55 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op graceandmercy
@moderator
Hoort dit bericht niet bovenaan gepind te zijn?
volgensmij wel :p
2 jaar geleden
Op 2 november om 22:15 uur is onze tweede zoon Noah geboren. Na ingeleid te zijn vanwege hoge bloeddruk en eiwit in urine is die met 36+6 weken geboren. Hij ligt nu nog in het ziekenhuis maar hij doet het goed🩵

2 jaar geleden
Jax is op 6 november om 22:09 geboren en is 4216 gram! Hij is geboren met een termijn van 40+4. Om 14:00 hebben ze me voor de 2e keer gestript en meteen zijn mijn vliezen gebroken. Het vlies zat mega strak om zijn hoofdje, en ik had al een ruime 4cm. In de auto onderweg begon een eerste wee toen ik mijn straat inreed. Meteen kwamen de weeen op gang en ze waren eigenlijk meteen om de 5 minuten en langer dan 1:00 minuut per keer. We hebben de verloskundige gebeld en we mochten meteen naar het ziekenhuis. We waren half 5 in het ziekenhuis.
Daar ben ik in bad de weeën op gaan vangen. Om 20:00 zat ik al op 9,5 cm en tot dat moment ging heel heel voorspoedig. Ik mocht proberen mee te persen met de weeen, maar vanaf daar ging het niet goed. Als er een wee op kwam, zakte mijn ontsluiting juist terug. Ook zat hij nog te hoog in mijn buik. We hebben nog een half uur aangekeken en dan zou de gynaecoloog erbij betrokken worden. Op dat punt trok ik het niet meer. De pijn werd niet meer dragelijk en voor mijn gevoel zat het mis tijdens die latere weeen. Ik kreeg ook geen persdrang.
Ik riep heel hard dat ik een keizersnede wilden, maar daar waren ze nog niet van overtuigd. Na nog een half uur later, mocht ik van de gynaecoloog kiezen. Of weeenopwekker of een keizersnede. Daar heb ik voor gekozen.
Tijdens de keizersnede kwamen ze erachter dat hij vast zat in mijn bekken. Ook had hij te weinig zuurstof en moest hij mee naar de kinderafdeling. De kans dat hij er niet uit had gekomen met de weeenopwekkers was heel groot volgens de gynaecoloog. Ik had gelukkig de goede keuze gemaakt. De kinderarts liet ook wat vallen dat die net op tijd eruit was ivm het zuurstoftekort. Ook had die tijdens de keizersnede nog even in het vruchtwater gepoept.
Hij heeft zuurstof gekregen en zijn maagje is leeggepompt en toen ging het gelukkig weer beter.
Ondanks het heel heftig was, heb ik een het heel fijn ervaren dankzij de lieve mensen in het ziekenhuis om ons heen!
2 jaar geleden
Reactie op heythereLisa
Jax is op 6 november om 22:09 geboren en is 4216 gram! Hij is geboren met e ...
Wauw! Je hebt gewoon je eigen baby gered! Wat een verhaal joh! Van harte gefeliciteerd met de geboorte!
2 jaar geleden
Reactie op CatoD
En de wc?
Wc was zodat ik geen druk voelde bij mijn vagina maar toch de steun kreeg om te zitten. Ik kon zeg maar bewegen en draaien met mijn heupen tijdens de weeen. Ik vond het ook fijn dat alles dat uit mijn vagina kwam etc ook meteen in de wc viel.. dus de slijm of bloed etc.. ipv erin te liggen op bed:) dus kam in me hand.. en op de wc was echt THE BESTE KEUZE
2 jaar geleden
Reactie op nisha
Wc was zodat ik geen druk voelde bij mijn vagina maar toch de steun kreeg o ...
Uhhh dat is t proberen waard. Beide handen ern kam? En maakt het ook nog uit wat voor kam qua materiaal?
Tnx alvast! :)
2 jaar geleden
Reactie op Mommy2be30
Uhhh dat is t proberen waard. Beide handen ern kam? En maakt het ook nog ui ...
Nee 1 hand een kam, gewoon van die ouderwetse kam. Dat je soms 3 in een pak kan kopen voor een euro haha. Google het je Zal zien hoe je het vast moet houden. Ik dacht laat me het uitproberen en het werkt. Blijkbaar kan je hersenen niet focussen op 2 plekken die pijn heeft dus het focust op je hand en de druk die je daar uitoefent met een kam. Dus je leg de kam in je hand en dan knijp je het dicht.
2 jaar geleden
Reactie op nisha
Nee 1 hand een kam, gewoon van die ouderwetse kam. Dat je soms 3 in een pak ...
Top! Dankje! ;) had dit nog noooooooooit gehoord haha
2 jaar geleden
Ons meisje is geboren met 38 weken en 5 dagen. Sochtends braken mijn vliezen spontaan. 11.00u 3cm ontsluiting en om 15 13.30u 7cm. Eenmaal in het ziekenhuis volledige ontsluiting en persdrang. Helaas wel bijna 2u geperst met uiteindelijk een knip waarvan ik nog steeds herstellende ben. Maar we genieten vollop van ons meisje 💖
2 jaar geleden
Wij hebben onze Odin Novi ook mogen welkome op zondag 5 November om 06:08.
Ik kreeg 3 November een ballonnetje om de start van de bevalling op te wekken, dit wegens mijn zwangerschapsdiabetes. Dit ging vrij vlot. De dag erna mocht ie er al uit en zat ik op 3cm ontsluiting.
We mochten naar huis en later weer terugkomen om de vliezen te breken. Dit hoefde niet meer want wij belde zelf het ziekenhuis om aan te geven dat ik al flinken “krampen” had. Mijn vliezen braken uit zichzelf dan ook op het moment dat ik weer aankwam in het ziekenhuis.
Helaas hadden ze geen plek dus moest ik de weeën ergens in een kamertje opvangen. Aantal uur later nadat ze overal hebben zitten bellen kwam er gelukkig toch een kamer vrij. Op dit moment kreeg ik een weeenstorm en na een aantal uur deze flink op te pakken kwam ik erachter dat ik nog steeds op 3cm zat. Dus ik vroeg om een ruggenprik want ik was al heel moe en ik zat dus weeën op te vangen met hoge koorts.
Met de ruggenprik gingen ze eerst kijken hoe de weeën gingen. Na een aantal uur nog steeds op 3cm dus ik kreeg oxytocine via een infuus. Dit ging opeens heel snel en mocht ik al gaan persen met 10cm ontsluiting.
Wegens mijn koorts hadden wij beide een hoge bloeddruk. Ze gaven aan dat als het niet lukt er of een vacuümpomp aan te pas moest komen of een keizersnede. Mijn lieve arts verloskundige stond heel erg achter mij en gaf me iedere keer iets meer tijd om zelf te mogen persen. Toen het tijd was voor een interventie dacht ik dit wil ik niet dus met alle macht die ik nog had werd Odin Novi geboren zonder enige interventie van de gynaecoloog. Die stond er overigs wel bij om mij ook aan te moedig🤣