743 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Ummi_

Iemand enig idee hoe dit komt? Mijn zoontje is nu weekje oud. Borstvoeding ...
Dit heb ik ook. Morgen komt de lactatiekundige langs. Juiste aanhap en drinktechniek zijn heel belangrijk. Ik kolf daarom bij, omdat hij hierdoor niet alles uit de borst haalt (terwijl het er wel goed uit ziet, aanhap lijkt goed etcetera)

6 maanden geleden

Hoi, gewoon even m’n verhaal kwijt.. Ik kolf fulltime en zet m’n wekker ervoor, maar er komt altijd zooooveel tussendoor!! Ik ben soms echt 1,5 uur later pas aan het kolven, of er zit dik een uur tussen de ene borst en de andere.. Ik had een huurkolf maar die is weer teruggebracht. Nu heb ik een elektrische handsfree kolf maar die doet echt teveel zeer, dus kolf ik met een handkolf, 15 min per borst, maar m’n borsten voelen altijd vol en beurs. Af en toe ben ik er echt helemaal klaar mee, ook al is de productie goed, m’n tepels doen vreselijk zeer en ook snel kloven. Smeer me een ongeluk. Ik hoop echt dat het over gaat, maar met mn eerste zoontje was het ook een drama. Borstvoeding 🤱 lukt wel en aanhappen doet hij goed, maar hij drinkt niet door en hij valt altijd na 5 minuten in slaap 😴 Nu komt hij om de 2uur voor voeding en proberen wij te rekken naar 3 uur. Gisteren was mega rommelig met z’n voedingen en hij had aan het einde van de dag ontzettend veel en lang kramp! Echt zielig om te zien.. 😢

6 maanden geleden

Reactie op tango

Hoi, gewoon even m’n verhaal kwijt.. Ik kolf fulltime en zet m’n wekker er ...
Aah ja, het is soms zo zwaar! En fulltime kolven lijkt me helemaal next level. Heb je al zilverkapjes geprobeerd voor de kloven? Ik had het ook en heb er nu geen last meer van

6 maanden geleden

Reactie op tango

Hoi, gewoon even m’n verhaal kwijt.. Ik kolf fulltime en zet m’n wekker er ...
Ik dus ook, ik probeer precies om de 3uur te kolvrn. Maar dan is die of net wakker of ik probeer hem in slaap te krijgen of moet ik eten of weer mijn amder zoontje die naar bed gaat en mijn aandacht wilt…. Soms kijk ik naar de klok en ontdek ik dat het al 5-6uur geleden is. Ik heb mijn huurkolf nu weer met een week verlengd, tot ik mijn draai erin ga vinden en wat voorraad kan opbouwen.

6 maanden geleden

Reactie op tango

Hoi, gewoon even m’n verhaal kwijt.. Ik kolf fulltime en zet m’n wekker er ...
Hier ook fulltime gekolft en het is inderdaad heel zwaar en moeilijk te plannen. Mijn vroedvrouw gaf de raad om gewoon te kolven wanneer je kan, en ervoor te zorgen dat je in totaal wel aan zo'n 8x per dag komt. Frequentie is belangrijker dan duur, dus als je eens maar 5min kan kolven ipv 10 is dit zeker ok! Ik heb ondertussen afgebouwd tot 5x per dag en vul aan met kunstvoeding omdat het echt zwaar begon te worden. Dit heeft voor iedereen veel meer rust gebracht. Ik moet minder plannen en kolf gewoon wanneer het me uitkomt, soms zit hier 2u tussen, soms 6u (zolang mijn borsten het volhouden 😉). Denk zeker ook aan jezelf en of dit op lange termijn vol te houden is. Voor kloven kan ik ook de Silver cups aanraden! Hebben hier wonderen verricht!!

6 maanden geleden

Reactie op tango

Hoi, gewoon even m’n verhaal kwijt.. Ik kolf fulltime en zet m’n wekker er ...
Zitten de schilden wel goed? Ook de juiste maat?

6 maanden geleden

Reactie op Sjoeliewoelie

Aah ja, het is soms zo zwaar! En fulltime kolven lijkt me helemaal next lev ...
Ik hoor meer erover! Ik ga ze toch maar aanschaffen. Is dat online te krijgen of ook bijvoorbeeld bij Kruidvat?

6 maanden geleden

Reactie op Oumivantwee

Zitten de schilden wel goed? Ook de juiste maat?
Ja speciaal andere maat geregeld. Schilden zijn goed 😊 dankjewel voor je berichtje en meedenken

6 maanden geleden

Reactie op tango

Ik hoor meer erover! Ik ga ze toch maar aanschaffen. Is dat online te krijg ...
Nee via zilverkapjes.nl. Ze zijn wel duur, maar je kunt ze oneindig gebruiken. Sterkte hoor, vind t heel knap wat je doet!

6 maanden geleden

Reactie op tango

Ik hoor meer erover! Ik ga ze toch maar aanschaffen. Is dat online te krijg ...
Om je tepels te beschermen als je niet aan het kolven bent, kan je ook een soort borstdonut in je BH dragen. Mijne zijn ook heel gevoelig en dit voorkomt plakken en geeft rust.

6 maanden geleden

Hier ook full time kolven. In kraamweek live voeden geprobeerd maar de baby was de eerste 48u te vermoeid en misselijk (had in vruchtwater gepoept). Vind het zelf een prettig idee dat ik weet wat ze binnenkrijgt. Productie is rond de 850-900ml per dag. Wel vind ik het vermoeiend voornamelijk om s' nachts te kolven. Meestal valt het samen met de fles, maar toch ben ik in totaal zolang bezig.. Het blijft continue plannen wanneer ik de deur uit ga. Heb van de week voor de eerste keer buiten de deur gekolfd (auto). Maar vraag me af hoe ik dit toch ga doen wanneer ik bv naar een pretpark ofzo ga.. Hoe doen jullie dit? Ik heb zelf een handsfree kolf (elvie stride) en kan daarmee best discreet kolven, wat ik prettig vind.

6 maanden geleden

Niemand had me verteld hoe pijnlijk borstvoeding kan zijn. 😅 Vandaag naar huis uit het ziekenhuis, ik vind het qua borstvoeding nog wat spannend. Als ik baby aanleg, hapt ze slecht aan of laat ze snel los om vervolgens op het puntje te zuigen. De verpleging hier helpt goed, waardoor beeb beter drinkt, maar straks heb ik ze natuurlijk niet 24/7 tot mijn beschikking. Ik kijk op tegen de nachten wat dat betreft.

6 maanden geleden

Bij de eerste voeding van de dag, wanneer er de meeste tijd tussen heeft gezeten, heeft m’n dochter moeite met aanhappen omdat er best veel druk op m’n borsten staat.. heeft iemand een tip hoe ik dit makkelijker kan maken? En dan zonder eerst te moeten kolven..

6 maanden geleden

Reactie op IreenK

Bij de eerste voeding van de dag, wanneer er de meeste tijd tussen heeft ge ...
Ik doe er een tepelhoedje op of masseer even kort met de hand en doe de melk in een doekje

6 maanden geleden

Reactie op IreenK

Bij de eerste voeding van de dag, wanneer er de meeste tijd tussen heeft ge ...
Of de Haakaa. Die heb ik bij m'n bed staan en die hang je er dan kort aan terwijl je je kindje uit bed haalt. Ik had ook geen zin om te kolven vanwege al het gedoe, maar dit is wel te pruimen

6 maanden geleden

Reactie op Sjoeliewoelie

Of de Haakaa. Die heb ik bij m'n bed staan en die hang je er dan kort aan t ...
Dat is wel een hele goeie.. denk dat ik die maar aan ga schaffen 👍🏼 thnx!

6 maanden geleden

Reactie op WeStok

Niemand had me verteld hoe pijnlijk borstvoeding kan zijn. 😅 Vandaag naar ...
Klinkt als een slechte aanhap, zou proberen om het meteen goed aan te leren. Dan zou het geen pijn mogen doen

6 maanden geleden

Op hoeveel voedingen zitten jullie gemiddeld per 24 uur? Even benieuwd naar 😄 onze kleine van vandaag precies een week oud komt ‘maar’ 7 keer per 24 uur, maar groeit hartstikke goed. Bij mijn zoontje zo anders gewend met 12 voedingen per 24 uur!

6 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Op hoeveel voedingen zitten jullie gemiddeld per 24 uur? Even benieuwd naar ...
Hier ook zoiets, en soms krijgt ze na een uurtje (soms minder) nog een “toetje” 😅 Afgelopen nacht heeft ze zelfs van 23 tot 05:30 doorgeslapen… en toen ik d’r aan wou leggen had ze na 3 min genoeg en sliep weer verder tot 8 😅 Kan natuurlijk nog veranderen, maar na alle bv verhalen had ik mij voorbereid op veel meer voedingen 😅

6 maanden geleden

Reactie op Oumivantwee

Klinkt als een slechte aanhap, zou proberen om het meteen goed aan te leren ...
De initiële aanhap is goed, maar na drie keer zuigen laat ze los en dan hapt ze slecht aan. Met een tepelhoed lijkt ze het beter te doen gelukkig, dan drinkt ze ook lang en is het geen gevecht.