967 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Chamss

Om de hoeveel uur komt jullie kindje voor te eten ?
Ons zoontje is niet zo hongerig, dus komt zelf niet zo snel voor een voeding. Maar we geven hem om de 3uur ongeveer omdat hij dus ook niet zoveel drinkt. Op het moment (sprong, regressie, geen idee?!) drinkt hij helemaal slecht dus biedt ik hem soms iets vaker de fles aan. 's nachts komt hij 'normaal' 1x tussen 04:00 en 05:00 en slaapt hij verder lekker door. Dus van 20:00 tot 04:00, en dan daarna weer door tot +/- 07:00/08:00. Deze week komt hij ook 's nachts nog een keer extra, maar drinkt hij dus wel slecht.

6 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Hoeveel drinken jullie zelf nu je borstvoeding geeft? Ik merk dat ik meer d ...
Ik drink ook echt heel erg veel hoor. Denk wel tussen de 2,5 en 3 liter. Nadeel is alleen dat ik ook veel moet plassen hahahaha. Ik heb tijdens het voeden echt elke keer vreselijke dorst.

6 maanden geleden

Iemand tips of is het gewoon weer een “fase”?😕 Voorheen kwam mijn dochter maar 1x nog in de nacht, dit was echt super chill. Heel soms kwam ze 2x. Nu komt ze opeens als een paar dagen ‘s nachts om dr 1,5/ 2 uur… Wat is dit toch ineens? Ik ben echt kapot… 😩 Ze is bijna 4 maanden..

6 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Iemand tips of is het gewoon weer een “fase”?😕 Voorheen kwam mijn dochter ...
Sprongetje helaas 🫣

6 maanden geleden

Reactie op IreenK

Sprongetje helaas 🫣
Ahh thanks even doorbijten dus😂

6 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Ahh thanks even doorbijten dus😂
Hier net 2 weken daarvan gehad.. ging 3 dagen(nachten) goed.. en nu alweer 3 nachten bal… weliswaar nu niet ieder uur, maar zeker 3x per nacht 😓

6 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Iemand tips of is het gewoon weer een “fase”?😕 Voorheen kwam mijn dochter ...
Hier hetzelfde.. 🤭

6 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Iemand tips of is het gewoon weer een “fase”?😕 Voorheen kwam mijn dochter ...
Dit hebben wij ook gehad. Heel pittig vond ik dat. Gelukkig is het inmiddels weer iets rustiger (4 ,5 maand). Ik ben, heel saai misschien, in de avond vaak tegelijk met mijn zoontje op bed gegaan om zo maar wat slaap in te halen. Succes!! Je krijgt er wel heel veel voor terug 🤪 ons zoontje heeft zich al omgedraaid, en probeert nu ook van rug naar buik om te rollen, hij heeft een heel schattig lachje en is heeel blij 🥰

6 maanden geleden

Reactie op chilichicken

Iemand tips of is het gewoon weer een “fase”?😕 Voorheen kwam mijn dochter ...
Hier precies hetzelfde, zoontje van 4,5 maand en de laatste dagen is hij om de uur zelfs wakker de ene keer drinken de andere keer aandacht, en in de ochtend/middag slaapt hij absoluut niet, maar 10 minuutjes tot aan de avond is hij gewoon wakker en zeurt veel🤯😪 ben kapot..

6 maanden geleden

Hoi hoi, ik ben ondertussen alweer een maand aan het werk en kolf dus op het werk om mijn dochtertje voeding mee te geven. Alleen mijn tepels gaan hier zo'n pijn van doen. Savonds is het daardoor ook gewoon vervelend om haar aan te leggen. Op de dagen dat ik vrij ben heb ik nergens last van, dan drinkt ze gewoon live aan de borst. Is dit herkenbaar of past mijn kolf gewoon niet goed? Als ik de kolf van mijn tepel af haal dan is mijn tegelen ook enorm groot door de zuigkracht. Zo ziet mijn tepel er niet uit als mijn dochtertje heeft gedronken.

6 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi hoi, ik ben ondertussen alweer een maand aan het werk en kolf dus op he ...
Zijn je borstschilden de juiste maat? Misschien zijn ze te groot of te klein, dat kan zorgen voor pijnlijke tepels bij het kolven. En op welke stand kolf je? De lactatiekundige vertelde mij tijdens mijn kolf consult dat je het beste kolft op de hoogste stand die nog comfortabel is voor je. Dus wat ik vaak doe is zoeken naar de stand waar het net vervelend voelt en dan 1 tandje zachter zetten.

6 maanden geleden

Voor degene die bijvoeden met formule.. hoe weet je of dit nodig is? Onze dochter komt nu alweer een paar weken snachts, en krijgt dan afwisselend fles en borst. Ik ga dan toch aan mijzelf twijfelen, krijgt ze wel genoeg uit mij.. we zijn tenslotte toch ook aan het afbouwen. Maar nu dacht ik, laat ik na de borst nog een flesje aanbieden. En die moet ze nu niet 😅 dus betekend dit dat ze dus genoeg gehad heeft??

6 maanden geleden

Reactie op IreenK

Voor degene die bijvoeden met formule.. hoe weet je of dit nodig is? Onze ...
Ja dan heeft ze als het goed is genoeg. Als ze na de borst dat flesje niet meer wil. Het is heel normaal dat ze in de nacht weer komt. Waarschijnlijk heeft ze het ect te voeidngsmoment even nodig voor haar ontwikkeling.

6 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Ja dan heeft ze als het goed is genoeg. Als ze na de borst dat flesje niet ...
Een extra voedingsmoment

6 maanden geleden

Tips/ervaringen gezocht. Eind van deze maand ga ik 5 dagen weg voor het werk. Ik geef nog volledig borstvoeding (op werkdagen wel via de fles/kolven). Ik blijf tijdens deze dagen ook gewoon kolven voor mij productie. Zou ze na 5/6 dagen de borst nog pakken, als ze die dagen alleen maar de fles heeft gehad? Ben zo bang dat ze niet meer aanhapt 😔

6 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Tips/ervaringen gezocht. Eind van deze maand ga ik 5 dagen weg voor het wer ...
Ik denk het wel, tenminste die van mij had er geen moeite mee!

6 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Tips/ervaringen gezocht. Eind van deze maand ga ik 5 dagen weg voor het wer ...
Mijn tip: kolf niet teveel. Vraag elke dag hoeveel ml ze gedronken heeft en probeer dat te kolven op die 24 uur. Ik had na elke keer een opleidingsweekend kolven stuwing en kolfde onder de streep meer dan ze dronk op een dag.

6 maanden geleden

Reactie op amaf

Mijn tip: kolf niet teveel. Vraag elke dag hoeveel ml ze gedronken heeft en ...
Goede tip, dank!

5 maanden geleden

Ik heb het idee dat mijn opbrengst terugloopt als ik kolf, kan dit of drinkt de kleine ook gewoon minder?

5 maanden geleden

Vraagje aan de mensen die ook volledig borstvoeding geven. Mijn dochter drinkt gemiddeld 6x per dag. 5 overdags en 1 in de nacht. Als ze een keer de nacht doorslaapt, dan zijn het maar 5 voedingen op 24 uur. Flessen van 150 mL drinkt ze ook goed leeg. Nu lees ik vaak dat 150 mL borstvoeding teveel zou zijn en dat je 8-12x zou moeten voeden per dag. Hoe zit dat bij jullie?