8 Reacties

4 maanden geleden

Helpt het als je hem een knuffeltje geeft waarmee hij kan slapen en jij bij hem blijft in zijn kamertje totdat hij slaapt of blijft hij dan huilen?

4 maanden geleden

Misschien tijdelijk je matras naast zn bedje op de grond leggen en als hij (bij jou) in slaap gevallen is hem in zn bedje leggen terwijl jij erlangs blijft slapen. Gaat dit goed, dan in zn eigen bed in slaap laten vallen met jou erlangs en uiteindelijk zelf weer terug naar je eigen kamer? Ik denk dat ik dat zou proberen

4 maanden geleden

Reactie op EstherVerheul

Helpt het als je hem een knuffeltje geeft waarmee hij kan slapen en jij bij ...
Dan blijft hij huilen :(

4 maanden geleden

Reactie op Sion

Misschien tijdelijk je matras naast zn bedje op de grond leggen en als hij ...
Ik kan idd eens proberen om hem in zijn eigen bedje te leggen als hij bij mij in slaap is gevallen (wel spannend want als ie wakker wordt gaat ie niet meer slapen:')) maar we blijven positief. Matras in zijn slaapkamer heb ik ook over naged8 maar dat past niet en zijn bed in mijn kamer d8 ik ook aan als oplossing maar we krijgen zijn bed niet op onze kamer. Maar thanks ik ga het eens proberen!

4 maanden geleden

Mijn dochter zit nu ook in een fase dat ze eigenlijk liever niet in haar eigen bedje wilt. Een uitgebreider avondritueel lijkt te helpen. En inderdaad eerst haar knuffelend in slaap laten vallen en dan in haar bedje gelegd, inmiddels leg ik haar in bed en blijf ik erbij zitten tot ze slaapt. Stapje voor stapje komen we er weer! Merk dat haar slaapjes in haar bedje steeds langer worden!

4 maanden geleden

Mijn kleintje valt alleen in slaap in de wandelwagen, dus Savonds laat ik hem gewoon in de wagen in slaap vallen, en als ik naar bed wil neem ik hem mee naar zijn slaapkamer, even voeden en hij slaapt dan bijna altijd door in zn bedje. Als je matras niet past kan je altijd een luchtbed neerleggen, eerst neerleggen en dan oppompen. Absoluut geen prettige oplossing maar misschien wel fijn om je eigen bed terug te krijgen. En anders is er online ontzettend veel info te vinden over veilig samen slapen

4 maanden geleden

Hier ook het zelfde tot 7 maanden kon ze prima zelf inslaap vallen, maar sinds ze kan staan lukt het niet meer. Ik laat haar in mijn armen inslaap vallen, want dan tot ze wat dieper slaapt en leg haar dan in haar eigen bedje over. Dat gaat eigenlijk altijd goed, zonder wakker te worden. Als ik niet lang genoeg wacht dan wordt ze wel wakker.

4 maanden geleden

Ah het klinkt ook als een slaapregressie. Dit had mijn dochtertje ook en duurde helaas wel wat lang voor mijn gevoel, ongeveer 2 maanden. Ik ga haar altijd troosten, laat haar ook niet huilen. Ze willen nog die veiligheid en geborgenheid voelen. Kan het zijn dat je zoontje in een grote mentale sprong zit? Of dat hij ineens veel achter elkaar heeft geleerd? Alles is een fase, maar dat is soms echt verdrietig als je kind zo overstuur is. Take care mama!!