8 Reacties

5 maanden geleden

Ik denk echt dat je je verwachtingen bij moet stellen. Zeker als je nu al aangeeft het er lastig mee te hebben. Er gaan nog een hoop mijlpalen aankomen die bij de ene vroeger of bij de ander later zijn. Laat het los en geniet van je kindje. Lijkt me voor het kindje later heel lastig om aan al die verwachtingen te moeten voldoen

5 maanden geleden

Mijn zoontje is nu ook 8,5 maand. Reageert soms op z'n naam. Kan ook nog niet tijgeren, zitten of kruipen. Wel veel aan het oefenen, al ongeveer een maand, maar er zit niet echt vooruitgang in. Wel rolt hij zodra je hem neerlegt direct naar zijn buik. Maar vind het daarna wel best. Ik heb al van alles uit de kast getrokken om hem te stimuleren, maar als het niet lukt dan ziet hij wel weer een kruimel/pluisje/haar oid, wat wel binnen bereik is en dan gaat hij daarmee aan de haal. Vergelijken moet je echt niet doen, wordt je alleen maar onzeker van. Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd advies vragen aan het cb. Mijn neefje is bijna 11 maanden en kan nu net pas tijgeren. Dus het kan allemaal.l

5 maanden geleden

Reactie op 8Katie8

Mijn zoontje is nu ook 8,5 maand. Reageert soms op z'n naam. Kan ook nog ni ...
Bedankt voor het reageren en dat je je verhaal wilde delen! Ja wij proberen hem ook met van alles te stimuleren. Binnenkort komt de kinderfysio.

5 maanden geleden

Reactie op Carrie1990

Ik denk echt dat je je verwachtingen bij moet stellen. Zeker als je nu al a ...
Bedankt voor je reactie! Je hebt helemaal gelijk. Ik vind het zelf ook heel vervelend dat ik zulke hoge verwachtingen heb. Ben hier voor mezelf ook mee bezig om het een stuk meer los te laten. Het is een proces! Maar ik geniet zeker van mijn kindje :)

5 maanden geleden

Ons zoontje kan dit allemaal ook nog niet en luistert niet naar zijn naam. Bij ons heeft het waarschijnlijk te maken met het zicht, hier lijkt een kleine zwakte te zitten, maar hier lopen onderzoeken voor. Als je het niet vertrouwd, kan je altijd even overleggen met het CB. Echter, als er verder niks wordt vermoed bij je kindje en hij zich dus verder gewoon prima ontwikkeld zal ik me zeker geen zorgen maken. Elk kindje doet het op zijn eigen tempo. Ene is heel snel, andere wat langzamer. Geen reden tot paniek tenzij je dingen zou kunnen koppelen bijv. Bij ons zagen we dat ons zoontje zijn ogen wel eens trillen, soort spasmes leek het, daardoor wordt het bij ons gekoppeld aan de ontwikkeling, maar hoeft dus zeker niet!

5 maanden geleden

Ik leer mijn kind (ook mijn oudere zoon van 6jr) gebarentaal. Check even Zeg_het_met_je_handjes. Sinds een week ben ik actief bezig met gebarentaal en hij snapt het helemaal! Hij kan het zelf niet doen maar als ik bijvoorbeeld het gebaar “melk” doe kijkt en zoekt hij zijn fles met zn ogen (zonder erbij te praten of melk te zeggen). Ook het gebaar “broer” herkent hij, dan kijkt hij direct naar zijn oudere broer. Papa en mama heeft hij nog niet door. Maar het is wetenschappelijk ook bewezen dat gebarentaal heeel goed is voor kinderen. Zelfs op het middelbare school leren nu kinderen frans en engels met gebarentaal, omdat dat het beheersen van een taal enorm stimuleert. Op het basisschool leren ze letters met gebarentaal. Dus hoe dan ook proberen waard!

5 maanden geleden

Hier een dochter van 8 maanden. Ze rolt wel maar kan ook nog niet zitten en tijgeren. Als ik haar naam roep kijkt ze wel, maar ik denk dat het meer het geluid is dan dat ze haar naam herkent 🙈