24 Reacties

7 maanden geleden

Mijn zoontje kan nu met 6,5 maand zelfstandig zitten en dat is redelijk nel. Dus nu met net 6 maanden vraag je wel veel denk ik!

7 maanden geleden

Mijn tweeling wordt morgen 7 maanden. Ze zitten beide nog niet. Mijn dochter kan het een beetje met hulp, maar kiept meestal meteen om. Wat ik vooral heb geleerd, omdat het 2 kindjes zijn, dat ze alles met eigen tempo doen. Niks is tegelijk en de een lukt dit eerst en de ander lukt het andere eerst en er zit soms echt weken tussen. Ik denk echt het komt wel als ze er klaar voor zijn.

7 maanden geleden

Ze hoeven nog niet zelfstandig te kunnen zitten op deze leeftijd

7 maanden geleden

Reactie op MC26

Ze hoeven nog niet zelfstandig te kunnen zitten op deze leeftijd
Klopt maar ook met ondersteuning zitten, gaat nog niet..

7 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Klopt maar ook met ondersteuning zitten, gaat nog niet..
Althans dit gaat even en dan zakt ze onderuit en in de kinderstoel gaat ze dan heel krom/ naar voren geleund zitten

7 maanden geleden

Ik maak me er ook druk rond en de mijne is nu 7 maand, doet geen moeite en duwt zichzelf weer plat als ik hem tegen de rand zet met kussens naast. Die heeft er gewoon helemaal geen interesse in. Mijn 1e kind deed het op 4 maand al en daardoor maak ik me al maanden zorgen of er iets verkeerd is. Op 7 maanden trok hij zichzelf al recht aan de rand van het park. 2de kindje nu niks dus 😅🙈

7 maanden geleden

Ons zoontje is 6,5 maand en doet het ook nog niet zelfstandig. Als ik hem neerzet tegen wat kussen lukt het wel maar ook niet lang. Onze kinderfysio heeft ook gezegd dat we het niet moeten forceren, hij moet het echt uit zichzelf gaan doen. Zolang je hem steeds neerzet en hij valt weer om dan zijn z’n rug en nekspieren nog niet sterk genoeg. Veel tummy time maakt alles in z’n nek en rug sterker waardoor hij straks ook goed zal gaan zitten :)

7 maanden geleden

Hier ook 6,5 maand en precies hetzelfde! Hangt naar voren in de kinderstoel. Fysio zei inderdaad dat ze eerst meer spieren moet krijgen. En liever niet teveel zitten voordat ze kunnen kruipen, omdat ze dan andere spieren gebruiken

7 maanden geleden

Mijn dochter is bijna 7 maanden en zit ook nog niet.. ze is wel heel sterk en richt haar nek hoog op. Haar lijfje is alleen wat licht vergeleken met haar hoofd zei de fysio dus het is allemaal iets moeilijker. Ik wacht het geduldig af.. ik merk wel een slaapregressie en veel geoefen met tijgeren dus het zal vast wel komen.. het is meer dat ik het zelf graag wil zodat we meer kunnen gaan doen :p

7 maanden geleden

Reactie op Fleurrrrrrrr

Hier ook 6,5 maand en precies hetzelfde! Hangt naar voren in de kinderstoel ...
Mijn fysio zei idd ook dat ik het omrollen en buikliggen moet stimuleren en het zitten juist niet. Ze moet eerst goed op haar buik kunnen liggen, zodat ze gaat kruipen straks en niet gaat 'kontschuiven'

7 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Althans dit gaat even en dan zakt ze onderuit en in de kinderstoel gaat ze ...
Hier gaat dat precies hetzelfde. Het jammere vind ik dat ik hierdoor ook nog geen grote stukken vast voedsel kan geven met de rapley methode

7 maanden geleden

Reactie op AnneniemD123

Hier gaat dat precies hetzelfde. Het jammere vind ik dat ik hierdoor ook no ...
Ja hier hetzelfde. Wij gaan daarom denk nog even wachten met rapley.. Of doen het als ze bij ons op schoot zit, dat mag ook geloof ik

7 maanden geleden

Reactie op AnneniemD123

Mijn fysio zei idd ook dat ik het omrollen en buikliggen moet stimuleren en ...
Ja op haar buik doet ze hier al heel goed. Ook doet ze omrollen van rug naar buik echt al een paar maanden zelfs. Ze rolt echt beide kanten al op. Daarom ben ik dus zo ‘verbaasd’ dat zitten nog niet lukt, want je zou dan zeggen dat ze sterk genoeg lijjkt😅

7 maanden geleden

Degene die hier over de fysio beginnen. Mag ik vragen wat de reden is van de fysio? Is dat omdat ze nog niet kunnen zitten of is er wat anders? Wanneer is de fyiso nodig?😅

7 maanden geleden

Hier ook 6 maanden. Op de bank met een paar kussens in de rug, of op schoot bij ons, lukt redelijk maar zelf zitten echt nog niet. Ze is ook echt nog niet toe aan zitten in de kinderstoel. Komt vanzelf als ze er aan toe zijn, 6-7 maanden is echt heel gemiddeld dus sommige kindjes doen er ietsje langer over.

7 maanden geleden

Hier 7 mnd en valt ook gewoon nog om. Dat hoeven ze echt nog niet te kunnen. In de kinderstoel kan je een opgerolde handdoek om het buikje heen vouwen. Dan zitten ze met wat meer ondersteuning wel stabieler voor een hapje ofzo.

7 maanden geleden

Dood normaal hoor dat dat op deze leeftijd nog niet lukt! Dus geen zorgen over maken. Elk kindje volgt zijn eigen tempo 😄

7 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Degene die hier over de fysio beginnen. Mag ik vragen wat de reden is van d ...
Fysio als je kindje op meerdere gebieden achterloopt of op advies CB. Mijn zoontje loopt bij de fysio momenteel, maar dat is doordat hij erg slap is en op meerdere gebieden achterloopt. Zou persoonlijk niet gelijk de fysio inschakelen als ze 1 dingetje niet volgens “het lijntje” doen. Anders als je echt twijfelt even met CB overleggen, maar als hun geen probleem zien (wat ik verwacht) zou ik gewoon lekker zelf een beetje blijven oefenen en dan komt hrt vanzelf wel. Ene kindje is snel en andere iets langzamer.

7 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Degene die hier over de fysio beginnen. Mag ik vragen wat de reden is van d ...
Wij hebben fysio omdat een zoontje een hele erge voorkeurshouding had naar rechts. Gaat gelukkig helemaal goed!

7 maanden geleden

Die van ons is nu 7 maanden en zit ook nog niet los. Soms lukt het haar even als ze op schoot zit en zitten met ondersteuning zoals in een kinderstoel lukt haar wel. Maar ik hoef haar echt niet los op de grond te zetten, dan valt ze gwn om… rollen doet ze overigens perfect. Alle kanten op, om haar as draaien, hoge dingen grijpen, zichzelf hoog opdrukken, je kijkt een paar tellen niet en ze is de hele mat over etc. Kwestie van tijd en oefenen denk ik dan🤷‍♀️