9 Reacties
5 maanden geleden
Hier hetzelfde, nog nooit doorgeslapen de afgelopen 8 maanden. En nu vraagt hij ook weer meer voedingen in de nacht.
In de podcast "liefde van een moeder" nummer 19 spreekt ze over nachtvoedingen en hoe je daar mee om kunt gaan, die heeft mij wel geholpen het gewoon te omarmen..
5 maanden geleden
Reactie op Vlm
Ik geef de fles dus ik heb er geen ervaring mee maar misschien een flesje k ...
Voedzamer is kunstvoeding sowieso niet, maar kan zwaarder op de maag liggen. Waarschijnlijk zal het daar niet aan liggen, is misschien inderdaad een geborgenheids dingetje. Kan best verlatingsangst zijn. Je zou altijd je partner kunnen laten gaan, dan vraagt en verwacht je kindje ook geen borst/ melk. Dan gaat ze hopelijk de geborgenheid loskoppelen van voeding. Hier heeft het geholpen om partner te laten gaan voor speentje. Ik voed nog maar 1x snachts als het nodig is. Verder doet partner alles. Dat werkt hier goed! En ze wordt daardoor echt minder vaak wakker.
5 maanden geleden
Hier netzo. Als ik een nacht werk en hij krijgt dan een flesje afgekolfde melk dan kan hij netzo vaak komen. Dus hier maakt het niet zoveel uit.
Ik heb zelf ook veel aan liefde van een moeder gehad. Ooit wordt het vast beter. En heb idd ook nooit langer dan drie uur achter elkaar geslapen. De afgelopen maanden is het zelfs Max 2 uur.
5 maanden geleden
Het is heel normaal dat kindjes nog voor nachtvoedingen komen. Misschien niet perse omdat ze honger hebben, maar gewoon omdat ze ons missen een knuffel nodig hebben of gewoon even bij ons willen liggen. Heel vervelend voor onze nachtrust, maar er is weinig aan te doen. Voor een baby is het namelijk niet perse natuurlijk om door te slapen. Ik ben nu het boek zachte nachten aan het lezen. Dit is echt een aanrader. Hier ook nog nooit een nacht doorgeslapen. Ooit komt het goed haha.
5 maanden geleden