10 Reacties
vorige maand
Ik was vroeger het zelfde, bij mij hadden mijn ouders het eten gewoon in de blender gegooid toen en moest ik het maar eten
vorige maand
Je kan het eten wat jullie eten blijven aanbieden, evt kleine porties en als jullie kindje er niks mee doet ook prima. Misschien mee laten helpen met koken? Ons zoontje vind dat reuze interessant en wil dan soms al proeven. Je kan evt zo'n kiddicutter mesje kopen zodat je kindje ook mee kan snijden maar dan wel veilig.
vorige maand
Geen idee hoor maar was als je bijv ‘s middags wat tomaatjes gewoon voor het pakken wegzet, dus niet zo geforceerd met z’n alle aan tafel. Kijken of hij/zij het dan uit nieuwsgierigheid pakt en proeft? Maar een idee hoor geen idee, 🤷♀️ zijn er anderen kinderen in de omgeving vaak kopiëren ze dat gedrag sneller, dus als ze die ziet eten?
vorige maand
Reactie op cccctje
Ja heeft u dat ook zelf zo gedaan
Jazeker. Als wij iets nieuws eten en hij zegt nee dan leg ik een kleine hoeveelheid op zijn bord, hij mag dan zelf bepalen of hij het wil proeven of niet. Soms wil hij dan een hapje van ons bord, vind ik ook helemaal goed. En hij helpt heel vaak met koken.
vorige maand
Reactie op cccctje
Ja dat heb ik ook geprobeerd maar dan eet ook niet
Het kan de smaak zijn van een potje die je kleintje lekkerder vindt dan vers eten. Wat je kan proberen is vers eten mixen met potjes-eten en het potjes-eten zo stelselmatig afbouwen. Wel veel werk zo natuurlijk