9 Reacties

6 maanden geleden

Wat zat er op brood? Wat heeft hij nog meer gegeten?

6 maanden geleden

Zaten er sesamzaadje op zijn brood ? Daar kunnen kindjes namelijk ook heftig op reageren.

6 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Wat zat er op brood? Wat heeft hij nog meer gegeten?
Er zaten geen sesamzaatjes op. Gewoon normaal bruin/ (nep) volkoren brood. Geen beleg verder, gewoon een broodkorstje

6 maanden geleden

Kan altijd gluten allergie zijn natuurlijk. Maar de enige manier om erachter te komen waar het een reactie op is, is naar de huisarts gaan en een doorverwijzing krijgen naar ziekenhuis

6 maanden geleden

Reactie op 19Ramona95

Kan altijd gluten allergie zijn natuurlijk. Maar de enige manier om erachte ...
Helaas heeft een doorverwijzing vaak geen zin. Bloedtesten en huisvesten zijn nog niet betrouwbaar op zon jonge leeftijd. @ts, je kan alle allergenen van het brood noteren en die later nog eens proberen. Allergenen zijn verplicht dik/groot gedrukt dus in principe makkelijk te herkennen. Gluten, tarwe misschien ei of soja of sesam? Even de ingrediënten checken 😊 (Als het 1 keer was dan kan het natuurlijk ook pech zijn dat er net iets opgelopen is)

6 maanden geleden

Reactie op SunnyMom

Helaas heeft een doorverwijzing vaak geen zin. Bloedtesten en huisvesten zi ...
Mijn oudste dochter coeliakie (gluten intolerantie) en dit is gediagnosticeerd met leeftijd van een jaar. Daarvoor waren we al 2 maanden aan t klote en dachten na tijdje dat we haar moesten opgeven. Zo slecht was ze geworden.. gelukkig dat de 7e dokter wel dacht aan coeliakie. Dus op zon jonge leeftijd kan t best. Bij coeliakie raken de darmen beschadigd waardoor we geen voedingsstoffen meer worden opgenomen en t eten er vrij snel weer uitkomt. Mn dochter was sterk vermagerd en t typische bolle buik had ze wel. Ik zou t nog even in gaten houden maar als t blijft aanhouden of verergerd zou ik idd verder onderzoek laten doen

6 maanden geleden

Reactie op MissEmzo

Er zaten geen sesamzaatjes op. Gewoon normaal bruin/ (nep) volkoren brood. ...
Maar wat er op z'n gezichtje zit is toch niet van brood? Of lijkt het anders door het licht of zo?

6 maanden geleden

Reactie op Kim D

Mijn oudste dochter coeliakie (gluten intolerantie) en dit is gediagnostice ...
Bij meerdere/ergere klachten altijd naar de arts! Daar heb je helemaal gelijk in. In jouw geval was het ook niet zo duidelijk als in het openingsbericht. Daar ligt het (voor zover er staat) alleen aan het/dit brood. Er komt inderdaad soms zeker wat uit tests, maar helaas ook vaak genoeg niet terwijl kindjes er toch niet tegen kunnen Met 'milde' klachten als alleen wat uitslag doen ze hier geen onderzoeken. Dan moet je een voedingsdagboek bijhouden waarin je noteert wanneer de klachten komen. Om zo te achterhalen waar het vandaan komt. Daarbij is de wachttijs bij ons (voor niet urgent en dat is dit) 8 maanden. Uiteraard bij meer/heftigere klachten altijd aan de bel trekken!

6 maanden geleden

Ik zou het brood voorlopig volledig weglaten totdat de uitslag helemaal weg is en het dan opnieuw aanbieden. Als hij dan weer dezelfde reactie (uitslag) geeft dan heb je iets meer zekerheid dat het aan het brood ligt. Was dit ook de eerste keer dat hij brood kreeg? Ons zoontje heeft een ei-allergie en we zijn er op die manier achter gekomen dat t echt aan het ei lag en niet aan andere voeding. Uiteindelijk is dit bevestigd via een test in het ziekenhuis, maar voordat we de doorverwijzing kregen moesten we thuis wel al provoceren.. Bij benauwdheid wel direct de dokter bellen!