16 Reacties
één maand geleden
Ja ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben.. soms wordt het gewoon net even teveel. Maarja de Kids hebben soms ook wel een temperamentje en bedoelen het ook niet altijd zo toch? Als je het van beide kanten bekijkt dan voelt het al minder zwaar. Maar ik snap het hoor, af en toe een traantje laten of je schuldig voelen hoort erbij. Kan je niets aandoen.
één maand geleden
Ja hier ook. Maar voornamelijk als ze iets blijft proberen dat ze niet mag. Aan de tv zitten (staat altijd uit), naar de kachel willen als die aan staat, aan planten willen zitten etc. Zij wordt dan driftig omdat ze het niet mag, ik vindt het echt lastig. Soms verhef ik dan mijn stem ook meer. Heb er gelukkig geen last van als zij verdrietig is.
één maand geleden
Ja hoor, ik had het gisteren. Na een nacht waarbij ze amper had grslapen, wilde ze ook haar dutje niet slapen. Alleen maar huilen van vermoeidheid. Ik zelf was ook helemaal op en heb ook mn stem verheven en geroepen dat ze moest stoppen en gaan slapen. Helpt natuurlijk voor geen meter, maar dat is de frustratie en onmacht. Daarna ook spijt en heel veel met haar geknuffeld. Ik denk dat we dat vast allemaal wel eens hebben. We bedoelen het niet zo!
één maand geleden
Hier ook😔😔 Daarna pak ik haar gelijk vast en zeg ik sorry. Maar het is pure onmacht, vreselijk.
één maand geleden
Lieve mama’s nu ik dit lees denk ik ohhh ik ben niet de enige. Ik twijfelde gewoon echt aan mijzelf of dit wel oké was, in de zin van ik ben de enige moeder die dit doet, ik ben niet oké. Nou voor je het weet zijn ze ouder en kunnen we ze pratend uitleggen dat iets niet mag etc ❤️
één maand geleden
Vanavond was niet mijn beste avond. De emmer is vol en dan na een uur weer wakker worden, krijsen omdat hij niet mag wat hij wil, het tegenovergestelde van meewerken bij het verwisselen van een luier. Ja ik heb echt wel geschreeuwd dat hij normaal moet doen op een tijdstip dat zelfs sommige volwassenen al slapen. Eenmaal op de gang ben ik in huilen uitgebarsten.
één maand geleden
Nee, nooit! Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Ze begrijpen nog zo weinig en hun enige manier om te laten weten dat er iets is, is huilen. Dus als dat gebeurt, denk ik alleen maar: wat is er? hoe kan ik je helpen? ♥️ Dat hou ik me altijd voor, hoe moe of hormonaal ik op dat moment ben.
één maand geleden
Herkenbaar. Al 2,5 week in een slaap regressie. Heel weinig slaap icm werk en een baby die bijna niks meer goed vind en veel aan het krijsen is. Wij zijn uitgeteld en ons geduld raakt ook een beetje op. We voelen ons ook een beetje machteloos. Hoe te handelen.
één maand geleden
Soms heb ik dat wel ja! Ik probeer wel altijd dan mijn partner te roepen of te bellen. Wij hebben de regel dat als je zelf gefrustreerd bent, je zo snel mogelijk de ander moet inschakelen of anders rustig blijven. Maarja, best moeilijk soms. Ons kindje is elke dag om 4.30 wakker en wil niet meer slapen. Dat is gewoon niet leuk.
één maand geleden
Mijn baby lijkt soms al op een peuter met zijn gedrag. Als hij het ergens niet mee eens is kan hij gaan slaan. Ik verhef dan zeker wel mijn stem, hey dat mag niet! Je mag niet slaan, dat is niet lief! Of, pas op!
Vorige keer beet hij me. Ik ga dan niet met een lief stemmetje zeggen, nee niet doen. Hij moet het verschil wel leren uiteindelijk dat mama serieus is. Echt boos schreeuwen doe ik niet, maar ben wel streng soms.