28 Reacties
6 maanden geleden
Probeer in de ochtend bij de eerste ronde melk, eerst waterfles te geven. Maar even laat de kleine drinken en pas daarna fles met melk. Probeer ook wat oefeningen met de kleine ook, net als liggen fietsen. Maat ook belangrijk nu tegelijkertijd langs de huisarts te gaan kijken wat die zegt.
6 maanden geleden
Hoi! Dit hebben wij ook gehad. Ik geef ook nog steeds borstvoeding. En met die overgang naar vaste voeding ernaast reageerde zijn darmen daar erg op. Bij ons had ie toen wel echt last van obstipatie. Kwam op een gegeven moment een harde keutel eruit na een aantal dagen en daarna was het allemaal weer zacht.
Geen tips helaas. Wel dat wij het ook hebben meegemaakt.
Momenteel zijn de darmen er wel beter aan gewend en gaat het hier wel een stuk beter.
6 maanden geleden
Ons kindje heeft nu ook al 7 dagen geen ontlasting gehad, geef ook bv. Dit kan vaker voorkomen met borstvoeding! Als je merkt dat je kindje er last van heeft kan je bij de huisarts horen, maar anders kan je gewoon afwachten! Mag max 10 dagen tussen zitten geloof ik met borstvoeding.
6 maanden geleden
Reactie op Sindel
Probeer in de ochtend bij de eerste ronde melk, eerst waterfles te geven. M ...
Hi Sindel, dankjewel voor je tips! De fiets oefening, masseren en water doe ik, alleen heb nog niet water gelijk in de ochtend gegeven. Dat ga ik wel doen! Dankjewel voor je tips!
6 maanden geleden
Fruit zoals pruimen, abrikozen, peren en perziken kunnen de stoelgang op weg helpen. Ook peulvruchten kunnen helpen (niet te veel in één keer, hiervan kunnen ze ook gasvorming en daardoor buikpijn krijgen). En zorgen dat er genoeg gedronken wordt :) Succes!
6 maanden geleden
Reactie op faatjemar
Hi Sindel, dankjewel voor je tips! De fiets oefening, masseren en water doe ...
Ik zou persoonlijk dus absoluut niet beginnen met water in de ochtend. Na een nacht waarin vaak langer zit tussen de voedingen zou ik echt absoluut beginnen met bv ipv loze vulling (want dat is water).
Wat bij bv heel snel werkt is het vetlaagje op afgekolfde melk met een lepeltje geven. En even een dag of zo tot het eruit is geen hapjes en alleen bv werkt ook goed.
6 maanden geleden
Reactie op Sindel
Water helpt wel bij de kleine met probleempjes bij stoelgang. De 1ste x toe ...
Het gaat er niet om of het helpt of niet, de timing om het voor de borstvoeding in de ochtend te geven vind ik erg ongelukkig omdat dit voor veel kindjes en erg belangrijk voedingstoestand is wat betreft calorieën.
6 maanden geleden
Reactie op AnkeTijsen
Het gaat er niet om of het helpt of niet, de timing om het voor de borstvoe ...
Hi Anke, dankjewel voor je reactie. Oeeee wat goed dat je dit even ook erbij zet. Ik heb het gelukkig niet geprobeerd, want de kleine heeft uiteindelijk goede ontlasting gekregen. Het zou me ook niet gelukt zijn, want wanneer hij wakker is pakt hij gelijk al mijn borst voor zijn voeding.
6 maanden geleden
Menselijk lichaam bestaat voor groot gedeelte uit water. Wanneer kindje met extra voeding begint is melk niet meer aller belangrijkste voedingsbron. En vaak als kindjes met extra voeding begint komen deze problemen voor. Daarom kan water geen kwaad, het is klein beetje wat je geeft. En de kleine pakt ook melk daarna.
6 maanden geleden
Reactie op Sindel
Menselijk lichaam bestaat voor groot gedeelte uit water. Wanneer kindje met ...
Wanneer je kindje met vaste voeding begint zijn dit oefenhapjes en blijft tot 1 jaar melk de hoofdvoeding en dus belangrijkste voedingsbron de rest is bijvoeding (zie who-document voor bron). Beetje water kan zeker geen kwaad dat is nogmaals niet wat ik schreef maar de timing om dit aan het begin van de dag te doen is gewoon ongelukkig. Misschien dat jouw kindje gewoon nog goed melk drinkt daarna maar dat hoeft zeker niet het geval te zijn voor alle kindjes. Dus vandaar mijn reactie om hiermee op te passen.