967 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ja ons zoontje ook! Kreeg vandaag ook bericht van de opvang dat hij meer dr ...
Onze dochter wil 's nachts ineens om de 1,5 uur drinken... ze kwam hiervoor nog maar 1x per nacht.

6 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hoi! Vraagjes… Hoe doen jullie het met voeden en verschonen? Verschonen jul ...
Slapen - verschonen - voeden - spelen - slapen. Soms verschonen we voor het dutje weer als ze huilerig is.

6 maanden geleden

Reactie op WeStok

Slapen - verschonen - voeden - spelen - slapen. Soms verschonen we voor het ...
Ik verschoon altijd na het voeden omdat hij vaak poept tijdens het voeden. Verder kijk ik puur naar zijn signalen of hij moe is of niet. De ene keer na een uur en de andere keer naar 1,5 uur. Ip na het slaapje even knuffelen en spelen en dan voor het slaapje weer even knuffelen en het voeden wisselt erg. Ene keer wil hij na het slaapje en de andere keer zit er geen voeding tussen de twee slaapjes in. Ik volg dus echt mijn kind. Merk dat er vanzelf al wel een schema rond de avonden ontstaat. Vaak tussen 19-20 naar bed en dan komt hij wisselend om de 2-3 uur en tussen 3-6 uur wat vaker. Rond 06:45 is hij wakker voor de dag.

6 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hoi! Vraagjes… Hoe doen jullie het met voeden en verschonen? Verschonen jul ...
Wij doen wakker worden - voeden - spelen - verschonen - slapen. Ons zoontje is nu 17 weken. Sinds twee weken krijgt hij vaker de fles ipv bv (ik ben weer aan het werk). En hij heeft veul minder zin in drinken als hij de fles aangeboden krijgt. Vandaag spant de kroon: nog maar 2 voedingen gehad ipv 4. Ben benieuwd of ik vannacht de Sjaak ben 😬🙈

6 maanden geleden

Reactie op Koeteldekoet

Wij doen wakker worden - voeden - spelen - verschonen - slapen. Ons zoontj ...
Beetje gekke vraag maar hoe kan het dan dat er nog maar 2 voedingen zijn geweest, heeft hij dan ook wel eens het ritme van wakker worden -spelen - verschonen zonder een voeding ?

6 maanden geleden

Reactie op Koeteldekoet

Wij doen wakker worden - voeden - spelen - verschonen - slapen. Ons zoontj ...
Oh jee! En als je bijvoorbeeld na het verschonen nog het flesje aanbiedt? Soms is ons zoontje net bij het wakker worden ook nog iets te moe en wil dat wel helpen!

6 maanden geleden

Reactie op CreatM

Beetje gekke vraag maar hoe kan het dan dat er nog maar 2 voedingen zijn ge ...
Vandaag wilde hij (bij m'n man) geen flesje na het wakker worden. Dus toen besloot m'n man dat hij een voeding ging overslaan.

6 maanden geleden

Reactie op Fem.

Oh jee! En als je bijvoorbeeld na het verschonen nog het flesje aanbiedt? S ...
Goeie! Ik geef het door aan het thuisfront. Inmiddels zit er nog een flesje in, dus dat is mooi. Maar nog steeds niet zoveel als anders 😬

6 maanden geleden

Reactie op Koeteldekoet

Goeie! Ik geef het door aan het thuisfront. Inmiddels zit er nog een flesje ...
Ik had dit ook de eerste dagen toen ik begon met werken. Nu de 2e week erop zitten en heeft hij weer hetzelfde aantal voedingen als live drinken

6 maanden geleden

Reactie op eline199

Zijn er hier meer dames die merken dat hun kindje veel hongeriger is in spr ...
Jep. Ook veel langer aan de borst willen..

6 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Ik verschoon altijd na het voeden omdat hij vaak poept tijdens het voeden. ...
Ik volg ook mijn kind, maar zij plast vooral in haar slaap. Als we na een slaapje niet verschonen, lekt ze door en wordt ze chagrijnig.

6 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 4 maanden en heeft sinds week 2 zowel borst als fles (afgekolfd) gehad. Sinds een week drinkt hij heel kort aan de borst. De linkerborst specifiek drinkt hij een paar minuten en begint dan te huilen. Als ik hem de rechterborst geef, drinkt hij wat langer. Maar daarna stopt hij daar ook en begint te huilen. Eerst dachten we dat er een boertje dwars zit maar ook na het boeren blijft hij huilen. Mijn borsten voelen tegenwoordig niet meer zo vol aan als voorheen. Zou het kunnen dat er te weinig melk uitkomt? Of niet snel genoeg? Als we hem na zo’n sessie de fles aanbieden drinkt hij die wel (ook heel onrustig maar hij blijft wel drinken).

6 maanden geleden

Reactie op ayca1

Mijn zoontje is nu 4 maanden en heeft sinds week 2 zowel borst als fles (af ...
Rond 4 maanden veranderd de manier hoe je melk wordt aangemaakt. Je kunt dit ook teruglezen op internet. Ik heb hetzelfde dat er stuk minder uit komt en tijdje gehad dat hij steeds maar 1 borst wilde.

6 maanden geleden

Reactie op audreymegane

Rond 4 maanden veranderd de manier hoe je melk wordt aangemaakt. Je kunt di ...
Was hij verzadigd na 1 borst?

6 maanden geleden

Reactie op LisaxAimee

Ooh wat fijn dat hier een topic over is gemaakt , ik was er zelf al naar op ...
1. Aanleggen: ik vind liggend op de zei rug "dwars over jou" het fijnste. 2. 1 borst kan prima als hij daar genoeg aan heeft. Hier tot 2e voeding in de middag 1 borst, daarna 2 borsten nodig. 3. Per glas alcohol 2/3 uur niet aanleggen /kolven, daar zit alcohol in zoals in jouw bloed. 2 glazen is 4/6 uur enz. 4. Afkolven dan is het nog warm. Kun je direct geven . Tijd later, dan iets opwarmen.

6 maanden geleden

Reactie op ayca1

Was hij verzadigd na 1 borst?
Nope, eigenlijk niet. Teveel afgeleid, maar het kan wel hoor. Ze drinken steeds efficiënter.

6 maanden geleden

Reactie op eline199

Zijn er hier meer dames die merken dat hun kindje veel hongeriger is in spr ...
Ik merk ook dat hij ineens vaak komt in de nacht. Vanaf 19 uur komt hij nu iedere 1-1,5 uur. 🙈

6 maanden geleden

Reactie op eline199

Zijn er hier meer dames die merken dat hun kindje veel hongeriger is in spr ...
Heel herkenbaar 🙈 waar ze eerst 5x per dag dronk, wil ze nu 7-9 x per dag 🙈 ook als ik aan het werk ben gaan de flessen er met smaak in, waar ik eigenlijk niet tegen kan kolven 🙈 maakt me wel wat onzeker🫣

6 maanden geleden

Hi! Wat doen jullie in de nacht als je borst super vol zit? Ik geef sinds kort 1 borst per keer. En vanacht zat er voor 1 kant dus 12 uur tussen (18:15 tot nu). Super fijn, maar pff wat pijnlijk😅, normaal 8 uur. Heb een beetje rondgekeken, maar wil geen spullen aanschaffen als het niet werkt. Iemand toevallig ervaring met een ladybug? Of iets om al de druk tijdens de nachtvoeding er af te kunnen halen, zonder uitgebreid te moeten kolven? Thanks!

6 maanden geleden

Reactie op Zomie

Hi! Wat doen jullie in de nacht als je borst super vol zit? Ik geef sinds ...
Hey, ik gebruik hiervoor de manuele kolf van Elvie om de druk eraf te halen