966 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op skls000

Mijn zoontje is nu 8 weken oud, en hij drinkt heel vaak en weinig per keer. ...
Kan het zijn dat hij je een beetje als speen gebruikt? Dus als hij comfort nodig heeft, dat hij de borst wil en dan iets van voeding binnenkrijgt, maar eigenlijk onvoldoende voor een hele voeding, waardoor hij snel weer komt? Je zou eens kunnen proberen een speen aan te bieden, kijken of hij dat accepteert. En een fles gekolfde melk (sowieso goed om te oefenen). Dan zie je hoeveel hij binnen krijgt per keer.

8 maanden geleden

Hoeveel ml drinkt jullie baby als jullie borstmelk in een flesje geven?

8 maanden geleden

Reactie op Chamss

Hoeveel ml drinkt jullie baby als jullie borstmelk in een flesje geven?
Bij 6 weken was het nog 60ml. Maar nu met 8 weken ongeveer 80-90 ml.

8 maanden geleden

Reactie op Chamss

Hoeveel ml drinkt jullie baby als jullie borstmelk in een flesje geven?
Ik gebruik de berekening van la leche league https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ In ons geval betekent dat ca 110 ml voor ons zoontje van bijna 9 weken.

8 maanden geleden

Hier met 6,5 week 90 tot 110 ml ongeveer

8 maanden geleden

Hoe vaak komen jullie kindjes in de avond nog? Na ‘bedtijd’ rond 18/19 uur..? Ons zoontje slaapt volgens mij echt te weinig, maar is wel doodmoe. Nu rond 19 uur in bed gelegd na een afgekolfde fles, maar hij valt maar niet in slaap. Ik heb hem nu weer aan de borst. Als je kijkt naar slaaproutines en het aantal uren wat hij zou moeten slapen, dan kan hij nooit aan zijn uurtjes komen als hij na 18/19 uur niet een paar uur gaat slapen.

8 maanden geleden

Reactie op loki1991

Hoe vaak komen jullie kindjes in de avond nog? Na ‘bedtijd’ rond 18/19 uur. ...
Vaak Clusteren in de vond dus 2/3 voedingen binnen 4 uur. Dan lekker 8 uur doorslapen. Rond 22 uur laatste drinksessie. Overdag nu weer km de 3/4 uur. Ik voed (borstvoeding) volledig op verzoek. Overdag naast het voeden steeds vaker wakker, 1-1 5 uur

8 maanden geleden

Reactie op loki1991

Hoe vaak komen jullie kindjes in de avond nog? Na ‘bedtijd’ rond 18/19 uur. ...
Rond 19u a 20u begint ze te clusteren op de slaapkamer na het avondritueel, tot 21u a 21u30. Dan leg ik ze neer en is dat soms tot 1u, soms tot 2u (maar ook al eens tot 23u30). Borstvoeding op verzoek

8 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Hoe doen jullie dit als je eens een avond weg wilt/moet? Ik zou binnenkort graag weer willen starten met een avondje sporten per week, maar wil mijn partner ook niet opzadelen met een ontroostbare baby. Of werkt een fles (in delen dus) bij jullie ook?

8 maanden geleden

Reactie op loki1991

Bedankt voor jullie reacties. Hoe doen jullie dit als je eens een avond weg ...
Mijn dochter krijgt gekolfde melk, altijd de fles dus. De avonden zijn tot voorkort rommelig geweest en ze wilde toen vaker (kleine) voeding. Ging prima met de fles. Sinds een kleine week heeft ze rond 8/9 uur de laatste fles voordat ze de nacht in gaat. Ik weet niet hoe oud jouw baby is, hier 9+3. Elk kindje is natuurlijk anders, maar hier komt dus op een gegeven moment vanzelf meer structuur.

8 maanden geleden

Reactie op loki1991

Hoe vaak komen jullie kindjes in de avond nog? Na ‘bedtijd’ rond 18/19 uur. ...
Ongeveer 100 keer 🤣 Mijn kindje clustert in de avond. Tussen 7 en 11 wil ze echt meerdere keren aan de borst. Maar voornamelijk beetje tullen en ze vind het gewoon fijn. Ze slaapt dan soms wel half aan de borst, vind ik persoonlijk prima. Mijn jongste deed dit ook, volgensmij tot een maand of 2,5/3

8 maanden geleden

Vanaf hoeveel weken maken jullie je kindje overdag niet meer wakker om de 3 uren voor borstvoeding?

8 maanden geleden

Reactie op Livelli

Vanaf hoeveel weken maken jullie je kindje overdag niet meer wakker om de 3 ...
Ik laat haar gewoon komen wanneer ze komt. Vanaf het begin al. Ze is nu bijna 8 weken en nu pas zit er vaker meer dan 3 uur tijd tussen, maar meestal toch nog wel 3 uur of minder, behalve in de nacht

8 maanden geleden

Ik voed mijn baby van 6w een kant per keer. Nu heb ik al eens gehoord dat dat risico is voor productie daling, omdat ene borst dan lang niet gestimuleerd wordt (zeker nu in de nacht de tussentijd langer is). Hoe doen jullie dat? Heb niet het idee dat productie afneemt. Ze wil ook echt niet aan 2 kanten drinken. Is sowieso een snelle drinker en valt dan meestal voldaan in slaap. Ben benieuwd!

8 maanden geleden

Reactie op AnneD234

Ik laat haar gewoon komen wanneer ze komt. Vanaf het begin al. Ze is nu bij ...
En hoe gaan de nachten dan als je haar overdag zelf laat komen?

8 maanden geleden

Reactie op Livelli

En hoe gaan de nachten dan als je haar overdag zelf laat komen?
Redelijk goed. Ze slaapt meestal ongeveer 6 uur aan een stuk in de nacht. Daarna voeding en dan slaapt ze meestal meteen weer verder. Vanaf dat moment komt ze wel weer vaker, rond de 3 uur. Maar overdags zit er nooit meer dan 4 uur tussen, want dan heeft ze al wel weer honger

8 maanden geleden

Reactie op Ninaschuurman

Ik voed mijn baby van 6w een kant per keer. Nu heb ik al eens gehoord dat d ...
Ik doe ook steeds 1 borst per keer, maar dat moest ik idd juist doen, omdat ik overproductie had. En de overproductie wordt idd wel minder, maar het duurde wel heel lang vond ik voor het minder werd. Maar het blijft nog wel veel bij mij, maar ze verslikt zich gelukkig minder. Ik weet niet of jij ook een (lichte) overproductie hebt? Want dan is het niet erg als je productie iets af zou nemen.

8 maanden geleden

Hoi allemaal, ook een vraagje, hoe houden jullie je baby ‘s nachts wakker voor een voeding? Die van mij komt ‘s nachts elke 2-3 uur maar valt telkens tijdens het drinken in slaap, verschonen helpt wat maar dat maakt mij weer klaar wakker. Ik zou het fijn vinden als hij wat meer zou doorslapen en heb het idee dat hij zo vaak komt omdat hij niet genoeg drinkt en dus nog honger heeft. Hij is nu 10 weken en ik moet over 1 week weer werken, is nogal pittig met deze nachten 😅 Vannacht kwam hij 23 uur- 1.30-3.40-6.20-8.20 Iemand tips? Overdag komt hij ook zelf binnen 3 uur maar drink hij effectiever.

8 maanden geleden

Reactie op Zaarrr

Hoi allemaal, ook een vraagje, hoe houden jullie je baby ‘s nachts wakker v ...
Oei! Kan me voorstellen dat dat goed vermoeiend is! Is het een optie om een voeding per fles te geven? Misschien dat hij dan effectiever drinkt en jullie kunnen dan in elk geval controleren hoeveel hij drinkt en of een grotere voeding invloed heeft op het doorslapen. Het kan ook zijn dat hij het lastig vindt om zelf weer in slaap te komen en comfort ipv voeding zoekt.

8 maanden geleden

Reactie op Zaarrr

Hoi allemaal, ook een vraagje, hoe houden jullie je baby ‘s nachts wakker v ...
Gebruik je een speen? Misschien is het meer zuigbehoefte dan honger? Eerst speentje proberen paar minuten en weer in slaap proberen te sussen. Mocht hij speen echt uit blijven duwen is het vaak wel echte honger en dan aanleggen, voetjes wrijven, blazen in gezicht ect. Overdag wel voldoende voedingsmomenten lees ik, en ook voldoende slaap? Kan het ook nog zijn dat je er misschien net te snel bij bent en dat hij nog in een soort van actieve slaap zit?