17 Reacties

2 jaar geleden

Ja ons zoontje heeft het ook! Wij gaan toevallig eind deze week naar het ziekenhuis met een verwijzing van de huisarts. We gaan naar de plastisch chirurg. Geen idee of ze het ook al weg gaan halen direct, maar ben benieuwd!

2 jaar geleden

Ons zoontje is nu 6 maanden trouwens 😊

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft dit ook. Bij ons werd er aangeraden om te wachten tot hij 1 jaar is ivm verdoving.

2 jaar geleden

Ik heb het zelf! Ben nu 26 jaar en zit er nog steeds. Ik heb er geen last van en vind het bij mij horen

2 jaar geleden

Reactie op Abeeltje

Ons zoontje heeft dit ook. Bij ons werd er aangeraden om te wachten tot hi ...
Bij ons werd het juist aangeraden in het eerste jaar zodat ze er weinig last van zullen hebben. Overal weer ander advies haha.

2 jaar geleden

Reactie op Abeeltje

Ons zoontje heeft dit ook. Bij ons werd er aangeraden om te wachten tot hi ...
Dit klopt helemaal! Sorry wij hebben eerst ander advies gehad, maar nu gesprek gehad in het ziekenhuis met de arts. Arts gaf idd aan dat het pas kan vanaf dat ze 15 tot 20 kilo wegen ivm narcose. Wij schrokken hier wel van want dan krijgen ze een beademingsbuis in de keel, dit klinkt voor ons vrij heftig. Maar dit moet helaas omdat ze anders niet in het oortje kunnen snijden ivm bewegen.. Als er kraakbeen onder het bij oortje zit moeten ze dat ook weghalen anders kan het weer terug komen. Gelukkig mag je je kindje wel vasthouden tijdens de handeling. Wij wachten nog even af tot ons kindje 2 a 3 jaar is en dan tussen de 15 a 20 kilo zit. Dan gaan we opnieuw kijken of we het nog laten weghalen.

2 jaar geleden

Reactie op Livelli

Dit klopt helemaal! Sorry wij hebben eerst ander advies gehad, maar nu gesp ...
Oh klinkt inderdaad wel heftig. Had toch gehoopt op een iets minder zware ingreep...

2 jaar geleden

Ons zoontje had dit bij zijn pink, bij ons werd er geadviseerd om het binnen het eerste jaar te doen. Afgelopen december hebben ze het weggehaald. Er is geen sprake geweest van narcose aangezien ze dat bij kleintjes niet mogen en kunnen doen. Ze hebben speciale verdovingszalf opgesmeerd daarna nog een verdovingsprikje erin gezet en het erafgehaald. Even gehuild, gelijk voeding gegeven en het was weer goed. Heel mooi genezen 😊

2 jaar geleden

Misschien is dit een rare vraag (gezien dr meeste reacties die ik lees), maar waarom zou je hier iets aan moeten doen (oprechte vraag)? Kan het kwaad bijvoorbeeld of beperkt het het kind? Zo niet dan zou ik het persoonlijk gewoon late zitten.

2 jaar geleden

Reactie op Abeeltje

Oh klinkt inderdaad wel heftig. Had toch gehoopt op een iets minder zware i ...
Ja dat hadden wij ook gehoopt! Wij twijfelen nu wel meer erover..

2 jaar geleden

Reactie op Jannesdepannes

Misschien is dit een rare vraag (gezien dr meeste reacties die ik lees), ma ...
Ik maak met wat zorgen dat we er later zouden inhaken met het kammen van het haar of omdat het wel eens tot gepest worden zou kunnen leiden.

2 jaar geleden

Reactie op Abeeltje

Ik maak met wat zorgen dat we er later zouden inhaken met het kammen van he ...
Hier zaten wij ook mee, wij hadden het aan het handje. Wij hebben er voor gekozen om het weg te laten halen toen hij 1,5 maand was. Blij met de keuze die we toen der tijd hebben gemaakt!

2 jaar geleden

Reactie op Livelli

Ja dat hadden wij ook gehoopt! Wij twijfelen nu wel meer erover..
Het kan makkelijk weggehaald worden zonder narcose, hebben wij ook laten doen bij ons zoontje

2 jaar geleden

Reactie op zoevdl98

Het kan makkelijk weggehaald worden zonder narcose, hebben wij ook laten do ...
Ik zie dat het bij jullie zoontje aan de hand was. Dat kan inderdaad zonder narcose. Bij het oortje helaas niet. Wat ons is uitgelegd.

2 jaar geleden

Reactie op zoevdl98

Het kan makkelijk weggehaald worden zonder narcose, hebben wij ook laten do ...
Wij hebben ook de uitleg gehad dat het aan het oor te groot is om zonder narcose weg te halen.

2 jaar geleden

Mijn dochter van 4 jaar heeft dit ook. We laten het zitten :) mocht ze dit zelf het liefste willen laten verwijderen op latere leeftijd dan kan dit altijd. Ze had ook bijvingertjes aan haar pinken, die hebben we wel laten verwijderen