14 Reacties

één maand geleden

Hi daar! Ik heb tot nu toe fulltime gekolfd en onze dochter is over 2 weken ook 1 jaar. Ze drinkt 150 ochtend, 120 middag en 150 voor het slapen. Ik merk dat mijn productie ook afneemt sinds een week, het lukt me niet meer om deze flesjes eruit te krijgen. Ik kolf ook 3x per dag zo’n 15-30 min en krijg er dan per sessie rond de 100-150 cc uit. Maar ik merk dat het langzaam terugloopt. Dus ik vul aan met vriezermelk. We denken eraan om daarna over te gaan op koemelk ipv opvolgmelk, maar vind het wel lastig… Hebben jullie erover nagedacht?

één maand geleden

Reactie op Olivia223

Hi daar! Ik heb tot nu toe fulltime gekolfd en onze dochter is over 2 weken ...
Oh wauw wat veel! Ik vul nu aan met opvolgmelk en zodra de pot op is krijgt hij koemelk. Dit vind hij heerlijk!

één maand geleden

Mijn kleine is ook bijna 1 jaar. Ik kolf op mijn werk ook echt minder sinds 2 weken. Normaal ervaarde ik ook aardig wat stuwing, maar nu niet meer. Ze voelen leeg. Als ik niet werk drinkt hij nog regelmatig bij me. Helaas eet hij ook nog niet veel. Dus vraag me idd ook af waar ik slim aan doe. Heb gelukkig nog wel wat in de vriezer liggen.

één maand geleden

Ik kolf een keer op een dag bij werk en zit dan tussen 130-170. Hij krijgt voor werk en na werk live en snachts nog regelmatig. Ik merk al lange tijd geen spanning of stuwing, alleen soms een verstopte klier waardoor het hard word. Ik merk wel dat het minder wordt de vraag, maar zeker nog niet melk af. Hoop wel dat dit dit jaar gaat gebeuren, want ben nog steeds niet ongesteld geworden.

één maand geleden

Ik voed overdag nog 3x. 's nachts bijna nooit meer. En Hier ook 60 ml per kolfsessie beide borsten bij elkaar. Ik vul aan met opvolgmelk. Heb nog twee potten staan, zodra die op zijn ga ik naar koemelk denk ok want ze eet heel goed. Toevallig had ze vandaag een vreemde dag, vanmorgen heeft ze echt ruim een uur aan de borst gehangen. Rn in de middag ook weer een uur. Ze is super moe, en ik heb maar bedacht dat mijn productie misschien wat ten goede komt. Ze drinkt normaal echt max 3 min per borst. Geen idee of ze daarna leeg zijn, of dat ze vol zit...

één maand geleden

Reactie op Olivia223

Hi daar! Ik heb tot nu toe fulltime gekolfd en onze dochter is over 2 weken ...
Exact zelfde situatie, ik ben ook fulltime kolver. Mijn zoontje is pas 1 jaar geworden… Ik merk dat ik nu dus langer kolf per sessie van 20min naar 25 min en nu sinds 2 weken 30min om dezelfde hoeveelheid eruit te krijgen. Ook merk ik dat mijn zoontje voor het avondslapen niet meer veel wilt drinken, dus eigenlijk past onze productie zich gewoon vanzelf aan op de behoefte van kind 😬.

één maand geleden

Ik kolf ook nog tussen de middag 1x op het werk. Ik heb gemiddeld zo'n 80 ml uit twee borsten, ook niet veel dus. Ik merk dat onze dochter overdag minder behoefte krijgt aan melk. Ik heb dus besloten om nadat ze 1 is geworden (over 1,5 week) te stoppen met kolven (ik werk 3 dagen). De rest van haar voedingen blijft ze gewoon krijgen, 's ochtends, 's avonds en 's nachts nog een paar keer. De dagen dat ik thuis ben kan ze dan wel 's middags nog drinken. Voorlopig heb ik nog genoeg melk in de vriezer liggen om haar op werkdagen eventueel nog een flesje te geven. Als dat op is gaan we daar mee stoppen. Ze eet goed en drinkt ook goed water. Vanaf dat ze 1 zijn is melk geen hoofdvoeding meer en aangezien ik merk dat ze er zelf minder behoefte aan heeft zie ik het maar als een natuurlijke manier van afbouwen.

één maand geleden

Ik kolf een keer op het werk en meestal is de opbrengst ongeveer 300-350ml! Nou drinkt mijn dochter ook echt veel en heeft ze weinig interesse in eten.

één maand geleden

Reactie op Rees1988

Ik voed overdag nog 3x. 's nachts bijna nooit meer. En Hier ook 60 ml per ...
Dankje voor je reactie! Vul je ook aan met opvolgmelk als je de hele dag live voed? Daar twijfel ik dus erg aan.

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Ik kolf ook nog tussen de middag 1x op het werk. Ik heb gemiddeld zo'n 80 m ...
Zo zie ik het ook! Ze zijn inderdaad heel natuurlijk aan t afbouwen. Heel fijn zo haha! Geef je dan als je gestopt met kolven smiddags geen flesje moedermelk meer?

één maand geleden

Reactie op carinaa

Ik kolf een keer op het werk en meestal is de opbrengst ongeveer 300-350ml! ...
Wauw😧

één maand geleden

Reactie op xxxxxxxb

Zo zie ik het ook! Ze zijn inderdaad heel natuurlijk aan t afbouwen. Heel f ...
Voorlopig nog wel, ik heb nog een flinke voorraad in de vriezer, maar als dat op is gaan we denk ik met het flesje stoppen. Ik vind het wel lastig om te bepalen waar ik nu goed aan doe hoor. Volgens mij krijgt ze verder echt nog wel genoeg melk binnen en ze drinkt ook heel goed water.