21 Reacties
5 maanden geleden
Ik denk dat ik een soort van AP doe, maat dat is meer ontstaan vanuit de behoefte van mijn zoontje. Ik slaap nu met hem op zijn kamer op een matras, hij in zn eigen bed maar wel dichtbij mama. Hij wordt 7 augustus 9 maanden en geef nog steeds snachts borstvoeding op verzoek. Ik draag hem veel, zijn sociale cirkel is klein (oppas zijn mama/papa/opa&oma en we blijven bij hem tot hij slaapt. Mede daardoor heeft hij denk ik snel zijn bed als een fijne plek gezien en slaapt goed en snel in. Hij is alleen erg onrustig dus daarom nog niet echt een doorslaper. Ik leer hem gebaren en kijk goed naar wat hij voelt en ervaart. Hij huilt dus ook niet veel en laten hem ook niet onnodig huilen. Ik heb wel de pick up put down methode moeten toepassen om hem zo goed in zijn eigen bed te laten slapen. Sochtends als hij vroeg wakker wordt en hij zou nog wel wat langer mogen, dan neem ik hem bij me en pit hij nog een uur anderhalf naast me. Ik laat hem dingen van de wereld zien door zijn zintuigen te gebruiken: veel dingen, dingen aanwijzen, laten voelen en ook zelf een mix tussen zelf eten en gevoerd worden. Van mijn moeder een rug drager gekregen en als ie iets groter is gaat er dat zeker gebruiken! Ik denk dat het met de hechting wel goed zit: ondanks een kleine kring is hij altijd heel blij als mama of papa hem komt ophalen bij opa en oma. Voeding doe ik ook zo puur mogelijk, alhoewel dat soms wat lastiger gaat, maar eigenlijk alles wat hij eet is puur door mij gemaakt.