11 Reacties

7 maanden geleden

Drinkt ze helemaal niet uit de fles? Als je bijvoorbeeld gaat werken wil je dan gaan kolven?

7 maanden geleden

Als ze te alert is als ze zou moeten slapen kan het ook zijn dat ze oververmoeid is. Dan lukt het haar niet om zonder hulp in slaap te vallen. Ik zou toch proberen op een moment dat jij uitgerust genoeg bent en misschien je man er ook is om haar toch zonder de borst te geven in slaap te wiegen. Ik merk bij mijn zoontje dat hij dan eerst nog alerter wordt/snelle ademhaling en gaat huilen. Maar zolang ik hem vasthoud en wieg en rustig een liedje zing hij uiteindelijk rustig word. Soms duurt dit een kwartiertje en soms ook langer. Ik blijf dan in zijn kamer met de lichten uit en zorg voor zo min mogelijk prikkels. Zodra hij rustig is leg ik hem in bed, merk ik dat hij gelijk weer erg alert word dan herhaal ik het totdat hij rustig blijft als ik hem neerleg. Dan valt hij daarna zelf in slaap in zijn bedje. Als ik hem helemaal in slaap wieg en dan wegleg wordt hij na een kwartier weer wakker en kan ik weer opnieuw beginnen. Wakker en slaperig weg leggen is hier de key. Hoop dat je hier iets aan hebt.

7 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Drinkt ze helemaal niet uit de fles? Als je bijvoorbeeld gaat werken wil je ...
Nee ze vindt de fles niks, dus ik ben nu aan het oefenen met de fles met gewoon water erin en dan kleine slokjes proberen. Ze heeft de fles nooit echt lekker gevonden, en van alles geprobeerd 😅

7 maanden geleden

Reactie op 8Katie8

Als ze te alert is als ze zou moeten slapen kan het ook zijn dat ze overver ...
Ik ga het eens proberen! Kijken of dat lukt. Het is zo zoeken. Ze is al van jongs af aan zo enorm bewust van haar omgeving Dank je voor de tips

7 maanden geleden

Hier precies hetzelfde probleem! Wou er een topic over openen maar toen zag ik deze 🤣 Ik heb de oplossing ook nog niet gevonden, maar hebben ook nog niet veel geprobeerd omdat we stiekem toch al weten dat t niet gaat werken en ik uiteindelijk toch weer bv moet gaan geven.😅 Als papa het probeert wordt ze ook niet stil, maar zodra ik haar op schoot neem en haar naar mij toe draai is ze meteen stil en slaapt ze binnen 1 min. Fles wil ze op dat moment ook niet en tut heeft ze nooit gepakt. Wiegen hebben we nooit gedaan dus dat werkt hier ook niet. Hopelijk heeft iemand een gouden tip want wil graag stoppen met bv 🤣

7 maanden geleden

Ik volg ook haha, vind het nu wel makkelijk dat hij zo snel slaapt aan de borst maar uiteindelijk wel makkelijk als het zonder ook gewoon lukt 😂

7 maanden geleden

Zat/zit in hetzelfde schuitje. Toch nadat ik zag dat ze eraan toe was, haar op bed gelegd en even laten jammeren/huilen. Dutjes pakt ze makkelijk op en huilt ze echt niet meer dan 10 minuten. Avond is lastig met of zonder borst dus heb dr langer laten huilen maar wel getroost tussendoor (hand op hoofd, buikje of oppakken afhankelijk van mate huilen/jammeren + zingen en aanmoedigen “je bent veilig, je bent geliefd, ga maar slapen”). Het is nu de eerste avond dus moet ze ook nog ontwennen van de borst dus duurde wel 3 kwartier. In normale omstandigheden zou avond slaapje 20 min duren om prikkels te verwerken, nu duurt het dus nog wat langer. Hoop morgen op minder weerstand en dan met een paar dagen gewoon vrolijk naar bed. Ik weet van m’n zoontje dat hij echt vrolijker werd van beter slapen, maar ik hoor nog steeds tegenstrijdige stemmen als ik d’r laat huilen. Ook al weet ik dat wij er aan toe zijn. Maar als je er niet aan toe bent, zou je de kinderwagen en autostoel meer in kunnen zetten. Dan ga je al gauw van de borst weg en dan went ze dus aan de cadans van de wagen. Daarna kan je het bedje proberen. Het eerste dutje is het makkelijkste om te proberen want dan is je kindje uitgerust en niet oververmoeid plus nog gewend om te slapen. Naarmate de dag vordert is dagslaap lastiger. Heel verhaal, hoop dat het helpt. Succes!

7 maanden geleden

Reactie op suzannam

Zat/zit in hetzelfde schuitje. Toch nadat ik zag dat ze eraan toe was, haar ...
Ook als je iets probeert, moet je wel echt niet verwachten dat het gelijk werkt. Iets heeft 3 tot wel 10 dagen nodig om een nieuwe gewoonte te vormen

7 maanden geleden

Ik lees mee! Hetzelfde hier, zelfs overdag😭

7 maanden geleden

Reactie op MaDo1994

Hier precies hetzelfde probleem! Wou er een topic over openen maar toen zag ...
Precies dit ja! Enorm fijn om alleen al te horen dat ik niet de enige ben haha

7 maanden geleden

Ik vind het al fijn om zoveel herkenning te horen! Had echt het idee dat ik de enige was en dit helemaal lastig had gemaakt voor mezelf! Vind het eerlijk gezegd ook zo moeilijk als ze zo verdrietig moet slapen Ik wil haar best even laten huilen maar ze kan echt krijsen en echt volhouden vooral Ik moet zeggen dat ik dan soms ooo maar even kies voor wat rust voor mezelf geeft want anders raak ik helemaal overspannen en idd die overgang van borst naar slaap gaat zo rustig en soepel! Maarja, werk roept! Luiers moeten betaald worden haha Dus het zal op een gegeven moment toch moeten We doen ons best mama's en papa's!