19 Reacties

één maand geleden

Ps, nu gebruik ik de doona en maxi cosi kinderstoel, maar deze zijn voor baby’s tot 13 kilo en deze kunnen alleen achterwaarts. Dus niet vooruit.

één maand geleden

Ik hou mijn dochtertje zo lang mogelijk achterwaarts. Dit is echt wel voor hun eigen veiligheid. Je kan ze eventueel wat speelgoed geven ofzo. Maar je moet zo denken, als je ze voorwaarts zet en er zou iets gebeuren van accident en ze is zeer zwaar gewond, dan vergeef je het uzelf toch nooit. Hier krijgt ze altijd in van speelgoed, en als we met 2 weg gaan (meestal de langere ritten) dan zit ik ook nog is mee van achter om haar gezelschap te houden waardoor ze eigenlijk zelden klaagt

één maand geleden

Heb je al een spiegel aan de hoofdsteun geprobeerd te bevestigen? Ik zou zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren vanwege de veiligheid. Je kindje is nu 1. Ik ben volledig voor autonomie ook, maar als het om de veiligheid gaat heeft mijn zoontje echt niets te zeggen. Of hij dit nu leuk vindt of niet

één maand geleden

Wij gebruiken de stoel van mijn oudste, die is inmiddels 7. Die kijkt gewoon voorwaarts. Dat was toen normaal, is een Maxicosistoel, geen idee welk model. Zit hij in sinds hij niet meer in de maxicosi past. Ga echt geen nieuwe stoel aanschaffen als er nog een staat. Hij gaat niet vaak mee in de auto, wellicht zou ik het dan overwegen. Maar naar mijn idee slaan we tegenwoordig ook wel een beetje door.

één maand geleden

Onze dochter past qua lengte niet meer in de Maxi-Cosi en zit sinds kort in de vervolgstoel. Voorwaarts dus, wij stappen over zodra de Maxi-Cosi niet meer veilig is. Misschien een spiegeltje proberen?

één maand geleden

Wij hebben deze stoel: https://www.vanastenbabysuperstore.nl/autostoel-novi-babyr-goliath-go-i-size-rotation-black-mesh?_gl=1*1955x27*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjwj4K5BhDYARIsAD1Ly2pY2mwyitrTENMBvkbMUyizeVRa9LBr_ixeBkwFOa-heZiNXvJzqJMaAvyhEALw_wcB&gbraid=0AAAAADwg1DwAvS8GW7PZ3BzFg-hCnNmJy Kan ook alle kanten op en ik vind hem echt ideaal. Zelf vervoer ik ons kindje nog wel achterstevoren, dus daar kan ik helaas geen advies/ervaring over geven verder 😁

één maand geleden

Als je je kindje nu al voorwaarts wil vervoeren dan heb je een autostoel nodig met het ECE R44-04 keurmerk. Hiermee mogen ze vanaf 9kg (ongeveer 9 maanden) voorwaarts vervoerd worden. Bij autostoelen met een i-Size keurmerk is het wettelijk verplicht ze tot minstens 15 maanden achterwaarts te vervoeren.

één maand geleden

Wij hebben een stuurtje van vtech en als ze in de auto zit mag ze daar mee spelen. Die zit vast aan een riempje

één maand geleden

Zo lang als mogelijk achterwaarts houden! Deze uitleg gaf mij eerder veel inzicht over waarom t belangrijk is. Gaat over hoe de klap wordt opgevangen. Bij achterwaarts zitten worden ze bij een kopstaart ongeluk de stoel in geduwd, dus druk verdeeld over gehele rug. Bij voorwaarts klappen hoofd en rug naar voren, dan alleen nog riem wat ze tegen houdt, en dat heeft natuurlijk veel groter letsel risico. Ook als beentjes niet meer passen en beetje omhoog zitten is achterwaarts t allerveiligste!

één maand geleden

Je zegt dat je zoontje te nieuwsgierig is. De maxi cosi, die draagbare, staat vrij laag op de stoel. Sinds wij een nieuwe hebben, is deze veel hoger en kan onze dochter, ook achteruit, naar buiten kijken. Ze kijkt haar ogen uit! Zou dat het probleem met je zoontje misschien ook oplossen?

één maand geleden

Wat vervelend dat je kind het saai vindt om te in achteruit te rijden. Ik zou tijdens het rijden ook liever om me heenkijken naar alle mensen in de auto's, de dieren in de weilanden, de gebouwen etcetera, maar het is veiliger als ik op de weg en het gedrag van mijn medeweggebruikers let. Ik laat mijn kind nog niet vooruit zitten. Het advies is zo lang mogelijk, maar in elk geval 15 maanden.

één maand geleden

Reactie op Fem.

Als je je kindje nu al voorwaarts wil vervoeren dan heb je een autostoel no ...
Voor R44 geldt een verkoopverbod, dus dan zit je vast aan tweedehands.

één maand geleden

Reactie op Spirit

Je zegt dat je zoontje te nieuwsgierig is. De maxi cosi, die draagbare, sta ...
Ohhhh dat klinkt wel interessant, welke heb jij precies als ik vragen mag?

één maand geleden

Reactie op marou2

Ohhhh dat klinkt wel interessant, welke heb jij precies als ik vragen mag?
Haha degene die jij niet wilt horen 😅 Maxi Cosi Mica

één maand geleden

Reactie op Spirit

Haha degene die jij niet wilt horen 😅 Maxi Cosi Mica
Maar er zijn vast andere, vergelijkbare stoelen die net zo hoog zijn.

één maand geleden

Hier zit onze dochter in de maxicosi axiss, 90 graden draaibaar en kostte zo'n 2 jaar geleden slechts €70 nieuw. Erg fijne stoel Helaas kan je die nu niet meer krijgen geloof ik omdat die i-size normen aangepast zijn en die oudere stoelen mogen niet meer verkocht worden... maar wellicht vind je een goede 2e handse

één maand geleden

Reactie op Spirit

Maar er zijn vast andere, vergelijkbare stoelen die net zo hoog zijn.
Hi spirit, ja ik keek even online, maar ja Hahahha die wil ik idd niet zien, ik ga wel even online verder kijken misschien aanbieding of soortgelijks wat jij zegt. Dankjewel voor je tips

één maand geleden

Ik heb de maxi cosi axissfix laatst gekocht voor €180 in de aanbieding. Onze zoon is ook super nieuwsgierig maar achteruit vervoeren is gelukkig geen probleem, hij vermaakt zich prima met het spiegeltje aan de hoofdsteun en hij zit hoog genoeg om alles te bekijken via het zijraam

één maand geleden

Heb je een spiegeltje geïnstalleerd? Daarmee kan je je kindje ook wat in de gaten houden, en hij kan meer zien. Ook bestaat er speelgoed wat je aan de stoel van de auto kan bevestigen waar hij dan met z’n voeten tegenaan kan trappen (moet je wel tegen het lawaai kunnen 😂)