5 Reacties
7 maanden geleden
Ons zoontje doet dit ook niet, maar bij ons is via kinderdagverblijf besloten om hem wel te laten checken door kinderarts, dit vanwege ontwikkelingsachterstand. Wilt natuurlijk niet zeggen dat dit met jullie kindje ook nodig is, ons zoontje loopt met meerdere dingen wat achter waaronder dus dit. Zolang cb en fysio geen zorgen maken zou ik dit ook vooral niet doen.
7 maanden geleden
Reactie op roni12
Ons zoontje doet dit ook niet, maar bij ons is via kinderdagverblijf beslot ...
Ik zag net jouw andere topic over het ziek zijn van jouw zoontje. Ons zoontje is ook vanaf 2 maanden constant ziek geweest; kinkhoest, RS en longontsteking. Ook bij huisarts, hap en seh van kastje naar de muur gestuurd. Herken jouw verhaal heel goed. Cb en fysio gaven aan dat door het vele ziek zijn hij waarschijnlijk het op zijn buik liggen niet prettig vind omdat hij dan nog meer moeite moet doen om te kunnen ademen. Kon me daar best wel wat bij voorstellen. Misschien speelt dit bij jouw zoontje ook wel mee.
7 maanden geleden
Reactie op onet
Ik zag net jouw andere topic over het ziek zijn van jouw zoontje. Ons zoont ...
Ja zon gevoel hebben wij ook, maar vanuit het ziekenhuis willen ze eerst het liefst alles uitsluiten. Heb nu zo iets van beter een keer te veel dan een keer te weinig, maar dat het ziek zijn mee speelt dat weten wij ook zeker. Moeten alleen de dokters daar nog in overtuigen 😉
7 maanden geleden
Reactie op roni12
Ons zoontje doet dit ook niet, maar bij ons is via kinderdagverblijf beslot ...
Dit herken ik wel van onze eerste, die was qua bewegen een beetje een laatbloeiertje. Bij de opvang hebben ze natuurlijk wel een soort signaleringsfuctie, dan hoeft er niet perse iets mis te zijn, maar wel goed om het even te laten checken bij CB/fysio.
Onze eerste begon pas met rollen en opdrukken toen ze een maand of 7-8 was. Daarvoor vond ze tummy time ook verschrikkelijk. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en is ze nu een super actief kind, ze had gewoon wat langer nodig dan het gemiddelde kind om daar te komen.