967 Reacties

7 maanden geleden

Dronk de kleine bij jullie ook vaker aan de borst na de vaccinaties? Ik ben momenteel bijna ieder uur aan het voeden. Gisternacht ook al 🙈

7 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Dat is niet vaak. Ik las op de Facebookpagina borstvoedingsforum dat het da ...
Oke, thanks voor het opzoeken!

7 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Dronk de kleine bij jullie ook vaker aan de borst na de vaccinaties? Ik ben ...
Heel intens, kan het zijn dat de kleine verhoging of koorts heeft een daardoor extra vocht behoefte? Of anders gewoon "troost tiet" haha. Mijn dochter deed dit laatst ook toen ze ziek was.

7 maanden geleden

Reactie op eefebel

Heel intens, kan het zijn dat de kleine verhoging of koorts heeft een daa ...
Hij had gisteren wel verhoging maar vannacht niet meer. Ik geef er gewoon aan toe, maar intens is het wel ja 😅

7 maanden geleden

Reactie op sophianoester

Voor degenen die borstvoeding geven; hoeveel voedingen geven jullie zo onge ...
12 maar dat komt omdat mijn productie door zijn toedoen helaas is teruggelopen. Hij dronk op een gegeven moment maar een borst 5 min. Dan zit er te lang tussen. Ik ben nu de voedingen aan het afkolven beide, maar helaas niet echt veel soeps. Ik moet nu ook met kv bijvoeden. Hij liet er amper 2 je tussen, arme jongen, zou bij 4 maanden op beoogde 7,1 kg moeten zitten maar hij is blijven steken op 6,8kg. Gelukkig neemt hij de fles wel en na een dag flesjes geven drinkt hij weer wat langer aan de borst en ook twee. Maar nu wel bijna 3 uur tussen. Hij moet wel meer gaan drinken overdag om de nacht wat 'leger' te laten. Hij komt nog vanaf bedtijd tot wakker worden zo'n 5x 🫠

7 maanden geleden

Reactie op sophianoester

Voor degenen die borstvoeding geven; hoeveel voedingen geven jullie zo onge ...
6 of 7 keer per dag ongeveer om de 3 a 4 uur. vanaf 3 weken sliep onze zoon vanaf 22:00 tot 06:30 dus de voedingen zijn alleen overdag. 1 ochtend 3 overdag en 2 of 3 in de avonduren

7 maanden geleden

Reactie op Magdalena12-/

6 of 7 keer per dag ongeveer om de 3 a 4 uur. vanaf 3 weken sliep onze zoo ...
Wauw, kolf je dan nog in de avond/ nacht?

7 maanden geleden

Reactie op Lis-No

Hij krijgt met de nachtvoeding erbij in totaal 5 voedingen per 24 uur
Hier ook vijf ongeveer! Soms komt ze rond bedtijd na een uurtje weer. Volgens het cb is het prima, productie is ook nog goed. Het mogen er alleen niet minder worden.

7 maanden geleden

Reactie op WeStok

Hier ook vijf ongeveer! Soms komt ze rond bedtijd na een uurtje weer. Volge ...
Fijn om te horen dat het er bij jou ook ongeveer 5 zijn. Ik zie heel vaak echt 8-12 keer voorbij komen en dan denk ik wooow😱 Mijn zoontje vraagt ook niet om meer eigenlijk en weegt al bijna 7 kg met 3 maanden dus groeit als kool.

7 maanden geleden

Reactie op sophianoester

Voor degenen die borstvoeding geven; hoeveel voedingen geven jullie zo onge ...
Om de 2 uur. Dus zo’n 10 x wel. Maar dat zijn vaak niet lange voedingen, soms 5 a 10 min. Soms uitzondering op een dag dat ze langer wil drinken.

7 maanden geleden

Reactie op sophianoester

Voor degenen die borstvoeding geven; hoeveel voedingen geven jullie zo onge ...
Hier ook hoor, 5-6 voedingen overdag en 2-3 's nachts.

7 maanden geleden

Reactie op Lis-No

Fijn om te horen dat het er bij jou ook ongeveer 5 zijn. Ik zie heel vaak e ...
Ik denk elke keer: blij dat ze niet zo vaak komt, ik vind het wel relaxed elke vier uur overdag en één keer 's nachts. 😉

7 maanden geleden

Reactie op WeStok

Ik denk elke keer: blij dat ze niet zo vaak komt, ik vind het wel relaxed e ...
Ja ik vind het ook super relaxt! Dat het maar zo blijft tijdens alle sprongetjes die nog komen gaan 🤪

7 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Wauw, kolf je dan nog in de avond/ nacht?
Nee, in de ochtend wel volle en soms lekkende borsten maar na de ochtend voeding weer soepel, slaap altijd voor de zekerheid met een handdoekje onder me.

7 maanden geleden

Hoi allemaal, zijn jullie kindjes ook onrustiger aan de borst? Ons meisje drinkt nu sinds 1,5 week zo onrustig. Heel de tijd draaien, bewegen, stoppen met drinken, rondkijken, weer beginnen met drinken, hoofd naar achteren trekken (met tepel in haar mond, dus auw haha)etc. 'S avonds en 's nachts drinkt ze wel heel rustig. Ze komt om de 3 uur voor voeding en snachts laat ze er 5 uur tussen zitten. Voorheen dronk ze veel rustiger. Zou dit door haar sprongetje kunnen komen? Hebben jullie tips? Ik word er zelf namelijk ook helemaal onrustig van.

7 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi allemaal, zijn jullie kindjes ook onrustiger aan de borst? Ons meisje d ...
Heel herkenbaar! Behalve dat ze bij mij in de nacht meer is gaan drinken omdat overdag gewoon te onrustig is. Helpt bij mij om in bed te gaan voeden overdag.. als de andere kids niet thuis zijn. Maar met afleiding is drinken hier echt een no go op t moment.

7 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi allemaal, zijn jullie kindjes ook onrustiger aan de borst? Ons meisje d ...
Hey, hier idem. Mijn dochtertje zit halverwege sprong 4 (🥵!). Vindt het voeden overdag ook niet fijn omdat ze dan ook begint te trekken aan de borst (inderdaad auw). Niet veel tips hier maar Ik doe soms een lakentje over haar gezichtje heen. Daar lijkt ze soms wel rustig van te worden maar denk dat het vooral aan de sprong ligt. Overigens is het Savonds ook rustiger

7 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Drinken jullie kindjes nu ze wat ouder zijn ook korter aan de borst?
Ja hier ook veel korter maar laat er wel 3/4 uur tussen. Dronk voorheen soms echt een uur idd

7 maanden geleden

Reactie op Pluis1993

Ja, daar heb ik zelf ook al aan gedacht! Blijf idd anders maar kolven en da ...
Gewoon de kruidvat, maak ik warm en daarna doe ik mn net gekolfde melk erbij of warm het apart op als het van eerder is

6 maanden geleden

Sind een paar weken komt mijn zoontje regelmatig snachts voor 3 voedingen waar hij voorheen doorsliep van 23.00 tot 07.00 (denk sprong 4 of slaapregressie?). Maar de afgelopen paar dagen had ik het gevoel alsof hij niet veel dronk. Hij is heel slaperig waardoor hij niet goed zuigt en steeds weer in slaap valt. Ik had het gevoel dat hij te weinig dronk waardoor hij veel sneller voor de volgende voeding komt. Daarom dacht ik gisteravond ik ga hem afgekolfde melk geven en kijken of hij dan langer doorslaapt. Hij heeft om 23.00 160 ml gekregen waarvan hij er alleen 100 heeft gedronken. En hij sliep door tot 03.15🤔 Normaal gesproken zou hij om 01.00 ook nog komen. Zou mijn experiment gewerkt hebben? Of is dit puur toeval?😂 Meer mensen ervaringen hiermee?