27 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook al weken gedoe. Elk uur wakker en elke keer indd in slaap voeden want dat is het enige dat helpt. Heb hier meerdere verhalen over gelezen en het lijkt erbij te horen.. Wij zitten het nog even uit 😋. Wat hier wat leek te helpen was als hij in slaap was gevallen na het drinken om hem bij het weg leggen nog een heel klein beetje wakker te maken. Maar langer dan 3 uur achter elkaar slaapt hij hier helaas ook nog niet.

3 maanden geleden

Hier hebben we dit ook gehad. Ongeveer een maand lang echt horror nachten. En inderdaad het enige dat hem weer in slaap kreeg was een nachtvoeding. Ik werd er ook super onzeker van en vroeg me af wat ik verkeerd deed. Maar sinds een week of 2 merk ik dat ons zoontje weer beter in zijn vel zit en heel langzaamaan gaat hij ook weer beter slapen snachts. In 2 weken tijd zijn we van 5 nachtvoedingen naar 2 gegaan (sinds afgelopen nacht). Het is echt slopend inderdaad, en je man kan je inderdaad niet echt helpen met die nachtvoedingen. Wat mij heeft gered is overdag bijslapen tijdens zijn dutjes, vroeg naar bed gaan en hem laten slapen in een ledikantje naast ons bed zodat je niet zo wakker wordt van die nachtvoedingen. Niet twijfelen aan je borstvoeding hoor, ook met flesvoeding hebben sommige kindjes nog nachtvoedingen nodig. En flesvoeding moet je dan ook nog klaar maken dus dan ben je helemaal wakker.

3 maanden geleden

Hier even het opposite. Mijne slaapt al door sinds zijn 6 weken. 🙈 Eerst 2u nog flesje maar snel afgebouwd. Nu 10 maanden. Soms even na 1 uur even wakker en huilen. (Denk iets van verwerking) Even sussen en slaapt tot 8 uur. (Gaat 19 uur naar bed).

3 maanden geleden

Reactie op wOussel

Hier even het opposite. Mijne slaapt al door sinds zijn 6 weken. 🙈 Eerst 2 ...
(geef trouwens ook borstvoeding, eeh gaf. Net half maandje gestopt).

3 maanden geleden

Reactie op wOussel

Dit snap ik niet. TS vraagt om herkenning over een zware periode nachten betreft, en jij zegt eigenlijk ‘ kijk eens hoe goed ik het heb’

3 maanden geleden

Reactie op wOussel

Bedankt voor deze nutteloze reactie

3 maanden geleden

Reactie op DeMamavanRens

Dit snap ik niet. TS vraagt om herkenning over een zware periode nachten b ...
Echt hoor

3 maanden geleden

Niet twijfelen over je borstvoeding. Ik geef zelf flesvoeding en ervaar precies hetzelfde. Ook ineens wakker en niet meer willen slapen. Probeer overdag je slaap terug te pakken en als dat niet gaat vroeg naar bed in de avond.

3 maanden geleden

Mega herkenbaar. Ik heb mijn kleine man nu maar naast me gelegd en merk dat hij nu iets minder vaak wilt drinken. Hopelijk word het geleidelijk beter

3 maanden geleden

Dit is een fase die komt en gaat. We hebben al zoveel sprongetjes en regressies gehad, volhouden dus. Absoluut niet stoppen met bv, juist dan kan je de situatie verergeren. Denk aan dat ene sprongetje toen onze baby’s 3-4mnd oud waren, dat was echt toppunt, als wij die dagen hebben overleefd moet dit een eitje zijn 😂

3 maanden geleden

Reactie op wOussel

Ik hoop dat je door hebt dat mensen zoals jij echt vreselijk irritant zijn. Echt een pick me opmerking.

3 maanden geleden

Reactie op Oznr

Dit is een fase die komt en gaat. We hebben al zoveel sprongetjes en regres ...
Omg idd die 4 maanden was echt het toppunt 😂 elk half uur wakker de hele nacht. Snap nog steeds niet hoe we dat hebben volgehouden..

3 maanden geleden

Als het een fase is dan zou ik idd vooral gebruik maken van het feit dat je je kindje vaak snel weer in slaap kan voeden. Als ze altijd nog veel nacht voedingen vraagt zou je kunnen proberen om haar bijv wandelend op de arm in slaap kan krijgen om zo het aantal nacht voedingen te laten afnemen. Maar ook dan is er geen garantie dat ze minder vaak je nodig gaan hebben. Hier is het een top nacht als hij elke 2-2,5 uur wakker wordt. Nu al weken niet meer gehad. Maar vind het ook te vermoeiend om er iets aan te veranderen op een liefdevolle manier.. dus we gaan nog maar even zo door 😅

3 maanden geleden

Hier ook een en al herkenning. Ze slaapt al paar maanden naast mij in bed, zo kost het iedereen miste energie. Leg haar inderdaad gewoon maar aan de borst aan dan slaapt iedereen weer snel in. Lastig is alleen dat ze nu ook huilt als ze wakker wordt, ik duid dat echt hij sprong en alle ontwikkelingen. Tip die ik ook deze week voor het eerst toepas: ik bied nu eerst voordat ik borst geef een flesje water aan. Soms slaapt ze met 3 slokjes alweer en soms laat ze (duidelijk) merken dat dat niet is wat ze wil. Scheelt weer voor de overbelaste tepels. Ze drinkt hier max 30cc water in de nacht dus ook geen probleem die paar slokken water erbij.

3 maanden geleden

Hier ook herkenning.. is nu al weken gedoe en het wordt steeds erger. Afgelopen week echt elke 2 uur wakker (soms zelfs na een half uur of uur alweer). We zijn heeelemaal gesloopt. In het begin van de nacht gaat m'n man heen (als ik weet dat ze minder dan 3 uur daarvoor nog gedronken heeft bij me). Daarna ga ik. Als mijn man haar niet rustig krijgt ga ik alsnog. Maar het is pittig. Zal echt een sprong zijn.

3 maanden geleden

Reactie op Anoniememama!

Ik hoop dat je door hebt dat mensen zoals jij echt vreselijk irritant zijn. ...
Ja ik weet ook niet hoe ze dit nou bedoelt maar ik vind niet dat er veel empathie in die opmerking zit

3 maanden geleden

Dit heb ik ook gehad, mijn zoontje dronk dan bij mij in de nacht en dan liet ik hem liggen. Soms nam hij weer een slokje maar zij konden we allebei wel slapen.

3 maanden geleden

Ik lees vooral heel veel erkenning. Hier is het ook al paar weken aan de gang. Hier komt ze zelfs vaak na een halfuur of uur al. Merendeel dat ze wakker wordt houdt ze ook nog eens een wakkertijd van 2uur aan. En dan bedoel ik twee uur zeuren, huilen, etc. Ben echt gesloopt en zie het niet goed komen. Het voelt echt als we een stap vooruit zetten dat we erna tien naar achter zetten. Overdag is bijslapen hier geen optie. Haar dutjes overdag zijn ook achteruit gegaan. Ze doet alleen maar hazenslaapjes nu en als ze wakker is. Is het alleen maar zeuren, zeuren en zeuren. Heb helaas geen tips, maar wel veel erkenning.

3 maanden geleden

Hier een dochter van 10 maanden, die flesvoeding krijgt. Slaapt al 10 maanden niet door. Een lange periode (maanden) gehad dat ze 2 of 3 keer per nacht wilde drinken, terwijl ze overdag al ruim voldoende op had. Daarna weken dat ze 1 keer per nacht wakker werd, maar dan wel 3 tot 4 uur wakker was. Bij voorkeur vanaf 00.30u tot 3.30/4.30. We waren/zijn gesloopt. Nu ineens, sinds een ruime week slaapt ze door. We doen niets anders. We hopen dat het blijft. Ik heb geen tips, maar hopelijk een beetje een hart onder de riem dat het ineens kan veranderen.

3 maanden geleden

Reactie op FeS

Hier een dochter van 10 maanden, die flesvoeding krijgt. Slaapt al 10 maand ...
Oe wat moet dat pittig zijn zo lang al slecht slapen! Ik vind het inderdaad een bemoediging om tw horen dat het ineens kan omslaan Denk toch dat we allemaal hopen dat "die fase" snel voorbij gaat