8 Reacties
2 jaar geleden
Hoi!
Ik heb hier niets gehoord over kortere nekspieren. Maar ook hier een scheef nekje en oefeningen/ fysio. 2 maanden aan fysio en het is opgelost! Gaat heel goed nu.
2 jaar geleden
Reactie op DeMamavanRens
Hoi!
Ik heb hier niets gehoord over kortere nekspieren. Maar ook hier een ...
Welke fysio gaan jullie? En hoe oud is jullie babytje? Wat fijn dat het is opgelost! Ik hoop dat het hier ook opgelost wordt… ze kan zich aan onze handen rechtop trekken in de zit houding, maar dan hangt ze ook helemaal scheef in een bolle rug.
Is dit herkenbaar? Alvast bedankt!
2 jaar geleden
Reactie op Nila97
Welke fysio gaan jullie? En hoe oud is jullie babytje? Wat fijn dat het is ...
Gewoon een kinderfysio in de buurt.
Mijn zoontje is komende week 5 maanden. Begonnen bij bijna 3 maanden dus.
Je kindje van 4.5 maand hoort ook nog niet recht te kunnen zitten😉. Geen zorgen hierover.
Ik zou even aan je cb vragen naar een kinderfysio in de buurt.
Hier is mijn zoontje ook dingen in zijn ontwikkeling anders gaan doen, omdat hij dus niet alles kon. Het is goed om daarop in te spelen.
2 jaar geleden
Inderdaad zo snel mogelijk contact opnemen met een kinderfysio!
Mijn dochter heeft torticollis (aangeboren scheefstand van het hoofd door een verkorte nekspier, al in week 4 werd dit duidelijk) en krijgt sindsdien om de week fysio. Verder oefen ik elke dag met haar en wordt ze geregeld gecontroleerd door de kinderarts. Osteopaat deed ook wonderen. Ze is nu ruim 4 maanden en haar nekspier is nog niet waar die moet zijn, maar er is zeker wel verbetering te zien! Oefenen werkt dus echt! Ze heeft geen voorkeurshouding meer en kan haar hoofdje steeds langer zelf ondersteunen.
Deze site vond ik qua informatie erg duidelijk:
https://www.isala.nl/patientenfolders/7289-torticollis-bij-kinderen/#:~:text=Dit%20is%20een%20aangeboren%20scheefstand,oor%20naar%20het%20sleutelbeen%20loopt.
2 jaar geleden
Reactie op DeMamavanRens
Gewoon een kinderfysio in de buurt.
Mijn zoontje is komende week 5 maande ...
Wij zijn niet tevreden over die
van ons dus vandaar…
Heb ook aan het cb gevraagd om een andere en die vond fysio helemaal niet meer nodig, terwijl het hoofdje scheef staat en ook afplatting aanwezig is..
2 jaar geleden
Reactie op Jolin89
Inderdaad zo snel mogelijk contact opnemen met een kinderfysio!
Mijn doch ...
Dit hebben wij gedaan. Helaas vinden wij het geen goede fysio. Na 3/4 behandelingen alleen laten zien hoe je bekken kantelt en een houding om haar vast te pakken. Ik heb meer gehad aan eigen onderzoek en oefeningen…
Volgens de arts is het geen torticollis (had het al zelf opgezocht) want dan zou heel haar lichaam scheef staan als ze recht ligt, maar alles wat er op die website staat heeft ze wel😣 Ze heeft ook een afplatting, wat ik heel duidelijk zie. De arts vind het allemaal meevallen.
Wij zijn ook vaak naar de osteopaat gegaan. Die had al vanaf het begin gezien dat er spanning in het nekje zit! We gaan nu naar manuele therapie, want de osteopaat wordt niet vergoed en is erg duur…