12 Reacties

6 maanden geleden

Hier ook lang een nachtfles gehad, en indd wij hadden ook het idee dat dit een gewoonte was geworden. Hier begonnen met een fles van 210+7 om 19.00 uur. En dan was het afwachten wanneer hij weer kwam. En kwam hij dan altijd standaard rond 03.00 uur. Dan gaven wij hem eerst 120 cc en dan bouwde wij per week af, 90, 60. Nu slaapt hij door van 19.00 tot 07.00 uur met een fles voor het naar bed gaan van 210. Dit heeft voor zowel hem als ons erg goed gewerkt. Het is altijd een beetje puzzelen. Maar wij gaven de fles al liggend in bed en haalde hem er nooit uit. Zodra zijn fles leeg was draaide hij zich om en sliep verder. Daarom hadden wij zeker het idee dat dit voor hem gewoon een gewoonte was geworden, want hij heeft het absoluut niet meer nodig want hij eet overdag echt meer als genoeg. Hopelijk heb je hier wat aan. Successsss

6 maanden geleden

Wij hebben de nachtfles ook afgebouwd, tot een kleinere fles en soms geen fles. Overdag krijgt hij 180+ Afhankelijk van het tijdstip kreeg hij eerst een 120+ fles en als hij later nog een keer kwam 90+. Dit hebben we een hele tijd gehad. Toen verviel die van 90 eigenlijk ineens . Nu kijken we de tijd een beetje aan. ls het na 2 uur dan krijg hij 90, anders wil hij zn 'ontbijt'fles ook niet opdrinken. We proberen wel altijd eerst om hem zonder fles weer in slaap te krijgen.

6 maanden geleden

Reactie op RGS3010

Hier ook lang een nachtfles gehad, en indd wij hadden ook het idee dat dit ...
Ging dit zonder huilen? Ik heb het nog niet geprobeerd maar ben daar ergens "bang" voor😅

6 maanden geleden

Reactie op nonB

Wij hebben de nachtfles ook afgebouwd, tot een kleinere fles en soms geen f ...
Oh top!!

6 maanden geleden

Reactie op Es0492

Ging dit zonder huilen? Ik heb het nog niet geprobeerd maar ben daar ergens ...
Ja, ik ben nml geen voorstander van huilen en of laten huilen.. hij accepteerde het en sliep na de fles gewoon altijd verder.. wij klaar wakker en hij slapende hahahah!! Vooral ik had het gevoel dat het gewoon een gewoonte begon te worden en daar wilde ik heel snel een einde aan maken voor je er geen einde aan kan maken. Maar wij hebben hier zelf gewoon goed naar keken en goed samen overlegd. En vooral niet te veel erover nadenken want die kleintjes voelen jou zo goed aan.. 😅

6 maanden geleden

Reactie op RGS3010

Ja, ik ben nml geen voorstander van huilen en of laten huilen.. hij accepte ...
Ja precies! Ik ga het proberen, als die huilt kan ik altijd meer geven haha. Dankje wel!!

6 maanden geleden

Bij ons zat het vooral on de dutjes overdag dan in de voedingen. Onze meid kwam nog 1x in de nacht, maar deed dan vlak na het ontbijt nog een vrij lange dut. Daardoor liet ze tussen de 1e en 2e fles van de dag ook best wel lang, waardoor de tegen bedtijd eigenlijk een fles "miste", die ze dus 's nachts nog nodig had. We maken haar nu 's ochtends wakker na 1,5 uur en de rest van de flessen vallen nu ook veel logischer op de dag. Ze krijgt de laatste dan om 19.00 en dan meteen naar bed, tot nu toe gaat dat goed.

6 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Bij ons zat het vooral on de dutjes overdag dan in de voedingen. Onze meid ...
Oh wat fijn! Ja het probleem is dat het hier nog 2 flessen zijn (rond 12 uur en 4/5 uur). En de rest krijgt hij ook gewoon om de 4 uur maar goed ik ga is kijken wat ik kan doen 😊

6 maanden geleden

Reactie op Es0492

Oh wat fijn! Ja het probleem is dat het hier nog 2 flessen zijn (rond 12 uu ...
Een fles in de nacht minder is natuurlijk ook al winst! Ik bedoelde ook meer te zeggen dat het soms niet alleen in de voedingen zit, bij ons zat het dus meer in het hele dag-nacht ritme waardoor ze overdag minder wilde drinken en het dus 's nachts extra nodig had. Dus als tip om eens verder te kijken dan puur alleen de flessen :)

6 maanden geleden

Onze dochter kwam tot 7 maanden ook 1 of 2 keer per nacht. Nu 7,5 maand en ze slaapt sinds een paar nachten door. Sinds wij de avondfles er af hebben gehaald gaat het veel beter. Daarnaast zijn we overdag wat bewuster met de vaste voeding bezig. Naast de flessen, 2 boterhammen, fruit 200 gram en warme hap (vers of potje). Bij elk eetmoment bieden we ook water aan. Geen idee of het eten er mee te maken heeft, maar fingers crossed dat het zo blijft gaan. Als ze 's nachts komt geef ik wel een fles als dat nodig is, ook geen voorstander van laten huilen. Ik probeer dan wel een kleine fles te geven.

6 maanden geleden

Reactie op FeS

Onze dochter kwam tot 7 maanden ook 1 of 2 keer per nacht. Nu 7,5 maand en ...
Oh wat fijn! Zijn jullie zelf gestopt met het geven van de avondfles? En hoe hebben jullie dat gedaan? Ja het eten gaat hier overdag ook moeizaam. En ochtend drinkt hij ookal niet meer leeg.

6 maanden geleden

Reactie op Es0492

Oh wat fijn! Zijn jullie zelf gestopt met het geven van de avondfles? En ho ...
Ja, daar zijn we zelf mee gestopt. Gaven haar rond 23u vaak een droomwoning, in de hoop dat ze dan door zou slapen. Nu we dit niet meer doen slaapt ze 's nachts juist beter.