964 Reacties

9 maanden geleden

Ik ben van fulltime kolven overgestapt op live voeden. De krampen nemen nu toe. Spugen niet en hij verslikt zich ook niet. Heb wel een te grote productie voor z’n behoefte dus dat zou eventueel kunnen. Ik hoop dat de productie nu afneemt doordat ik aan de borst voedt. Komt dit bekend voor? Moeten we hier even doorheen?

9 maanden geleden

Reactie op Robin_254

En gebruik je dat voor flesje? Ik heb een ladybug liggen, begon met 20cc ma ...
Ja, maar ze heeft pas twee keer een flesje gehad.

9 maanden geleden

Weet iemand van de ervaren borstvoeders wanneer er meer ritme in komt? Ik word zo moe van dat clusteren in de avond

9 maanden geleden

Reactie op Sjoeliewoelie

Weet iemand van de ervaren borstvoeders wanneer er meer ritme in komt? Ik w ...
6+ maanden

9 maanden geleden

Ik wil volgende week beginnen met oefenen van het drinken uit een flesje (gekolfd). Ben een beetje aan het rondkijken naar een betaalbare draadloze kolf. Mama's die de Elvie Curve gebruiken? Ben je tevreden?

9 maanden geleden

Reactie op killian

Ik wil volgende week beginnen met oefenen van het drinken uit een flesje (g ...
Ik wil deze ook gaan gebruiken. Hij is wel manueel ik weet niet of je dat weet

9 maanden geleden

Reactie op Chamss

Ik wil deze ook gaan gebruiken. Hij is wel manueel ik weet niet of je dat w ...
Oh daar heb ik dan overheen gelezen😅😅 goed dat je het zegt!

9 maanden geleden

Reactie op killian

Oh daar heb ik dan overheen gelezen😅😅 goed dat je het zegt!
Ja je kan hem gebruiken tijdens dat je voed aan een borst en dan kolven tegelijk langs de andere kant. Op die manier wil ik gewoon een kleine voorraad opbouwen in de vriezer voor momenten in een flesje wil geven door omstandigheden. Maar als je echt wilt gaan kolven adviseer ik eentje die niet Manueel is, dat gaat iets makkelijker en bespaart wat tijd

9 maanden geleden

Reactie op Chamss

Ja je kan hem gebruiken tijdens dat je voed aan een borst en dan kolven teg ...
Ja precies. Ik wil ook een klein voorraadje opbouwen, verder gewoon aan de borst. Alleen vind ik kolven alleen echt niet leuk om te doen, dus ga denk ik toch voor een elektrische kijken..

9 maanden geleden

Reactie op Sjoeliewoelie

Weet iemand van de ervaren borstvoeders wanneer er meer ritme in komt? Ik w ...
Ritme duurde hier wel wat langer, 4-5 maand, omdat we toen vooral elke ochtend om 7:00 gingen opstaan en wakkertijden aanhielden voor de dutjes. Het clusteren savonds kwam hier vooral door ongemak/krampjes bij de eerste, in combinatie met licht slapen. Dat werd steeds minder na 8-9 weken (nog wel s’avonds veel nabijheid willen hebben) en was met 4 maand wel echt over.

9 maanden geleden

Reactie op killian

Ja precies. Ik wil ook een klein voorraadje opbouwen, verder gewoon aan de ...
Dezelfde situatie als ik dus☺️. Manueel of elektrisch is echt een persoonlijke keuze. Ik bestel de Elvie curve omdat ik enkel af en toe wil kolven om een kleine voorraad op te bouwen en te veel melk wil kunnen opvangen. De Elvie curve is makkelijk te gebruiken tijdens dat je de baby aan de andere borst voed. Het is manueel maar het is eigenlijk maar 1 keer drukken op de zuignap en de borst doe de rest. Je moet eens lezen hoe het in elkaar zit. En anders lekker voor een elektrische gaan als dat beter bij jou en je situatie past ☺️

9 maanden geleden

Hoe voeden jullie tijdens de nacht in bed? In welke houding en met kussen oid? Ik merk dat ik elke nacht weer gefrustreerd ben omdat geen enkele houding lekker zit.

9 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Hoe voeden jullie tijdens de nacht in bed? In welke houding en met kussen o ...
Ik wissel af. Dus Madonna houding, rugby houding, natuurlijke houding en liggend op mijn zij. Ik gebruik wel een voedingskussen (behalve wanneer ik op mijn zij lig). Voor in de nacht is vind ik de liggende houding op mijn zij wel favoriet

9 maanden geleden

Voeden jullie uit 2 borsten per voeding? Ik voed eerst de ene kant, en dan moet ik hem echt wakker maken voor de 2e borst (ik verschoon daarom tussendoor). Hij spuugt ook heel veel. Dus niet een paar mondjes maar echt hele golven. Dus ik vraag me echt af of hij de 2e borst dan wel nodig heeft? En kan het kwaad om te stoppen met 2 borsten per voeding? Dus dat je overstapt naar 1 borst per keer?

9 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Voeden jullie uit 2 borsten per voeding? Ik voed eerst de ene kant, en dan ...
Ik ben vrij snel over gegaan naar 1 borst per voeding. In overleg met kraamhulp die zei dat hij daar genoeg aan had. Hij valt ook vaak tevreden in slaap na 1 borst.

9 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Voeden jullie uit 2 borsten per voeding? Ik voed eerst de ene kant, en dan ...
Ik voed ook al vanaf week 2 maar 1 borst per keer. Gaat eigenlijk heel goed. Vind het ook fijn dat ik haar voor de voeding kan verschonen, voeding kan geven en dan lekker slaperig weer in bed kan leggen.

9 maanden geleden

Fijn om te horen. Ik ga nu ook proberen om maar 1 borst te geven. Benieuwd hoe dat zal gaan.

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Voeden jullie uit 2 borsten per voeding? Ik voed eerst de ene kant, en dan ...
Hallo! Ik zit nu dus ook met dit probleem! Ik zie ook meerdere reacties dat jullie 1 borst per keer geven. Gaat hier de productie niet van achteruit? Mijn zoontje kreunt en spuugt ook echt nog uren na de voeding in zijn bedje en is super onrustig.

9 maanden geleden

Reactie op Melanyyy

Hallo! Ik zit nu dus ook met dit probleem! Ik zie ook meerdere reacties dat ...
Dat weet ik heel eerlijk gezegd niet. Mijn zoontje drinkt elke keer 1 borst leeg tot hij voldaan is en zelf loslaat. Lijkt tot nu toe dus elke keer genoeg te zijn 🤔

VRIEND

9 maanden geleden

Reactie op evelien1997

Dat weet ik heel eerlijk gezegd niet. Mijn zoontje drinkt elke keer 1 borst ...
Hoeveel uur zit er tussen de voedingen? Mijn zoon is nu 5 weken en laat er 4 uur tussen. Ben zo bang dat die dan ineens elke 2 uur wilt.. (weet dat 4 uur mega lang is hoor maar ben er een beetje aan gewend haha)