Hallo dames,
Wij zitten even in een moeilijke fase dat onze dochter van 1 zodra mijn man thuis is of alleen is met haar enorm gaat krijsen/ huilen en "lastig" gaat doen.
Met aankleden, eten, spelen etc eigenlijk met alles. De ene dag is het extremer dan de andere.
Nu is het zo dat dinsdag ik thuis ben en donderdag mijn man thuis is met haar, nu kan ze bij mij ook wel huilerig zijn of gewoon flink miepen maar het verschil wordt met de week erger lijkt het wel tussen de dagen van mij en mijn man.
Hij probeert zo normaal mogelijk te doen en het niet te laten merken maar hij gaf vandaag aan dat het hem wel hoog zit en hij enorm tegen de donderdagen opkijkt.
Wat ook niet mee werkt is dat ze maandag en woensdag naar een gastouder gaat en vrijdag een halve dag naar opa (zijn vader) dan krijgen we constant te horen dat ze zo lief is geweest. Mijn man vindt dit dan extra lastig om te horen omdat het nu lijkt alsof ze alleen zo bij hem is.
Ik probeer hem maar te overtuigen dat het wel meevalt en te vertellen dat het een fase is of dat ze haar dag niet heeft maar moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet meer weet. En vind het ook best wel sneu dat ze zo is bij hem want hij is ontzettend gek op haar.
Mijn vraag is heeft iemand misschien tips en/of ervaringen wat we eventueel (anders) kunnen doen? Is het echt een fase of moeten we hier iets mee doen qua hulp inschakelen?