32 Reacties
7 maanden geleden
Zo herkenbaar dit! Onze dochter van 7 maanden valt ook alleen in slaap door te wiegen. Leggen jullie daarna je kindje in bed? Ze wordt dan namelijk na ongeveer 30 min wakker en kan dan niet doorslapen.
En hoe zijn jullie nachten? Hier is het sinds kort bijna elk uur feest. Gebeld met cb, zij gaven aan dat het kan dat ze wakker wordt na een slaapcyclus en zichzelf niet in slaap kan laten vallen. Herkenbaar?
Zij raadden het 1 minuut huilen - geruststellen - 2 minuten huilen -geruststellen etc voor. Maar dat gaat zo in tegen mijn gevoel van het willen geven van geborgenheid en veiligheid (precies wat jullie zeggen).
Sorry voor het hele verhaal, helaas geen advies enkel herkenning!
7 maanden geleden
Er is een topic gestart over pick up put down ervaringen. Wellicht heb je daar wat aan. Ik snap heel goed dat je na een dag gestopt bent, weet wel dat verandering niet binnen 1 dag aangebracht is. Als je zelfstandig in slaap wilt leren, kost dat echt wel een paar weken de tijd.
7 maanden geleden
Reactie op iasonas
Thnx, ga er naar kijken 🙏🏻
En het stelt gerust dat het er bij hoort. Het ...
Nee voel je absoluut niet schuldig, je doet het juist hartstikke goed. Volg je moederhart en je intuïtie ❤️
Wat ik zo mooi vond, je kindje hoef je niet te leren slapen, dit doen ze namelijk ook al in je buik 😄
Wat wij doen is je kindje laten ontprikkelen en emoties reguleren, dat kunnen ze echt nog niet zelf tot minimaal 3 jaar.
7 maanden geleden
Liefde van een moeder is echt een liefdevolle methode! Heb haar online cursus aangeschaft. Geen slaaptraining en echt op tempo van je kindje veranderingen aanbrengen. Helaas dus geen quick fix zoals bij slaaptraining maar zij legt ook uit waarom zij “tegen” slaaptraining is. Ze heeft ook een podcast waarin ze alle slaaptraining technieken bespreekt. Ik heb daar veel aan gehad en dat heeft mij doen besluiten om voorlopig geen training te gaan doen maar hem te volgen in zijn behoeften. Zolang dat voor ons haalbaar is 💕
7 maanden geleden
Dank iedereen voor het meedenken en helpen.
Het lijkt erop dat er vandaag een doorbraak is!
Vanmorgen met zijn ochtend slaapje heb ik hem gewoon na het verschonen neer gelegd en ben naast hem gaan zitten met mijn hand op zijn buik, zonder te wiegen. Ik heb hem zijn speen in zijn hand gegeven en zacht blijven sussen. Na 10 minuutjes brabbelen viel hij uit zich zelf in slaap! Nu net voor zijn middag slaapje weer. Het brabbelen duurde wat langer en soms een klein jammertje maar helemaal uit zichzelf in 15/20 minuten in slaap gevallen.
Ik weet niet zo goed of ik het kan geloven 🙈. Na ruim een half jaar moeten wiegen is dit echt een grote stap!
Misschien onze kleine man het al langer en waren wij gewoon te snel met helpen, ik weet het niet. Hopelijk zet hij dit door.
Ik ben overigens een vader 😃
7 maanden geleden
Reactie op Ann2304
Je bent zeker niet de enige en 'helaas' moet ik je meegeven dat het heel no ...
Helaas inderdaad heel herkenbaar. Wij zijn elke avond drie uren bezig. Om gek van te worden. Maar ik heb nu de cursus van liefdevaneenmoeder gekocht, lost niks op, maar helpt wel om mezelf een beetje gerust te stelen