9 Reacties
6 maanden geleden
Haha, ja dit is heel herkenbaar!
Onze dochter doet dit ook, alleen al sinds 4/5 maand is.
Wilt ze het niet, schreeuwen
Lukt het haar niet, schreeuwen
Duurt het te lang, schreeuwen
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden 😂🤣
Dit gaat bijna de hele dag zo, het is inderdaad best grappig, maar op vele momenten ook best vervelend. 🙈🙈
Helaas geen tips, maar denk wel dat het inderdaad een fase is.
En eerlijk gezegd ook geen idee welke sprong dit is 😂
6 maanden geleden
Hier ook! Zodra ik even de kamer uit loop (waar ze het niet mee eens is) heeeeeheeee. Aan de telefoon te lang? Heeeeeheee. Gaan niet snel genoeg naar buiten? Heeeee heeee. Heel schattig maar soms beetje pittig indd.
Ik ben benieuwd hebben jullie meisjes of jongetjes! Hier een meisje
5 maanden geleden
Ons dochtertje doet het vooral als ik even iets afpak
Dan begint ze toch ineens te gillen, balt haar vuistjes en slaat op de tafel en laat wen schreeuw eruit.
Ik heb in de kinderopvang gewerkt dus zeg altijd "Oh maar hier is mama niet zo gevoelig voor hoor haha mama heeft al heel veel boze kindjes gezien: 😂😂
5 maanden geleden
Dit was onze dochter toen ze baby was, echt een dramaqueen. Nu een zoon, die is wat chiller 😅
5 maanden geleden
Zoontje hier kan ook goed laten weten dat ie het ergens niet mee eens is hoor 😅 Kleine drama queen 🥰
Is echt een stukje emotieregulatie wat ze nog moeten leren, iets gaat niet zoals gewenst dus die kleintjes moeten dealen met "grote gevoelens".
Vanuit mijn pedagogische achtergrond weet ik dat ik hier gewoon rustig op moet reageren en de emoties te benoemen. ("Ja is niet leuk he? Dat je van mama hier niet mee mag spelen, dat maakt je heel boos en verdrietig") Soms helpt het om een vergelijkbaar alternatief aan te bieden. Langzaam zullen ze leren die gevoelens te verdragen en wordt de reactie vanzelf minder..