Dames,
Mijn zoontje is bijna 9mnd. Ik kolf nog steeds fulltime. Hij krijgt op een dag ongeveer 750-800 ml moedermelk, soms met aanvullen tot max 100ml kv op een dag. Verder eet hij ongeveer in totaal op een dag 100-150ml aan groente/fruit. Geen brood, dat vinden we eng omdat hij open gehemlte heeft (pas na de operatie gaan we het proberen). Ik bied hem na elk hapje altijd water, maar helaas. Zodra hij water ziet draait hij om of duwt hij fles/lepel/drinkbeker weg. En als ik een lepel water geef spuugt hij het er weer uit. Mijn eerste zoontje was gek op water, ik gaf hem 2 jaar borstvoeding en altijd 1 drinkbeker water. Hij vroeg er zelf om. Maar deze tweede helaas niet… Hij heeft schisis dus water aanbieden met een rietjes is niet mogelijk, alleen beker/ lepel of met zn habermanfles. Hoeveel water drinken jullie baby’s totaal op een dag? Herkenbaar? Tip’s? Ik merk ook dat hij weinig plast… Nu met warm weer mix ik kunstvoeding met meer water, het lijkt erop dat hij dit ook doorheeft en begin na paar slokjes weer met zn toch weg te duwen 😅.