9 Reacties
5 maanden geleden
Hier hetzelfde, nog nooit doorgeslapen de afgelopen 8 maanden. En nu vraagt hij ook weer meer voedingen in de nacht.
In de podcast "liefde van een moeder" nummer 19 spreekt ze over nachtvoedingen en hoe je daar mee om kunt gaan, die heeft mij wel geholpen het gewoon te omarmen..
5 maanden geleden
Reactie op Vlm
Ik geef de fles dus ik heb er geen ervaring mee maar misschien een flesje k ...
Voedzamer is kunstvoeding sowieso niet, maar kan zwaarder op de maag liggen. Waarschijnlijk zal het daar niet aan liggen, is misschien inderdaad een geborgenheids dingetje. Kan best verlatingsangst zijn. Je zou altijd je partner kunnen laten gaan, dan vraagt en verwacht je kindje ook geen borst/ melk. Dan gaat ze hopelijk de geborgenheid loskoppelen van voeding. Hier heeft het geholpen om partner te laten gaan voor speentje. Ik voed nog maar 1x snachts als het nodig is. Verder doet partner alles. Dat werkt hier goed! En ze wordt daardoor echt minder vaak wakker.
5 maanden geleden
Hier netzo. Als ik een nacht werk en hij krijgt dan een flesje afgekolfde melk dan kan hij netzo vaak komen. Dus hier maakt het niet zoveel uit.
Ik heb zelf ook veel aan liefde van een moeder gehad. Ooit wordt het vast beter. En heb idd ook nooit langer dan drie uur achter elkaar geslapen. De afgelopen maanden is het zelfs Max 2 uur.
5 maanden geleden
Het is heel normaal dat kindjes nog voor nachtvoedingen komen. Misschien niet perse omdat ze honger hebben, maar gewoon omdat ze ons missen een knuffel nodig hebben of gewoon even bij ons willen liggen. Heel vervelend voor onze nachtrust, maar er is weinig aan te doen. Voor een baby is het namelijk niet perse natuurlijk om door te slapen. Ik ben nu het boek zachte nachten aan het lezen. Dit is echt een aanrader. Hier ook nog nooit een nacht doorgeslapen. Ooit komt het goed haha.
5 maanden geleden
Rond de 8 maanden heb je ook eventueel een slaap regressie, mijn zoontje dronk ook weer opeens 3 keer per nacht 2 weken lang, nu sinds een paar dagen weer terug naar 1, is nu bijna 9 maanden. En het is zoals anderen al zeggen niet alleen voeding maar soms ook gewoon genegenheid/geborgenheid wat ze zoeken
5 maanden geleden
Hier geef ik tutje helpt dat niet een dikke knuffel helpt dat niet is het voeden dan slaapt ze tenminste goed want als ze een voeding niet heeft die ze wel wilt slaapt ze erg slecht met als gevolg oververmoeid kind ook echt gezellig ze heeft bij de 4 maanden regressie 3 x per nacht gevraagd bij de 8 maanden die begon bij ons op 7 maanden ook 3 x nu weer stilletjes aan 1 x borst of fles maakte hier niet uit. Zou zelfs zeggen blijf borstvoeding geven het is zo gemakkelijk snachts mis het nu wel
5 maanden geleden
Wij hadden hier ook dat ze eerst 1x per nacht kwam en ineens kwam ze weer 3x. Toen las ik ergens dat een baby vanaf 5 maanden niet meer perse voeding nodig zou hebben en tips daarbij. Die hebben we gevolgd en bij ons werkte dat heel goed.
Wat wij deden:
- Als ze huilde, gingen we naar haar toe. Proberen te troosten in haar bedje. Dus in ons geval was dat met haar heupjes wiegen en over haar bolletje aaien.
- Als ze na 15 minuten nog steeds aan het huilen was of zeer onrustig, dan haalden we haar uit haar kamer en gingen we haar met een flesje gekolfde melk voeden op een andere kamer. Dat flesje hebben we zelf bedacht, maar de tip van die slaapcoach was wel om in een andere kamer te voeden en haar dan wakker terug in bed te leggen, zodat ze leert om niet met de borst in slaap te vallen en hierdoor kan ze zelf sneller koppelingen in haar slaap leggen.
Bij ons was het bij nacht 1 dat ze 1x wakker was geworden en na 15 minuten nog onrustig was en dus de fles met afgekolfde melk kreeg. En verder doorgeslapen.
Nacht 2 werd ze 2x wakker, maar was ze binnen 5 minuten helemaal rustig en ging ze uiteindelijk verder slapen. Ze huilde niet meer als wij erbij waren.
En vanaf nacht 3 werd ze niet meer wakker.
Die was 3 maanden geleden. En nu sinds vorige week slaapt ze wel weer slechter, maar wss slaapregressie of iets dergelijks. Deze week gaat het weer wat beter.