967 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op RLEvE

Hi Danes, toch even een vraagje aan deze community. Ik geef nu twee maanden ...
Misschien kun je de vraag op de Facebookpagina van borstvoedingsforum stellen? Daar zitten ook meerdere lactatiekundigen tussen.

7 maanden geleden

Reactie op RLEvE

Hi Danes, toch even een vraagje aan deze community. Ik geef nu twee maanden ...
Hoe ziet t tongetje/ mondje van je kindje er uit? Kan wel spruw zijn hoor aan een kant. Dat heb ik met mijn dochtertje ook. En klinkt wel herkenbaar jouw verhaal. Behalve dat mijn dochter duidelijk spruw op haar tong heeft.

7 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Misschien kun je de vraag op de Facebookpagina van borstvoedingsforum stell ...
Dank je zal ik checken!

7 maanden geleden

Reactie op amaf

Hoe ziet t tongetje/ mondje van je kindje er uit? Kan wel spruw zijn hoor ...
Ja daar dacht ik ook aan alleen het mondje van mijn kindje ziet er normaal uit. Ook geen wit op de tong dat niet weg te vegen valt of iets dergelijks

7 maanden geleden

Reactie op AnnikaOS

Ik herken de steken in de borst tijdens het voeden en bij mij is dat de toe ...
Ah goed om te weten dat dat dus vaker voorkomt die steken! Dan voor de reactie

7 maanden geleden

Weet iemand of er een morning-afterpil is dir veilig kan met bv? Ik lees overal 8 uur lang kolven en weggooien.. Maar ik heb helemaal geen voorraad daarvoor😞

7 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Weet iemand of er een morning-afterpil is dir veilig kan met bv? Ik lees ov ...
Ik zou het toch afkolven en weg gooien, gezien er veel hormonen in zitten. Als je geen voorraad hebt zou ik een paar flesjes kunst voeding geven.

7 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Weet iemand of er een morning-afterpil is dir veilig kan met bv? Ik lees ov ...
Ik zou e-lactancia raadplegen en anders contact opnemen met een IBCLC lactatiekundige

7 maanden geleden

Heeft er iemand hier ook last van een baby (14 weken) die heel onrustig drinkt? Wat hij nu veel doet is tijdens het drinken na elke paar slokken zijn hoofd wegdraaien terwijl hij nog is aangehapt.. behoorlijk pijnlijk! De laatste tijd begint hij ook ineens te huilen/krijsen terwijl hij drinkt. Kan dit te maken hebben met toeschietreflex? Sinds een tijdje is mijn productie wat minder waardoor mijn borsten minder vol zijn dan de afgelopen paar maanden.

7 maanden geleden

Reactie op ayca1

Heeft er iemand hier ook last van een baby (14 weken) die heel onrustig dri ...
Tijdens een sprongetje wordt er hier heel onrustig gedronken! Kan dat misschien ook bij jou zo zijn?

7 maanden geleden

Reactie op ayca1

Heeft er iemand hier ook last van een baby (14 weken) die heel onrustig dri ...
Yup en loslaten om weer aan te happen, overstrekken. Vaak zit er een boertje of scheetje dwars als ze dit doet.

7 maanden geleden

Hoi allemaal, ik geef mijn dochter (14 weken) volledig borstvoeding en kolf op de dagen dat ik werk. De laatste twee dagen drinkt ze in een keer veel meer op de opvang, ze geven haar dan de reserve voeding uit de vriezer. Ik kolf echter nog steeds hetzelfde en dus te weinig voor wat ze daar drinkt.. Ik heb voor vandaag een keer extra tussendoor gekolfd gisteren in de hoop dat ze genoeg heeft, maar dit zal misschien niet altijd lukken. Herkent iemand dit? Is het misschien tijdelijk dat ze meer drinkt of is te verwachten dat ik ook meer kolf opbrengst heb straks? Ze is wel ziek geweest vorige week, misschien kan het daarmee te maken hebben? Ik hoor graag jullie ervaringen!

7 maanden geleden

Reactie op ayca1

Heeft er iemand hier ook last van een baby (14 weken) die heel onrustig dri ...
Heel erg herkenbaar.. ik doe wat vaker tijdens voeding van borst wisselen, lijkt op zich wel te helpen!

7 maanden geleden

Reactie op Magdalena12-/

Heel erg herkenbaar.. ik doe wat vaker tijdens voeding van borst wisselen, ...
Ja, merk dat dit een beetje helpt!

7 maanden geleden

Hoi dames, over een maandje ga ik weer werken en gaat mijn zoontje 2 dagen naar de oma’s. Ik geef momenteel full time bv en soms krijgt hij afgekolfde melk in een flesje. Omdat mijn partner is begonnen met werken gebeurt dit zelden meer (hij gaf de flesjes). Aan het begin had ik overproductie waardoor 3 lades van mijn diepvries nu vol zitten met melk. Nou wil ik deze zakjes meegeven aan de oma’s wanneer zij oppassen. Maar de oudste zakjes zullen dan waarschijnlijk 3 maanden oud zijn. Is dit oke? Ze zeggen toch dat je melk wordt aangepast aan de behoefte van je kind op dat moment. Klinkt misschien raar maar hebben die 3 maanden oude zakjes dan wel genoeg calorieën?

7 maanden geleden

Lieve moeders, ik kolf fulltime, in het begin (eerste 2 en half maand) was mijn melk echt goed, veel vet altijd. Nu lijkt het wat doorzichtiger en komt er niet meer veel vet omhoog als ik het even laat staan. Hij drinkt ook ineens meer dan normaal (ik denk dus omdat t niet zo vettig is) hij sliep normaal ook door in de nacht en nu niet meer altijd. Ik zoek veel via internet maar kan niet echt een antwoord vinden wat ik hiermee kan.. iemand ervaring?

7 maanden geleden

Reactie op Annaardgn

Lieve moeders, ik kolf fulltime, in het begin (eerste 2 en half maand) was ...
De samenstelling veranderd continu. Ik heb nu ook als ik kolf dat het vet bovenop komt. Dat van ineens meer drinken herken ik ook. Die van mij dronk ineens flessen van 150 weg. Heeft een poosje geduurd en nu drinkt hij weer rond 100-120.

7 maanden geleden

Reactie op ayca1

Hoi dames, over een maandje ga ik weer werken en gaat mijn zoontje 2 dagen ...
Overdag uit de vriezer. 'S morgens en 's avonds live voeden kan prima. Of doe 1 flesje van verse Melk (de dag ervoor bijvoorbeeld gekolfd). Ik maak me er niet te druk om

7 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

De samenstelling veranderd continu. Ik heb nu ook als ik kolf dat het vet b ...
Ja ik heb dat nu! Hij dronk eerst rond 100-130 en nu ineens 150-165 elke keer… ik dacht dat dat door de samenstelling van mijn melk lag..

7 maanden geleden

Hi vraagje. Mijn zoontje is nu 4 maanden en sinds ongeveer 1,5 week drinkt hij veel korter uit de borst. Eerst dronk hij 15/20 min per borst per keer en nu soms maar 5 min per borst, wordt ook sneller kwaad 😅 dan denk ik heeft die dan wel genoeg of kan hij nu meer eruit halen in kortere tijd? En doen jullie baby’s dit ook?