967 Reacties

8 maanden geleden

Wie heeft er hier nog meer 'hongerige babies'? bijna 3 maanden is mijn zoontje en nog steeds komt hij stipt om de 2 uur. snachts 3 uur. drinkt redelijk onrustig(drinkt snel, max 10 min) verslikt zich vaak en raakt gefrustreerd aan de borst. snachts drinkt hij heel goed en rustig, dan wel maar een borst vaak. wil bijna vragen: wanneer komt er meer tijd tussen? ik heb de luxe tot 6 maanden verlof te nemen, maar wil het borstvoedingsavontuur zolang mogelijk vol houden. ik denk niet dat ik het volhoud als ik om de twee uur moet kolven op het werk... tips zijn welkom!

8 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Wie heeft er hier nog meer 'hongerige babies'? bijna 3 maanden is mijn zoon ...
Ik herken dit heel erg! Overdag wil hij om de 1,5-2u drinken, maar ‘s nachts laat hij er gelukkig wel lang tussen zitten (ik voed hem rond 20:30u voor het laatst en dan komt hij pas rond 6:00u weer). Hij drinkt ook max 5-10 minuten en is dan uitgedronken. Gelukkig mag ik ook pas na 5 maanden weer aan het werk. Je kunt volgens mij ook om de 4-5u kolven en dan wat langer dan 5-10 minuten, zodat je borsten wel zo goed als leeg zijn na een kolfsessie. Zo hoef je niet het ritme van je baby aan te houden maar heb je wel voldoende melk steeds. Daar houd ik me maar aan vast 😅

8 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Wie heeft er hier nog meer 'hongerige babies'? bijna 3 maanden is mijn zoon ...
Hier ook, onze kleine meid wil overdag ook echt om de 2 uur drinken. snachts laat ze er nu sinds een week wat langer tussen (tussen de 4 en de 6 uur). Ze is nu 10 weken en over 2 weken moet ik alweer gaan werken. Dus dat wordt erg vaak kolven ben ik bang...

8 maanden geleden

Wij zijn al een paar weken aan het oefenen met het geven van flesjes. Opzich drinkt ze wel goed, maar halverwege de fles begind ze te huilen en raakt ze overstuur, ze heeft dan moeite met het leeg drinken en blijft huilen tot de volgende voeding. We hebben al meerdere flessen geprobeerd, langzamer voeden, kleinere speen, pauzes inlassen, halverwege boeren, ik ben de kamer al uit gegaan. Niks lijkt te helpen, iemand een idee waar dit vandaan komt en tips om het op te lossen?

8 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Wij zijn al een paar weken aan het oefenen met het geven van flesjes. Opzic ...
Kan het niet zijn dat het drinken haar juist te langzaam gaat en ze te moe is om de fles leeg te drinken? Dat ze dus overstuur is omdat ze nog honger heeft. Wat gebeurt er als je de borst aanbiedt op zo’n moment?

7 maanden geleden

Reactie op lilio23

Hier al paar dagen eindelijk echt ritme, voedingsmomenten: 08.00 11.00 14. ...
Hoe kom je aan zo een ritme ? Wat doe je ervoor? Mijn baby is 13 weken en het wisselt elke keer wanneer ze eet.

7 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Wie heeft er hier nog meer 'hongerige babies'? bijna 3 maanden is mijn zoon ...
Geen tips, maar hier komt hij ook om de 2 uur. Snachts voorheen om de 3 uur soms 4, maar sinds een week of 2 om de 2 uur en soms zelfs eerder. Ik ben echt kapot! Lees hier op het forum echt alleen maar verhalen over baby's die doorslapen/uitslapen/lang slapen 😶

7 maanden geleden

Hier ook baby van 14 weken die gisteren ook gewoon nog 12! keer kwam. Maar bij m’n oudste is het goed gekomen dus bij deze man vast ook. Ze maken ook veel mee die kleintjes. Vooral de rust in zoeken en lekker knuffelen.

7 maanden geleden

Reactie op killian

Geen tips, maar hier komt hij ook om de 2 uur. Snachts voorheen om de 3 uur ...
Hier ook een baby die zo'n 8-10x per 24 uur komt. Valt me op dat veel van die verhalen gaan over babies die kv krijgen. Bij borstvoeding duurt het nou eenmaal langer tot ze doorslapen. Dat moment komt gelukkig op een gegeven moment.

7 maanden geleden

Reactie op XoxoEva

Hier ook een baby die zo'n 8-10x per 24 uur komt. Valt me op dat veel van d ...
Ja echt he. Bij mijn dochter is het gelukkig ook goed gekomen. Maar het is soms wel rete zwaar om zo weinig te slapen.. toch zou ik die bv momenten niet willen missen❤

7 maanden geleden

Reactie op killian

Geen tips, maar hier komt hij ook om de 2 uur. Snachts voorheen om de 3 uur ...
nou dat, ik probeer via huckleberry beetje in de gaten te krijgen of het niet mn eigen idee is dat hij om de 2 uur komt, dus ging ook beetje meer afwachten maar nee hoor, zodra de grens van 2 uur verstreken is hoor ik een duidelijke neh huil. en hier nu ook snachts niet steeds om de 3 uur maar heel wisselend. soms ook lastig af te horen bij hem. hij ligt bij ons op de kamer en is nu verslaafd aan zijn vuistjes in zn mond te doen. hij probeert bij het wakker worden ook te duimen om weer in slaap te vallen maar lukt niet. daardoor frustratie en weer mekkeren.

7 maanden geleden

Reactie op meerelle

Hier ook baby van 14 weken die gisteren ook gewoon nog 12! keer kwam. Maar ...
ja je vraagt je alleen soms af wanneer

7 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hier ook, onze kleine meid wil overdag ook echt om de 2 uur drinken. snacht ...
hoe ga je dat kolven aanpakken? ik moet pas in mei weer beginnen, beetje rond de tijd dat hij hapjes gaat nemen, maar om te twee uur kolven op werk is niet te doen.

7 maanden geleden

Reactie op audreymegane

nou dat, ik probeer via huckleberry beetje in de gaten te krijgen of het ni ...
Dat doet die van mij ook, de hele tijd met zijn handjes in de weer zoeken en maakt zichzelf daardoor weer wakker. Vannacht heb ik ieder uur wel gezien. Laatste gedeelte van de nacht richting de ochtend liet hij wel 3 uur tussen de voeding zitten, maar wel vaak wakker geweest. Als ik dan mijn hand tegen hem aanleg om te laten weten dat ik in de buurt ben, viel hij wel weet eventjes in slaap. Ik zag het vandaag echt even niet meer zitten, ben zo ontiegelijk moe.

7 maanden geleden

Hoihoi! Ik heb een vraagje over borstvoeding afbouwen. Ik geef mijn zoontje van 14.5 weken om 7 u sochtends en 7u savonds (om en nabij) bv live en hierna kolf ik om 11 en 3 uur nog. Mijn zoontje drinkt 5x overdag dus de overige 3 voedingen kunstvoeding. Dit zo sinds 3 weken. Echter moet ik over 3 weken weer gaan werken en wil ik het eigenlijk volledig afbouwen omdat 2x kolven op het werk voor mij niet echt haalbaar is. iemand tips over hoe die 4 x bv van 7-11-3-7u af te bouwen?

7 maanden geleden

Reactie op Anouk0211

Hoihoi! Ik heb een vraagje over borstvoeding afbouwen. Ik geef mijn zoont ...
1 bv moment per week afbouwen. Anders grotere kans op borstontsteking dacht ik. steeds wat minder lang laten drinken/kolven. eerst aanleggen daarna met fles aanvullen. denk ik

7 maanden geleden

Reactie op killian

Dat doet die van mij ook, de hele tijd met zijn handjes in de weer zoeken e ...
ik begrijp je, al laat mijne wel minstens 2 uur ertussen snachts. sterkte. het is niet niks dat borstvoeden en daarnaast ook nog al het andere. weet dat je het doet om het beste voor je kindje te geven en dat je zoon hier goed op gaat en mooi groeit. ik denk dat als je tegen de 6 maanden aan zit of als hij er meer tijd tussen gaat laten (dat kan nu zijn of later), dat je het misschien toch beetje mist. het is soms lastig om er echt van te genieten, zeker als ze in een sprong zitten, zich niet lekker voelen en je niet weet wat er mee te doen, maar het komt allemaal goed. houd vol; het beste wat je kunt geven is niet het makkelijkste maar wel het mooiste 🩷

7 maanden geleden

Reactie op audreymegane

ik begrijp je, al laat mijne wel minstens 2 uur ertussen snachts. sterkte. ...
Bedankt voor je lieve berichtje🤍 Dat is inderdaad de andere kant van borstvoeden. Trots zijn om je kindje zo goed te zien groeien, allemaal door de melk die je zelf aanmaakt. Ik heb mijn dochter een jaar gevoed, alleen toen had ik alleen haar. Valt me nu toch wel iets zwaarder merk ik. M'n vriend opperde al om te beginnen met kv, maar ik zie dat ook niet zitten. Snachts me bed uit voor een fles, lijkt me een gedoe.. Ik hou sowieso de 6 maanden aan en daarna zien we wel weer verder.

7 maanden geleden

Reactie op audreymegane

hoe ga je dat kolven aanpakken? ik moet pas in mei weer beginnen, beetje ro ...
Het gaat niet zozeer om frequentie wat je moet kolven meer om hoeveelheid. Gewoon kolven wat je kindje drinkt overdag, je zal zien dat je dat in 2 x kolven er waarschijnlijk wel uithaalt denk ik. Beetje afstemmen in het begin:) succes!

7 maanden geleden

Hebben jullie tips om de borstvoeding weer meer op gang te krijgen? Ik merk dat het erg afneemt sinds ik weer aan het werk ben. Uiteraard kolf ik wel op werk en voeden wij nu bij met kunstvoeding maar ik zou heel graag nog even door willen gaan met (deels) borstvoeding. Onze zoon is nu 16 weken.