967 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op WeStok

Ik heb het idee dat mijn opbrengst terugloopt als ik kolf, kan dit of drink ...
Dat zou kunnen. Kolf je fulltime? Mijn lactatiekundige vertelde me dat een kolf minder hard zuigt dan een baby, dus dat er met een kolf soms minder uitkomt dan wanneer een baby live zou drinken

5 maanden geleden

Reactie op AnneD234

Vraagje aan de mensen die ook volledig borstvoeding geven. Mijn dochter dri ...
Ik geloof dat dit juist zo afgestemd is op elkaar dat je je kindje niet teveel kan geven. Of kolf je? Sommige kindjes drinken veel krachtiger in een keer dan andere kindjes, sommige korter etc dus voedingsmomenten zeggen niks over hoeveel ze binnen krijgen. Uberhaupt zou ik niet weten hoeveel ze binnenkrijgt van de borst .. Maar ik weet niet hoe dit zit met kolven.

5 maanden geleden

Reactie op amaf

Ik geloof dat dit juist zo afgestemd is op elkaar dat je je kindje niet tev ...
Ik heb altijd veel overproductie gehad, dus ze krijgt veel in korte tijd binnen. Ik geef haar live voeding als ik thuis ben, maar ik werk 3 dagen en dan krijgt ze een fles. En die flesjes hebben we steeds groter gemaakt als ze ze elke keer leeg dronk en zitten nu op 150 ml die ze ook steeds alweer helemaal leeg drinkt

5 maanden geleden

Reactie op AnneD234

Vraagje aan de mensen die ook volledig borstvoeding geven. Mijn dochter dri ...
Onze zoon drinkt 6x tussen 7 en 21 uur +fruit en groente. Als hij een gekolvde fles krijgt dan wil hij wel graag meer dan 200 tot 240. Anders is het brullen

5 maanden geleden

Reactie op AnneD234

Vraagje aan de mensen die ook volledig borstvoeding geven. Mijn dochter dri ...
5 of 6 voedingen is opzich weinig maar gewoon goed (kreeg ik te horen via La Leche League). Hoelang doet jouw kleine over de fles van 150 ml? Misschien kijken voor een kleinere speen. Ze moeten minimaal 12 minuten over een fles doen, eerder dan dat krijgen ze geen signaal dat ze vol zitten en kan je ze overvoeden. Hier dronk onze jongen veel te veel (150ml met 3,5e maand gecorigeerd en was nog niet echt verzadigd) door een te grote speen. We hadden maat 3 van Philips Avent en zitten nu op maat 1. We hebben het inmiddels afgebouwd naar 120ml per fles en hij is dan ook echt verzadigd.

5 maanden geleden

Reactie op AnneD234

Dat zou kunnen. Kolf je fulltime? Mijn lactatiekundige vertelde me dat een ...
Nee, sporadisch. De kleine krijgt flessen van 100-120 en ik kolf meestal maar 80 ml.

5 maanden geleden

Reactie op AnneD234

Vraagje aan de mensen die ook volledig borstvoeding geven. Mijn dochter dri ...
5-6 keer per etmaal, maar dit wisselt. Ze komt overdag elke 3-4 uur en ze is bezig de avond/nachtvoeding te laten vallen.

5 maanden geleden

Hoi, hoeveel ml moedermelk drinkt jullie kindje uit de fles? Hier 5 maanden. Ik gaf eerst ongeveer 110/120, maar vandaag dronk hij ineens met gemak 150ml.

5 maanden geleden

Reactie op Melanie3010

Hoi, hoeveel ml moedermelk drinkt jullie kindje uit de fles? Hier 5 maanden ...
Wij geven ook ongeveer 150ml bv in de fles. Meestal gaat dat op, soms blijft er iets staan. Moet wel zeggen dat mijn zoontje met 8,4 kg aan de grote kant is dus hij heeft ook wel veel nodig.

5 maanden geleden

Reactie op Melanie3010

Hoi, hoeveel ml moedermelk drinkt jullie kindje uit de fles? Hier 5 maanden ...
Ons zoontje gaat nu langzaam van 150 naar 160 ml. Dit drinkt hij goed op, soms komt er nog een beetje uit na de voeding. Ons zoontje is ook wel groot, ik schat hem tussen de 8 en 9 kilo.

5 maanden geleden

Reactie op Melanie3010

Hoi, hoeveel ml moedermelk drinkt jullie kindje uit de fles? Hier 5 maanden ...
Hi, ons zoontje drinkt ongeveer 110 ml per keer. Hij weegt 7 kilo. Ik vind hem best een lekker bol propje maar zie veel hogere gewichten langskomen haha

5 maanden geleden

Reactie op eline199

Wij geven ook ongeveer 150ml bv in de fles. Meestal gaat dat op, soms blijf ...
Hoi, ja ons zoontje is ook aan de flinke kant, ruim 8,5e kilo. Ik denk dat ik toch maar overga op 150ml. Misschien is hij dan ook iets minder snel moe 🤷🏼‍♀️ Dankjewel voor je reactie!

5 maanden geleden

Reactie op Lis-No

Hi, ons zoontje drinkt ongeveer 110 ml per keer. Hij weegt 7 kilo. Ik vind ...
Dank voor je reactie!

5 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ons zoontje gaat nu langzaam van 150 naar 160 ml. Dit drinkt hij goed op, s ...
Haha heerlijk!

5 maanden geleden

Reactie op Melanie3010

Hoi, hoeveel ml moedermelk drinkt jullie kindje uit de fles? Hier 5 maanden ...
100-120 ongeveer, ze is 6,3 kg. Als ze een fles van 180 krijgt, drinkt ze het ook wel op, maar dan spuugt ze wel veel.

5 maanden geleden

Hoi, mijn kleine meid van 4,5 maand drinkt nog elke 3 uur ongeveer, ook in de nacht. Soms zit er in de nacht wel 4-5 uur tussen. Maar komt neer op nog gemiddeld 8 voedingen. Nu heeft ze last van verborgen reflux en is ze in de namiddag/ vroege avond vaak erg onrustig. Ze drinkt dan ook niet goed, gaat overstrekken en steeds loslaten. En uiteindelijk dan wat langer aan de borst en dan valt ze in slaap. Het CB en de huisarts zeggen beide dat ik minder voedingen moet geven, dat ze op 4-6 voedingen zou moeten zitten.. het rekken lukt alleen echt niet. Als ze aan de borst wil, wil ze dat ook echt. Ze heeft vanaf geboorte al fopspeen geweigerd.. iemand tips? Of zelfde ervaring? Is elke 3 uur echt nog zo veel nu?

5 maanden geleden

Reactie op Ilsw

Hoi, mijn kleine meid van 4,5 maand drinkt nog elke 3 uur ongeveer, ook in ...
Ik denk dat het altijd belangrijk is om te luisteren naar jouw eigen gevoel. Ik geef mijn 5 maanden oude zoon nog zeker 12 voedingen per 24u, misschien wel meer. Soms een paar slokjes, soms een uur. Hij groeit goed en is tevreden😅 dus wat mij betreft mag het ook zo blijven.. ik zou dus vooral kijken waar jij en jouw dochter behoefte aan hebben, en niet al te veel luisteren naar adviezen over een bepaald aantal voedingsmomenten dat je zou moeten aanhouden als je daar zelf je twijfels over hebt 🤷‍♀️

5 maanden geleden

Reactie op Ilsw

Hoi, mijn kleine meid van 4,5 maand drinkt nog elke 3 uur ongeveer, ook in ...
Ik vind 8 voedingen helemaal niet gek. Ze weet zelf wat ze nodig heeft en daar komt ze voor. Lekker op verzoek voeden. Mijn kleine meid kwam om de vier uur, maar ze slaapt nu de helft van de nachten door waardoor ze overdag om de drie uur komt en soms 's avonds/nachts nog een keer. Dat zijn 5-7 voedingen per etmaal. Ik zou me eerder zorgen maken als ze te weinig komt dan te veel.

5 maanden geleden

Reactie op Ilsw

Hoi, mijn kleine meid van 4,5 maand drinkt nog elke 3 uur ongeveer, ook in ...
Nee is echt niet veel! Hier eentje die regelmatig nog elke twee uur komt. Ik zit zeker aan 10-12 voedingen per dag. Ook in de nachten is het max3 uur maar vaak zelfs nog elke twee uur. Dit is heel normaal bij borstvoeding omdat het licht verteerbaar is. Ik weet dat het cb bij 3 maanden ook tegen mij zei dat iedere 3 uur vaak was, maar inmiddels weet ik dat dat echt heel normaal is. Het is zelfs zo dat hij momenteel zelfs iedere twee uur komt 😅

5 maanden geleden

Reactie op Ilsw

Hoi, mijn kleine meid van 4,5 maand drinkt nog elke 3 uur ongeveer, ook in ...
Het CB advies klinkt echt als een kunstvoeding advies. Met borstvoeding is 8-12 voedingen niet raar als ik la leche League mag geloven. Mijn zoontje is nu 23 weken en tot een paar weken terug gaf ik nog 8, soms 9 voedingen. Inmiddels laat hij er zelf s nachts iets meer tijd tussen en zit ik op 7 voedingen per 24 uur. Babys kunnen heel goed zelf aangeven wat ze nodig hebben. Als zij goed groeit en goede plas en poep luiers heeft zou ik het lekker zo laten. En zeker in het geval van verborgen reflux lijkt het me alleen maar goed dat ze vaker kleine beetjes drinkt dan 4 keer per dag heel veel.