Hi!
Ik vroeg me af of er dames dit ook ervaren. Ik vind het erg moeilijk mijn kleintje ‘los te laten’ bij mijn schoonfamilie. Hij is 7,5 maanden en ik ben fulltime met hem thuis. Mijn ouders zijn erg betrokken bij hun eerste kleinkind, gaan mee naar het consultatiebureau als mijn partner niet kan, komen vaak bij ons langs, spelen met hem, lezen hem voor etc etc. Bellen elke dag om te vragen hoe het met hem gaat kortom, investeren echt in een band met hem. Voor mijn schoonouders is het anders, mijn zoon is hun 4e kleinkind. Op de kinderen van mijn schoonzussen passen ze elke vrijdag en vaak in de weekenden omdat ze veel sociale acitiviteiten hebben. Ze zijn echt heel erg lief maar voor mijn gevoel heb ik niet zo veel aan ze. Ze komen een keer per maand langs, hebben hem dan even op schoot, verwachten een gebakje en that’s it. We hebben een hele andere kijk op opvoeding en kinderen, wat helemaal prima is maar daardoor vind ik het moeilijk om hem bij hen te laten. Ik probeer het echt door bijvoorbeeld laatst aan te bieden of ze een uurtje wilden oppassen (bij hen thuis) omdat ik naar de dierenarts moest met mijn hond. Toen ik terugkwam zat hij in de wipper, was mijn schoonmoeder boodschappen doen en zat mijn schoonvader de krant te lezen. Helemaal prima, maar waarom wil je dan dat hij komt als je weinig interactie met hem hebt? Nu vraagt mijn schoonmoeder vaak aan mijn partner of onze zoon een keertje komt logeren. Ik geef nog borstvoeding en ook in de nacht ca 2 voedingen dus ik zie dit niet zo zitten. Hij heeft ook nog nooit bij mijn ouders gelogeerd (zonder mij)die hij inmiddels goed kent (hij begint al te schateren als ze binnenkomen) omdat ik het een grote stap vindt. Mijn vriend is vandaag met hem naar zijn ouders geweest voor een dagje (ze verwachten dan ook dat wij altijd naar hen komen). Ik vind het gewoon moeilijk om dan los te laten omdat ze heel anders staan in opvoeden en mijn vriend wil hen niet ‘terecht’ wijzigen. Herkent iemand dit? Ze zijn echt heel lief maar hij heeft gewoon nog geen band met ze en ik zou het liefst zien dat dat er eerst komt voordat ik hem daar alleen laat.