Hallo allemaal,
ik weet het echt even niet meer en merk dat niet alleen ik maar ook mijn man er redelijk doorheen zitten. Hopelijk kan iemand hier ons helpen met tips of ons de hoop geven dat dit echt goedkomt (momenteel vinden we dat lastig voor te stellen namelijk).
Elk slaapje is een verschrikkelijk drama bij ons zoontje van bijna 5,5 maand en dan vooral het in slaap komen. Voorheen kon hij best aardig zelf in slaap komen en had hij alleen soms wat hulp nodig. Hij sliep ook al vrij snel op zijn eigen kamertje, dit was beter voor ieders nachtrust. Sinds hij begin van de week verkouden werd (en gelukkig ook al weer redelijk van hersteld is) kan hij niet meer zelf in slaap komen. Ook al help je hem in slaap en leg je hem daarna in bed, zodra een lichaamsdeel van hem het bedje raakt is het gelijk keihard krijsen. Als hij eenmaal slaapt in bed dan kan hij wel doorslapen (a 6 uur aan een stuk) maar dat in bed in slaap krijgen is zo'n gevecht dat mijn man en ik er enorm tegenop kijken als hij weer naar bed moet omdat je weet dat je je weer zo vreselijk wanhopig gaat voelen. Wat we doen:
- we letten op zijn wakkertijden
- we letten op slaapsignalen en als we die zien gaan we gelijk naar boven
- we houden hetzelfde bedtijdritueel aan als dat we altijd al deden (gordijnen dicht doen, slaapzakje aan en dan een flesje of de borst en als hij genoeg gehad heeft een kus en naar bed)
- we blijven troosten, rondlopen/wiegen, zachtjes liedjes zingen, shushen tot hij uiteindelijk toch eens in slaap blijft in zijn bedje maar dit kan letterlijk uren duren
Enige wat momenteel anders is dan voorheen is dat we vakantie hebben en de kleine jongen dus niet naar oma en de gastouder gaat. Onze vakantie duurt nog 2 weken en ik ga ondertussen wel terugverlangen naar de tijd dat we geen vakantie hadden :(.
Heeft iemand misschien DE tip voor ons?
Liefs