7 Reacties
4 maanden geleden
Ik laat m’n dochtertje sochtends altijd om 9:00 slapen en dan max tot 10:00 en dan gaat ze rond half 1 weer naar bed en slaapt ze tot 15:00/15:30 en dan gaat ze tussen 18:30 en 19:00 naar bed voor de nacht. Wordt ‘s nachts nog wel wakker voor een flesje melk.
4 maanden geleden
Wij volgen haar nog steeds voornamelijk, maar probeer wel 2-3-4 wakker aan te houden. Merk dat ze haar eerste slaapje (als het in bed is) vaak 1,5/2u doet. Daarbuiten zijn we blij met 1 cyclus. Ze gaat vaak gelijk met mij naar bed. Dus laatste dus is soms pas tegen 18:30 al laat ik haar dan Max 20min slapen. Al vaak geprobeerd om haar gelijk met haar broer op bed te leggen , maar dan word ze altijd toch weer wakker na Max 1u slapen… ach, ze hoeft nog niet naar school, en slaapt vaak uit tot 9u. Dus ik vind het voor nu goed zo 😅
4 maanden geleden
Hier slaapt ze nog 3 dutjes, ze redt het nog niet met 2.
We hebben niet echt een schema, maar houden 2-2,5 uur wakkertijd aan en 2,5-3 uur voor de laatste.
Meestal gaat ze naar bed tussen 19.00-20.30, dat ligt echt aan hoe de dag is verlopen en hoe lang de dutjes waren. Die verschillen nog van 30 minuten tot 2 uur 😅
4 maanden geleden
Wij zijn er ook wat zoekende in maar nu volgen we haar. Meestal rond zes uur wakker en gaat de rond half 9/9 uur slapen en slaapt ze vaak 1,5 uur.. en dan rond 13 uur / half 2 tot hopelijk drie uur en dan savonds tussen 18 en 19 wakker
4 maanden geleden
Ik volg volledig mijn zoontje in zijn behoefte en wat hij aangeeft.
's ochtends slaapt hij meestal tussen de 1,5 en 2,5 uur.
Meestal vanaf een uur of 10.
Daarna is hij +/- 3 uur wakker en dan slaapt hij weer +/- 1,5 uur.
Als hij 2x wat 'korter' heeft geslapen, slaapt hij vaak eind van de dag nog 30/45 minuten en gaat hij rond 20:00 naar bed.
Als hij 2x 'lang' heeft geslapen gaat hij rond 19:00 naar bed.
Een dagritme qua slapen is dan bijvoorbeeld:
07:00 wakker
10:00-12:00 slapen
15:00-16:30 slapen
19:00/19:30 naar bed.
De nachten doet hij gelukkig ook goed. Meestal 1x wakker rond 04:00. Dan geven we een fles en slaapt hij daarna meteen weer door.
Soms slaapt hij de nacht door.
Meestal slaapt hij het klokje rond, dus 19:00 naar bed is +/- 07:00 wakker, 20:00 naar bed is +/- 08:00 wakker (als dit kan met ons werk)
Wij mogen dus zeker niet klagen vind ik. 😊
4 maanden geleden
Reactie op AmaiyaMaine
Ik volg volledig mijn zoontje in zijn behoefte en wat hij aangeeft.
's oc ...
Wel, hier ging het tot 2 tal maand terug ook zo ongeveer.. maar sindsdien echt nachten een ramp.. ik weet op de duur niet wat ik verkeerd doe..
4 maanden geleden
Onze dochter is meestal zo'n 3 uur wakker in de ochtend, dan slaapt ze vaak een uur/ 5 kwartier. Dan is ze weer 3 uur -3,5 uur wakker en slaapt ze tussen 1,5 en 2,5 uur. We laten haar in de ochtend nooit langer dan 1,5 uur liggen als ze niet zelf wakker wordt. Anders is d'r middagdutje te kort.
Meestal dus zo:
7:00 wakker
10:00 slapen tot 11:15
14:30 slapen tot 16:30
20:00 naar bed.
Ze gaat over het algemeen goed en makkelijk slapen, wordt alleen snachts nog wel 2x (of met pech wat vaker) wakker voor speentje of voor 1x voeding nog. Soms ook echt een uur wakker. Maar heeft denk ik ook te maken met de snelle ontwikkeling. Afgelopen tijd druk bezig geweest met eerst tijgeren, toen kruipen, naar zit, optrekken en nu zelfs stapjes aan de hand. Denk dat we wel goed zitten qua ritme en slaap, maar is gewoon geen makkelijke periode.