967 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op LoG

Hebben jullie tips om de borstvoeding weer meer op gang te krijgen? Ik merk ...
Zover het kan zo min mogelijk bijvoeden en zo veel mogelijk aanleggen 😅 Of eventueel powerkolven om het wat op te krikken

7 maanden geleden

Bij mij duren de voedingen best lang en mijn zoontje heeft vaak niet echt aan dat hij “klaar” is. Ik doe max 15-20min per borst. In het begin komt de melk snel maar ik heb daarna het idee dat mijn zoontje ligt te “wachten” op een nieuwe toeschietreflex, dit duurt soms wel 5-10 minuten? Soms gaat hij aan de borat trekken/duwen en wissel ik hem wat vaker van kant, maar soms ligt hij ook gewoon te wachten of valt bijna in slaap. Als de melk dan weet toeschiet drinkt hij gulzig. Ik let op goed aanleggen en aanhappen, maar vraag me af of meer mensen dit hebben? Of kan mijn melk echt te “traag” zijn? Mijn zoontje groeit goed maar het is soms niet duidelijk of hij echt verzadigd is of het maar soort van “opgeeft”…

7 maanden geleden

Reactie op 89Emmy89

Bij mij duren de voedingen best lang en mijn zoontje heeft vaak niet echt a ...
dit klinkt super herkenbaar, net of ik het geschreven heb .. doet me ook vaak twijfelen/onzeker zijn. ik volg mee voor de reacties.

7 maanden geleden

Reactie op LoG

Hebben jullie tips om de borstvoeding weer meer op gang te krijgen? Ik merk ...
Zo herkenbaar! Ik heb precies het zelfde en wil nog helemaal niet afbouwen / stoppen!😊 maar sinds ik aan het werk ben is de productie veel lager en gaat m’n voorraadkelder langzaam weg..

7 maanden geleden

Reactie op Fem.

Zover het kan zo min mogelijk bijvoeden en zo veel mogelijk aanleggen 😅 Of ...
Wat bedoel je met powerkolven🤗

7 maanden geleden

Reactie op SaDy

Wat bedoel je met powerkolven🤗
Staat hier vrij goed uitgelegd! Maar de voorkeur gaat natuurlijk altijd naar zo veel mogelijk je kindje aanleggen, die kan je borst ook beter stimuleren en legen dan een kolf https://www.de-wolk.be/index.php/faqs/hoe-werkt-powerkolven

7 maanden geleden

Nog meer kindjes die rond de 3 maanden ineens zo vaak willen drinken? En dan vooral in de nacht? 😴

7 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Nog meer kindjes die rond de 3 maanden ineens zo vaak willen drinken? En da ...
Rond drie maanden komen de regeldagen weer, misschien ligt het daaraan?

7 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Nog meer kindjes die rond de 3 maanden ineens zo vaak willen drinken? En da ...
Hier nog een! 🥛

7 maanden geleden

Hier ook, hij is 2,5 maanden en komt opeens al een paar nachten ieder uur. Overdag drinkt hij wel normaal dus het voelt hier niet als regeldagen. Ten minste de vorige keren had hij dan ook overdag super veel honger en hing hij de hele dag aan mijn borst 🤷

7 maanden geleden

Reactie op FHD

Hier nog een! 🥛
ja! blij dat ik dit nu lees twijfelde zelf ineens aan mijn productie overdag🤔

7 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Nog meer kindjes die rond de 3 maanden ineens zo vaak willen drinken? En da ...
Yep 🥲 Voorheen kon hij er 7.5 uur tussen laten en kwam hij een keer per nacht.. Vannacht was dat dus drie keer😪

7 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Nog meer kindjes die rond de 3 maanden ineens zo vaak willen drinken? En da ...
Hier zijn we er na ff ruim een week doorheen volgens mij 🤞🏼 afgelopen nacht werd ik zelf om half 6 wakker en heb ik haar aangelegd. En vervolgens heeft ze nog tot 10u geslapen 🥳

7 maanden geleden

Reactie op IreenK

Hier zijn we er na ff ruim een week doorheen volgens mij 🤞🏼 afgelopen nac ...
Wat fijn! Hier nog steeds gaande, volgens mij nu 5 dagen. Hopelijk gaat het hier ook na ongeveer een week wat beter 😂

7 maanden geleden

Voor degene die 1 borst per keer voeden, hoe doen jullie dat als je baby doorslaapt? Ik heb nu sinds een paar dagen dat mijn baby doorslaapt van 22h tot 7h. Maar in de ochtend heb ik dan dus 2 pijnlijke volle borsten waarvan hij er maar 1 leegdrinkt. Het gevolg is dat ik nog tot 10h rondloop met een pijnlijk volle borst.. iemand tips?

7 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Voor degene die 1 borst per keer voeden, hoe doen jullie dat als je baby do ...
Ik doe dan na de ochtend voeding de andere borst kolven, hoeft niet eens leeg maar gewoon even de druk eraf 👍🏼

7 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ik kolf de ander dan een paar min om de spanning eraf te halen.

7 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Voor degene die 1 borst per keer voeden, hoe doen jullie dat als je baby do ...
ik heb zelf een haakaa die ik er even opzet als ze aan de borst ligt! scheelt weer hele schoonmaak sessie omdat het maar 1 object is en vangt toch aardig wat op!

7 maanden geleden

Hi Danes, toch even een vraagje aan deze community. Ik geef nu twee maanden borstvoeding, had teveel productie en stuwing in het begin en vooral veel pijn vanaf het begin. vele lactatiekundige in de hand genomen maar niet echt het gevoel dat m’n probleem is opgelost: ik heb nog steeds erg veel pijn bij het voeden aan m’n linkerborst, m’n linkertepel maar ook steken in m’n borst tussen het voeden soms in beide borsten. Ik heb aan m’n rechterborst geen pijn met voeden en leg m’n kindje op dezelfde manier aan aan de linkerkant als aan de rechterkant maar pijn aan de linkerkant blijft. Tepelkloven heb ik ook nauwelijks aan de linkerkant, maar aanhappen blijft erg gevoelig. Heeft iemand ervaring en weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb volgens mij geen last van spruw (want rechts nergens last van) kan dit dan een borstontsteking zijn? Ik heb er al heel erg lang (dus twee maanden last van) en kan me niet herinneren dat ik links geen pijn heb gehad..

7 maanden geleden

Reactie op RLEvE

Hi Danes, toch even een vraagje aan deze community. Ik geef nu twee maanden ...
Ik herken de steken in de borst tijdens het voeden en bij mij is dat de toeschietreflex die meerdere keren per voeding komt. De pijnlijke tepel bij aanhappen had ik in het begin maar was na een maand ofzo weg.