32 Reacties

7 maanden geleden

Hebben jullie ooit witte ruis (white noise) geprobeerd?

7 maanden geleden

Dm!

7 maanden geleden

Ja, we hebben een white noise apparaat. Die staat elke keer aan bij het in slaap brengen. Dit hielp in het begin even maar sinds hij 6 weken is hij zo goed als nooit zelf in slaap gevallen. Ook hebben we vast ritueel met naar boven gaan. Nog even lachen samen en verschonen. Knuffel met een slaap liedje aan. Dan slaapzakje aan en dan moeten we wiegen anders wordt het brullen.

7 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde…

7 maanden geleden

Voooolg! Wij hebben precies het zelfde. Zodra ze haar slaapzak aankrijgt moet ze huilen. Voor de rest huilt ze nagenoeg nooit... Dan is het altijd wiegen tot ze in slaap valt en dan hopen dat ze blijft slapen bij het gaan liggen.

7 maanden geleden

Reactie op iasonas

Ja, we hebben een white noise apparaat. Die staat elke keer aan bij het in ...
Hmm oke… lastig.. Onze dochter is best een goede slaper (ik denk ook een groot deel geluk hoor.. Wil niet overkomen als een expert, want dat ben ik zeker niet.. haha). Geen idee of je er iets aan hebt, maar wij doen het altijd zo: Tussen half 7 en 7 de laatste fles geven. Even laten zakken en knuffelen. Dan naar boven, verschonen, pyjama en slaapzak aan. Grote lamp uit, klein lampje aan. Dan ga ik op een stoel zitten met mijn dochtertje op schoot. Ik lees een boekje voor. Daarna leg ik haar in mijn armen en zing een liedje voor haar. Hierdoor sukkelt ze al een beetje in slaap. Vervolgens leg ik haar slaperig in bed, geef haar knuffeltje en een kusje. Lampje uit en dan loop ik haar kamer uit. Geen idee of je hier iets aan hebt, maar verder kan ik weinig adviezen geven. Ik doe ook maar wat en dit gaat toevallig goed.

7 maanden geleden

Bij ons hielp de zazu projector. https://www.prenatal.nl/babykamer/verlichting/projectors/zazu-projector-otto-de-otter-5429390.html?hic_camp=google_ads:19706475969::&kwd=&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD-TjFTnuRRKPkKGNpF7J6Okn7s_H&gclid=CjwKCAjwmYCzBhA6EiwAxFwfgPlV2l_6Og605umKqM1kNho93AtAeiroa0XVzOGxnVFePKenvQJzuRoCsNAQAvD_BwE Door het staren naar de bewegende visjes en rustgevende muziekjes valt hij in slaap. In het begin duurde het nog wel een hele afspeelcyclus (30mins) of langer. Nu slaapt hij binnen 5 minuten. Dat apparaat hoort nu echt bij zijn slaapritueeltje.

7 maanden geleden

Reactie op onet

Bij ons hielp de zazu projector. https://www.prenatal.nl/babykamer/verlich ...
Dank voor de tip! Ik ben alleen bang dat we weer een andere associatie aanleren.. Als door omstandigheden de projector er een keer niet is, het weer drama is. Het zou fijn zijn als hij het helemaal zelf zou kunnen. Misschien vraag ik wel teveel van hem hoor. Heeft hij ons nog gewoon even nodig. Ik weet het niet 😅

7 maanden geleden

Reactie op iasonas

Dank voor de tip! Ik ben alleen bang dat we weer een andere associatie aanl ...
Ja zou kunnen.. bij ons valt hij ook in slaap zonder dat ding bij het kdv en de oppas enzo. Voor dutjes gebruiken we hem ook niet. Alleen in de avond. In de avonden kijkt hij er inmiddels eigenlijk niet meer naar🤪 hij brabbelt eerst nog even 2 minuutjes en doet dan zn hoofdje opzij en slaapt. maar we zetten hem wel gewoon nog steeds aan haha.

7 maanden geleden

Reactie op evi2023

Hmm oke… lastig.. Onze dochter is best een goede slaper (ik denk ook een ...
Dank voor de hulp. Bij ons krijgt hij om 18:00 z’n laatste fles. Ook even rechtop houden voor het spugen. En dan rustig aan naar boven. Het lijkt echt alsof hij als hij de slaapzak aankrijgt en doorgeeft dat hij naar bed gaat het protest begint. Overigens heeft hij dan al rekenen van vermoeidheid laten zien. Oogjes wrijven en een wat zeurderiger of gapen. Hij is altijd aan het vechten tegen de slaap en we moeten hem met het wiegen echt er overheen helpen. Verder (lijkt) hij geen negatieve associaties te hebben met z’n kamer. Regelmatig spelen we in z’n bedje en het verschoonkussen is echt z’n “happy place”. Daar krijg je hem het makkelijkst aan het lachen en kletst ie gezellig tegen je. Denk echt dat hij gewoon nog niet weet hoe hij het zonder hulp zou moeten doen..

7 maanden geleden

Reactie op iasonas

Dank voor de hulp. Bij ons krijgt hij om 18:00 z’n laatste fles. Ook even r ...
Misschien heeft het dan te maken met het slaapschema over de gehele dag? Dat hij oververmoeid is? Ik volg dit account op Instagram: https://www.instagram.com/bureauvanslaap?igsh=MXZrZjc1bGVuODNodQ== Zij delen erg veel tips. Misschien kan je hun ook contacten met je vraag?? Hopelijk kunnen zij helpen!

7 maanden geleden

Reactie op iasonas

Ja, we hebben een white noise apparaat. Die staat elke keer aan bij het in ...
Ik heb precies hetzelfde met mijn dochter. Wij hebben Larissa van gewoon slaap als slaapcoach en dat werkt echt heel goed! Zij maakt op maat een stappenplan voor je en begeleid je door de stappen. https://gewoonslaap.nl/

7 maanden geleden

Heb je wel eens geprobeerd te verschonen en slaapzak aan voor de laatste fles? Want van verschonen worden ze weer goed wakker terwijl ze na de fles vaak wat slaperig zijn. Wil niet zeggen dat het werkt hoor. Maar misschien een idee om te proberen? Wij hebben toen hij zelfstandig in zijn kamer ging slapen geprobeerd in bedje te leggen dan kamer uit. Huilde hij dan terug en dan eerst in bedje proberen te sussen. Hand op zijn lijfje of zachtjes op zijn billetjes kloppen. Dit zodat hij weet dat je dichtbij bent. Werkte dit niet dan pakte we hem op rechtop en tegen ons aan. Gingen niet wiegen of bewegen maar echt alleen sussen. Eventueel beetje sssst zeggen. Aan het begin waren wij best wel tijdje hier mee bezig.... maar elke dag werd dat korter en sliep hij zelfstandig. Soms vinden ze het fijn om die nabijheid nog te hebben. Tijdens sprongetjes heeft mijn zoontje het nog hoor dat hij wat meer nabijheid nodig heeft. Even een hand op zijn lijfje om in slaap te vallen.

7 maanden geleden

Je bent zeker niet de enige en 'helaas' moet ik je meegeven dat het heel normaal is dat een baby nog niet altijd zelf in slaap valt. Wat mij helpt is het account Liefdevaneenmoeder.nl (insta, fb, website, podcasts, cursus). Zij leert je heel veel over slaap, waardoor je je kindje beter leert begrijpen en vertrouwen krijgt in jezelf. Er zal niet altijd een oplossing zijn, wel rust en acceptatie en de hoop houden dat het beter wordt. Blijven ademen en lief zijn voor jezelf ❤️

7 maanden geleden

Reactie op evi2023

Misschien heeft het dan te maken met het slaapschema over de gehele dag? Da ...
We volgen vrij strak een eet, slaap en wakkertijd schema voor een baby van 6 maanden. Dank voor de link, zal er naar kijken! Misschien gaat er ergens nog iets niet helemaal lekker.

7 maanden geleden

Reactie op sharya

Heb je wel eens geprobeerd te verschonen en slaapzak aan voor de laatste fl ...
Goeie tip, gaan we proberen! Volgens mij is dit ook de pick up, put down methode?

7 maanden geleden

Reactie op Ann2304

Je bent zeker niet de enige en 'helaas' moet ik je meegeven dat het heel no ...
Thnx, ga er naar kijken 🙏🏻 En het stelt gerust dat het er bij hoort. Het voelt wel eens alsof we dit zelf begonnen zijn door hem in een eerder stadium zo te helpen met in slaap vallen

7 maanden geleden

Reactie op iasonas

Goeie tip, gaan we proberen! Volgens mij is dit ook de pick up, put down me ...
Uhm dat zou heel goed kunnen geen idee eerlijk gezegd. Ik kreeg deze tip weer van mijn zusje. Maar pick up put down klinkt als een naam die er bij zou passen idd🙈. Maar hier merkte ik al heel snel verschil. Op dag 2 merkte je echt dat het al korter werd dat je bezig was. Deden het bij alle slaapjes. Ook eerst luier verschonen en dan rustig flesje eten zodat hij dan lekker al wat moe kon worden. Was wel even flink mee bezig zijn natuurlijk. Want die eerste dagen liep je soms wel 15x terug. Maar met goed resultaat gelukkig. En je baby leert dan dat je altijd in de buurt bent als hij je nodig heeft. Dus dat hij rustig kan slapen. Want zodra hij zich laat horen weet hij dan dat jullie komen uiteindelijk. Dus hoop dat het werkt!!

7 maanden geleden

Heel lastig dit. Bij mijn dochter (eerste kindje) hebben we vanaf baby haar dit aangeleerd. Bij mijn zoon(7 maandjes) hebben we vanaf baby hem neer gelegd om zelf te slapen. En wat een opluchting is het dat we niet meer hoefde te wiegen. Hij slaapt ook overal en nergens. Ik denk niet dat je haar dit weer kan aanleren,want dit is wat ze nu weet en ook fijn vind.Bij mijn dochter hadden wij gewacht tot die wieg fase voorbij was.. dat was tot 1,5 jaar ongeveer haha. Toen viel ze ook overal en nergens in slaap.

7 maanden geleden

Reactie op iasonas

Thnx, ga er naar kijken 🙏🏻 En het stelt gerust dat het er bij hoort. Het ...
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Deze podcast heeft mij zoveel rust gegeven. Wiegen is helemaal niet verkeerd en heeft jouw kindje dus nodig. Het is een manier van het reguleren van prikkels.ik doe het ook en werkt hier het beste om haar rustig en ontspannen te krijgen.