6 Reacties

2 jaar geleden

Meermaals voor tandontsteking in mijn eerste zwangerschap, kan inderdaad geen kwaad als het echt nodig is. Een infectie is volgens mij erger dan antibiotica nemen

2 jaar geleden

Ik heb bij het begin van de zwangerschap een blaasontsteking gehad toen kreeg ik ook antibiotica ging prima gelukkig.

2 jaar geleden

Ik heb 2 kuren gehad ivm blaasontsteking en mij was verzekerd dat de antibiotica die ik kreeg niet schadelijk was voor de zwangerschap. Ben er zelf ook totaal geen fan van en heb tot nu toe niet eens 1 paracetamol genomen, maar ik kwam er maar niet zelf vanaf helaas

2 jaar geleden

Wanneer het antibiotica is die geschikt is voor inname tijdens de zwangerschap, dan is dat ook werkelijk uitvoerig getest voordat ze dat claimen. Het alternatief (lang ziek blijven met kans op erger ziek) is niet bepaald fijn voor de baby. Ik heb zelf net een antibiotica kuur afgerond ivm een beginnende longontsteking. Mijn verloskundige is ook niet huiverig voor gebruik van antibiotica indien het nodig is. Ik zou banger zijn voor wat er gebeurt als je de kuur niet zou starten.

2 jaar geleden

Bedankt dames voor de reactie ik ben antibiotica gestart. Het is fijne om jullie te horen dat maakt mij rustiger ☺️

2 jaar geleden

Ik heb mijn vorige zwangerschap meerdere antibiotica gehad wegens nierbekkenontsteking. Maar mijn dochter heeft daar wel degelijk enorme last van gehad. Antibiotica gaat via de borstvoeding maar ook via de navelstreng. Ik heb mijn dochter na de bevalling laten ontstoren bij een homeopaat. En we zijn direct een probiotica gestart. Deze zwangerschap heb ik bewust gekozen om géén antibiotica te nemen. Ik wil niet opnieuw een huilbaby die altijd ziek is, en mijn antibiotica mee krijgt.