11 Reacties

5 maanden geleden

Met een flesje of borstvoeding misschien in slaap laten vallen?

5 maanden geleden

Hier was het ook echt drama. Mijn kleine deed geen 1 slaapje zonder wiegen, dus ik was continu bezig met hem. Sinds een paar maanden zit er verandering in. Ik volg hem in plaats van mijn schema. Bijvoorbeeld zijn middagdutje, hier heb ik echt een ritme in. Flesje beneden, daarna naar boven uitkleden en slaapzak aan. In het donker bij ons in bed leggen. Ik lig naast hem. Vaak valt hij dan in slaap. Gaat dat niet, dan mijn hand op hem en beetje hem heen en weer bewegen. Hier is het vooral belangrijk dat ik naast hem lig. Dus vanzelf in slaap vallen lukt hier niet. Maar vind dit veel beter dan wiegen. Misschien een optie voor jou?

5 maanden geleden

Herkenbaar hoor! Hier hetzelfde en nog geen oplossing gevonden helaas..

5 maanden geleden

Wij hebben een schommelstoel, dat maakt het wiegen voor ons een stuk makkelijker en minder zwaar! Gelukkig hoef ik steeds minder vaak te wiegen en valt hij liever zelf in slaap, voor ons is de schommelstoel meer een kort moment voor het slapen gaan om een flesje te doen en wiegend knuffelen 😊

5 maanden geleden

Reactie op LissaS

Wij hebben een schommelstoel, dat maakt het wiegen voor ons een stuk makkel ...
Hey welk schommelstoel hebben jullie?

5 maanden geleden

En op een yoga bal zitten? Dat deed ik heel veel toen mijn dochter krampjes had en ik moest blijven lopen. Het zitten en wiebelen/ wippen op de bal vond ze heerlijk.

5 maanden geleden

Oh en ondertussen heel goed voor je eigen bekkenbodemspieren, aldus mijn fysio.

5 maanden geleden

Je bent absoluut niet de enige. Ik ben gaan afbouwen dus ik pakte hem nog wel, maar dan ging ik alleen een beetje heen en weer. En toen alleen nog pakken en stil staan en daarna pakken en gaan zitten. Hij zit nu in een zware regressie dus ben weer terug bij af helaas, maar het hielp wel. Het andere alternatief was namelijk dat ik hem terug legde in bed.

5 maanden geleden

Ik probeer half wakker in bed leggen (na bv of kort lopen wiegen) en dan op de billen tikken en sussen of een liedje zingen. Dit werkt vaak wel, maar ook niet altijd😅

5 maanden geleden

https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hoe-werkt-de-pick-up-put-down-methode/ met deze methode zijn wij van in slaap wiegen naar zelfstandig slapen overgegaan :)

5 maanden geleden

Ik wieg haar ook nog voor het slapengaan, maar probeer haar in bed te leggen voordat ze echt slaapt. Als ik haar neerleg dan is ze dus nog wakker en doet ze haar ogen even open, maar ze is dan zo moe dat ze erna vrijwel meteen in slaap valt. Ik probeer het daarmee een beetje af te bouwen, voor zover dit lukt. Soms probeer ik haar klaar wakker in bed te leggen maar tot nu toe werkt dit helemaal niet dus dan pak ik haar weer op om te wiegen. Het is inderdaad super zwaar, maar ik denk niet dat we nog hoeven te wiegen als ze 19 zijn haha