18 Reacties

5 maanden geleden

Wat bedoel je precies met anders kunnen gaan? Wellicht kan je vragen of ze hem de volgende keer niet meer in de wipstoel willen zetten omdat hij bewegelijker wordt. Ongelukken zitten in een klein hoekje.

5 maanden geleden

Jeetje wat heftig! Ik snap je gevoel. Ik snap sowieso niet waarom een kdv een wipstoel gebruikt? Bij die van ons in ieder geval niet maar weet bij veel anderen wel... op een gegeven moment zijn ze daar trouwens ook te bewegelijk voor toch? Dat ze er niet meer in mogen? Zou dat eens opzoeken. En inderdaad nog een keer met ze gaan praten.. sorry niet echt advies maar snap je helemaal ❤️

5 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Jeetje wat heftig! Ik snap je gevoel. Ik snap sowieso niet waarom een kdv e ...
Wij gebruiken het om de baby's die nog niet kunnen zitten eten te geven hoe,doen ze dat bij jullie dan oprechte vraag hoor

5 maanden geleden

Ik snap je gevoel. Ons zoontje heeft zijn beentje vorige maand gebroken op het kdv en niemand heeft iets gezien of gemerkt 🤨. Je zou een officiële klacht in kunnen dienen bij het kdv als je het idee hebt dat er niet juist gehandeld is of je kunt in gesprek gaan met het kdv war je nodig hebt om het vertrouwen weer terug te krijgen.

5 maanden geleden

Reactie op sunny888

Wij gebruiken het om de baby's die nog niet kunnen zitten eten te geven hoe ...
Bij onze kdv ook geen wippers, de baby’s worden op schoot gevoed. Bij de kdv waar mijn kindjes zitten geloven ze in de “kracht” en het kunnen van een kindje. Een kind/baby wordt ook alleen maar op de rug neer gelegd, dus ook geen tummy time, een baby doet dat vanzelf als ze eraan toe zijn, zitten in een wipstoel belemmerd deze ontwikkeling (omdat ze alleen maar om zich heen kunnen kijken en niet kunnen oefenen met bijv. Draaien) en daarbij zorgt voeden op schoot voor een betere hechting, kind groeit van aanraking. Zodra een kind kan zitten, zit het met een klein groepje aan een picklertafeltje (op kind hoogte)

5 maanden geleden

On topic, ik zou in gesprek gaan met het kdv, ik ben verder niet bekend met wipstoeltje maar het zou toch niet moeten kunnen dat een kind hieruit valt?!? Vind het wel vreemd en zeker dat niemand iets heeft gezien… ben er van overtuigd dat een ongeluk in een klein hoekje zit en gelukkig is het goed afgelopen, maar het is wel je kind dus een gesprek is wel het minste wat ze voor je kunnen beteken

5 maanden geleden

Kan oprecht iedereen overkomen. Snap dat het vervelend is. Ons zoontje is dan ook heel veel gevallen (bij ons) ook al zaten we er bovenop. Leert ie ook van. Ik zou in ieder geval al blij zijn dat ze het je hebben verteld.

5 maanden geleden

Vallen hoort erbij helaas. En voorover vallen in een wipper kan gebeuren als ze te veel voorover buigen en wat zwaarder worden. Dit is bij mij op de groep ook wel eens gebeurt. (Ik werk op een babygroep) Een kinderdagverblijf leidster heeft heeft het druk, en meerdere kinderen waar ze op moet letten. Ze kan dus helaas niet de hele tijd naar jouw kindje kijken. Ik denk inderdaad dat het al heel fijn is dat ze eerlijk heeft verteld wat er is gebeurt. Eerlijk gezegd zou ik daar juist heel veel vertrouwen van krijgen. Soms kan het helaas niet voorkomen worden. Natuurlijk kun je aangeven dat je er van geschrokken bent, en misschien vragen of ze het wipstoeltje volgende keer ergens onder willen klemmen (wij zetten hem dan vaak tegen een stoel aan o.i.d.) zodat deze niet voorover kan kantelen. En vragen of ze de volgende keer dat je kindje erin zit eens goed op willen letten wat je kindje doet/wat er gebeurt. Maar verder kan het helaas wel eens gebeuren. Hij is gelukkig oke! 😊

5 maanden geleden

Reactie op kikkervisje88

Bij onze kdv ook geen wippers, de baby’s worden op schoot gevoed. Bij de kd ...
Ik werk ook bij een Kinderopvang met precies deze visie. Wij geven de kinderen ook te eten op een stoel op schoot. Wij hebben echter wel een wipper op de groep. Deze gebruiken we alleen wanneer kindjes na bijv. een fles echt even uit moeten bukken en wij het te druk hebben. Sommige kindjes hebben dit gewoon even nodig en spugen anders veel/regelmatig. Als het te druk is op de groep, en er bijv. meer kinderen moeten drinken/eten/naar bed moeten gaat het kindje dan even in een wipper. Wel voor maximaal 10min., maar ook in die korte tijd kan zoiets gebeuren helaas!

5 maanden geleden

Ik snap dat je schrikt, maar ongelukken gebeuren echt snel. Ik heb hier een kleintje die bij alles denkt ‘PARKOUR’ en dus overal op en onder klimt met 9 maanden. Hij had op een gegeven moment een heel voorhoofd vol met bulten, omdat hij nou eenmaal allerlei dingen probeert. Inmiddels weet hij al beter wat hij wel en niet kan doen - dat is een noodzakelijke les. Baby’s zijn gemaakt om tegen een stootje te kunnen. Ik zou het dan ook proberen los te laten eerlijk gezegd

5 maanden geleden

Ons zoontje had deze week een flinke blauwe plek op zijn gezicht omdat een ander kindje er een speetje op had laten vallen. Even schrikken maar ik was blij met hoe ze het hadden opgepakt; meteen bellen, vragen of ze er vallen en stoten gel op mogen doen, en de dagen erna steeds gevraagd hoe het ging. Hoe vervelend ook, het kan denk ik altijd gebeuren, en het belangrijkste is dan denk ik of ze voor jouw gevoel goed ermee zijn omgegaan toen het is gebeurd?

5 maanden geleden

Reactie op sunny888

Wij gebruiken het om de baby's die nog niet kunnen zitten eten te geven hoe ...
De meeste baby's die eten krijgen, kunnen zitten en de baby's die dat nog niet kunnen, zitten op schoot 😊

5 maanden geleden

Reactie op kikkervisje88

Bij onze kdv ook geen wippers, de baby’s worden op schoot gevoed. Bij de kd ...
Ah zo bedankt voor je uitleg. Ik had altijd geleerd dat je baby's nog niet in zit houding mag zetten als ze dat nog niet kunnen. En uiteraard is een wipper voor lagere tijd niet goed voor de houding maar. Meer is ook fijn om meer kennis te krijgen natuurlijk over verschillende visie's

5 maanden geleden

Reactie op sunny888

Ah zo bedankt voor je uitleg. Ik had altijd geleerd dat je baby's nog niet ...
Ze zitten ook pas aan het tafeltje als ze dit zelf kunnen, als ze nog niet kunnen zitten krijgen ze eten op schoot 😊

5 maanden geleden

Reactie op 89Emmy89

Ons zoontje had deze week een flinke blauwe plek op zijn gezicht omdat een ...
Hier ben ik het 100% mee eens. Er kunnen daar en thuis gewoon ongelukjes gebeuren, maar ik denk dat menig leidster zich er vervelender over voelt als zoiets gebeurd dan wij zelf thuis, wij zijn er weer eerder overheen gestapt. Ik heb met mijn zoontje eens bij de huisartsenpost gezeten ivm een zondagsarmpje opgelopen op de opvang. Was gebeurd toen ik al in de auto zat om hem op te halen, heb die avond een leidster gehad die haar privé nummer gaf om te weten hoe het met hem ging en die dolgelukkig was dat ik haar om half 12 in de avond appte dat het opgelost was en ze weer kon slapen. De volgende keer dat ik hem bracht heb ik haar huilend bij me gehad en ging ze daarna zelf met haar teamleider nog bespreken. In de dag ertussen heeft ze meerdere malen de situatie met collega's geanalyseerd om te achterhalen wat er gebeurd was. Het verhaal wat ze dacht dat er gebeurd was kan niet kloppen met de klachten en wat er mis was. Maar ik heb het gezien haar reactie relatief makkelijk naast me neer kunnen leggen, je weet zeker dat ze nog alerter gaat zijn dat zoiets niet weer gebeurd (moet wel eerlijk zeggen dat hij toen 2 was en vanaf 4 maanden bij deze leidster was dus er was wel al een vertrouwensband opgebouwd).

5 maanden geleden

Snap je gevoel helemaal. In een wipstoel moet je hem toch ook vast klikken erin? Wij hebben er een thuis en dat staat specifiek bij de instructies (en niet zonder er in laten) dus vind het wel gek dat ze dat dan niet hebben gedaan. Die van ons tuimelt ook naar voren als hij niet vastgemaakt is.

5 maanden geleden

Ongelukjes horen erbij helaas. Als het je niet lekker zit vraag dan even of de betreffende leidster heel even tijd voor je heeft (desnoods bel je morgen eventjes). Leg uit dat het je niet lekker zit en vraag of ze iets kan doen om dit een volgende keer te voorkomen (zoiezo denk ik: vanaf het moment dat kindjes kunnen tijgeren/zitten hoeven ze niet meer in een wipstoeltje) Je kan ook bijvoorbeeld aangeven dat je zelf geen fan bent van wipstoeltjes en dat je niet wilt dat ze daar nog in gezet wordt. Vaak voelt een leidster zich al mega rot als er wat mis gaat, dus probeer haar het voordeel van de twijfel te geven maar spreek vooral ook je gevoel uit