6 Reacties
4 maanden geleden
Ik lees mee..ons dochtertje nu ook. Tijgert kruipt en zit nog niet maar trekt zich ook overal aan op sinds gister en valt dan om
4 maanden geleden
Reactie op ezzie95
Misschien zoiets halen?
Dit wordt niet aangeraden, omdat ze dan niet ‘leren’ dat vallen pijn doet. Ik twijfelde hier ook heel erg, maar het duurde een week of twee en nu kan hij zelf zitten als hij niet meer wil staan. Soms ploft hij op zijn kont en soms bukt hij voorover om gelijk in kruipstand verder te gaan.
4 maanden geleden
Hier ook tijgeren, optrekken en nu zelfs terwijl hij vasthoudt aan bank of tafel lopen. Maar kruipen en zitten doet hij niet. Ik heb hem geleerd om te bukken door zijn knieën heen en dan in lig positie te komen. Herhalen, herhalen en herhalen. Tegenwoordig buigt hij zijn knieën totdat hij daarop zit en reikt dan met zijn handjes op de grond. Voor de rest zijn ze alfijd op zoek naar balans, dus vallen hoort er ook echt bij.
4 maanden geleden
Wij hebben bij beide kinderen ze geleerd dat ze hun beentjes moeten buigen als ze weer naar beneden willen. Is even oefenen en voelt misschien wat als dwingen eerst, maar ze hebben het heel snel door.
Al laat de jongste ook nog wel gewoon los als ze staat. Tis met vallen en opstaan dat ze het moeten leren.