3 Reacties

6 maanden geleden

Hoi! Ik ben begonnen met afbouwen toen mijn baby 8 weken was, zodat ik niet op werk zou hoeven kolven een maand later. Ik heb hem de ochtendvoeding gegeven totdat hij er letterlijk niks meer uit kreeg en er ook echt gefrustreerd om raakte. Ik wou echt geen borstontsteking 🫣 heb de laatste week steeds meer moeten bijvoeden met de fles. Als ik jou was, zou ik dat ook doen. Gewoon laten drinken uit de borst, indien nodig een fles er achteraan, en eventueel steeds langer er tussen laten tot het er echt niks of bijna niks meer is. Bij mij bouwde het sneller af dan ik zelf had gepland, maar ik had natuurlijk nog maar 8 weken gevoed. Hoe later je afbouwt, hoe langer het kan duren voor je borsten om niks meer aan te maken.

6 maanden geleden

Wat zou je zelf willen? Vind je het fijn om je dochter nog 1x per dag borstvoeding te kunnen geven? Dan zou ik het lekker blijven aanbieden zo lang het kan. Wil je helemaal stoppen met borstvoeding, dan zou ik stoppen met voeden en met de hand alleen de spanning eraf kolven als dat nodig is.

6 maanden geleden

Als je volledig af wilt bouwen kun je ook op een vast tijdstip op de dag steeds iets korter gaan kolven, waardoor je ze niet helemaal leeg maakt maar wel de spanning eraf haalt. Ik zou dan idd je kindje niet meer aan gaan leggen.