13 Reacties
4 maanden geleden
Bij mij wisselt het, meestal rond de 100 a 150. Dat is dan rond 5 uur. Maar stress speelt bij mij n grote factor en hormonen. Eten drinken en slaap ook. In de nachtdienst kolf ik maar 50 ml
4 maanden geleden
Dat wisselt bij mij ook, alleen scheelde het bij mij wel enorm toen ik wisselde van merk kolf en een veel kleiner borstschild erbij nam (nu is het minimum meestal 100, en de allereerste keer kolven op een dag is vaak meer dan 200, terwijl ik met mijn vorige kolf met veel moeite net aan tot 80 kwam)
4 maanden geleden
Reactie op Jen19901
Mn opbrengst was redelijk steady laatste maanden rond gemiddeld 100 ml per ...
En hoevaak kolfde je dan ongeveer? 100 ml per keer lijkt me heel goed.
Ik heb bij mij dus geen idee of het komt doordat me kleintjr onwijs goed eet of dat me productie terugloopt. Laatst kolfde ik na een nacht doorslapen van 11 tot 6 wel weer 220 ml en toen dacht ik, als ik onderproductie zou hebbrn is dit ook gek toch? Wat denken jullie?
4 maanden geleden
Ik twijfel hier zelf ook enorm aan, kolfoobrengst is heel erg teruggelopen. Nu krijgt ze live nog maar 5x voeding per 24 uur. Ze eet heel goed. Maar als ik kolf is het vaak maar 80. Na de nacht kolf ik nog wel 140. Maar misschien drinkt ze ook gewoon echt minder.. heeft ze minder nodig. Ik ben sowieso langzaam aan het afbouwen. Vervang nu 1 voeding met een fles in de avond. Vanaf vandaag wordt dat ook nog een moment minder omdat ik niet meer ga kolven op werk.
4 maanden geleden
Het wisselt bij mij ook best wel. Ik red het nog niet om maar 1x te kolven tijdens mijn werkdag(dan staan mijn borsten echt op springen). Ik kolf dus vaak 2 keer, en dan beide borsten. De opbrengst varieert van 140ml tot 250 ml (van beide borsten samen). Mijn zoontje drinkt overdag nog 2x 150-180 ml dus ik heb die 2x kolven ook wel nodig om genoeg mee te kunnen geven naar de kdv.
In jou berichtje lees ik dat je s avonds kolft, dan is je opbrengst altijd lager dus dat zegt niet zoveel over hoe het met je productie gaat.
4 maanden geleden
Reactie op xxxxxxxb
En hoevaak kolfde je dan ongeveer? 100 ml per keer lijkt me heel goed.
Ik ...
Ik kolf 3x op werk. En sochtends en savonds geef ik live. En dan regelmatig snachts ook wel een keer. Ik kolf om de 3 uur omdat mijn productie anders achteruit gaat. Ookal vervang ik inmiddels 1 melkmoment door een maaltijd, dan kolf ik alsnog. Die gebruik ik dan om het flesje voor naar de opvang bij te vullen wat te weinig is. En soms kolf ik rond 2200 a 2300 nog een keer ook extra om aan te vullen.
4 maanden geleden
Reactie op eline199
Het wisselt bij mij ook best wel. Ik red het nog niet om maar 1x te kolven ...
Als ik overdag kolf t zelfde resultaat😭 mijn zoontje drinkt hetzelfde als jouw zoontje. Als ik samen met me zoontje ben en live voedt lijkt hij tevreden alleen die flesjes bij elkaar kolven lukt me niet .
4 maanden geleden
Reactie op xxxxxxxb
Als ik overdag kolf t zelfde resultaat😭 mijn zoontje drinkt hetzelfde als ...
Het schijnt dat je borsten zich na verloop van tijd steeds slechter laten foppen door de kolf, dus dat zou bij jou het geval kunnen zijn.
Maar wellicht zijn er nog wat dingen die je kunt doen om je kolf opbrengst te verhogen.
Heb je je membranen al vervangen? Die moet je elke 6 maanden vervangen, kan zijn dat de zuigkracht anders afneemt. En heb je nog steeds de goede maat borstschilden? Van mijn lactatiekundige begreep ik dat het kan zijn dat je tepels na verloop van tijd wat kleiner worden.
En anders evt tijdens het kolven af en toe weer terug schakelen naar de stimulatie stand om opnieuw een toeschietreflex op te wekken.
Hopelijk helpt dit alles om weer genoeg te kolven.
4 maanden geleden
Ik voed rond half 7, rond 13, rond half 7, rond 21 (sinds deze week weer eventjes een extra late voeding) de voeding van 13 uur kolf ik als ik op kantoor werk. Opbrengst ongeveer 150. Maar nog altijd zo dat linker borst minder geeft dan rechts. Hoe later op de dag hoe minder, dat kan zo zijn