967 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Ilsw

Hoi, mijn kleine meid van 4,5 maand drinkt nog elke 3 uur ongeveer, ook in ...
Ons zoontje drinkt ook nog wel zo'n 8x op een dag, soms vaker en soms minder vaak. Maar net hoe de dag is! Ze nemen wat ze nodig hebben denk ik maar 😄

5 maanden geleden

Bedankt allemaal voor de reacties. Ondanks dat dit mijn 3e kindje is, maakt dit toch weer wat onzeker. Bij de 1e 2 ook altijd op verzoek gevoed en dat doe ik inderdaad nu ook. Dit voelt voor mij ook goed maar omdat zij laatste tijd steeds onrustiger wordt en meer last van de verborgen reflux krijgt, zeggen ze dus dat ze teveel krijgt.. maar dan blijf ik inderdaad gewoon haar volgen😀

5 maanden geleden

Hoi mama's, Zijn hier moeders die borstvoeding combineren met af en toe een flesje kunstvoeding? Inmiddels is mijn kleintje alweer 5 maanden en heb ik sinds ver voor de bevalling eigenlijk, nog geen nacht doorgeslapen. Ik zit er daarom aan te denken de voeding van 23:00 te vervangen door mijn vriend, zodat ik wat meer rust kan pakken. Het gaat me niet om het doorslapen, meer dat ik er niet de hele tijd alleen voor sta. Alleen hoe pak je dit aan? Hoeveel geef je dan? Ik vind de stap trouwens heel erg moeilijk om te nemen. Ergens heb ik bedacht dat hij perse moet groeien op mijn melk. Ik had dit ook met mijn dochter zo erg, maar ik merk echt dat het me opbreekt constant aan te moeten staan..

5 maanden geleden

Reactie op killian

Hoi mama's, Zijn hier moeders die borstvoeding combineren met af en toe ee ...
Dit herken ik heel erg. Ben zelf nu begonnen met kolven overdag zodat ik het iets uit handen kan geven en ook kan zien wat ze binnenkrijgt. Ik vul de flessen nu aan met kunstvoeding omdat het anders met kolven nog te kort is. Dit werkt voor hier prima en moet zeggen het is voor mij heel fijn

5 maanden geleden

Reactie op MommOfAlmost3

Dit herken ik heel erg. Ben zelf nu begonnen met kolven overdag zodat ik he ...
Stom he hoe dat in je hoofd kan zitten! Fijn dat dit zo voor jullie werkt en het jou wat meer rust geeft. Ik zie het zelf niet zitten om te kolven, wil die voeding echt helemaal los kunnen laten zonder te moeten denken aan nog te moeten kolven. Alleen geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Mijn zoontje drinkt 100 tot 120 ml als hij weleens gekolfde melk drinkt. Volgens de formule zou hij met zijn gewicht al op 180 ml zitten met kv. Of kan ik ook minder schepjes doen? Iemand ervaring hiermee?

5 maanden geleden

Reactie op killian

Stom he hoe dat in je hoofd kan zitten! Fijn dat dit zo voor jullie werkt e ...
Ik wil derest van de voedingen gewoon zelf blijven geven, dus het is absoluut niet de bedoeling dat hij zoveel krijgt. Dus zo dichtbij de natuurlijke maaginhoud is gewenst, maar klopt die formule dan nog? Nooit kv gegeven dus ik snap er weinig van..

5 maanden geleden

Reactie op killian

Stom he hoe dat in je hoofd kan zitten! Fijn dat dit zo voor jullie werkt e ...
Wij zitten op Max 150+5, maar meestal drinkt ze rond de 120 op.. soms meer. Ik geef ook bv, maar kolf niet. Dus als ik weg ben en ze moet eten krijgt ze formule.

5 maanden geleden

Reactie op IreenK

Wij zitten op Max 150+5, maar meestal drinkt ze rond de 120 op.. soms meer. ...
Dankjewel. Ik denk dat ik ook maar 150 aanhoud

5 maanden geleden

Reactie op killian

Stom he hoe dat in je hoofd kan zitten! Fijn dat dit zo voor jullie werkt e ...
Kwestie van uitproberen.

5 maanden geleden

Reactie op WeStok

Kwestie van uitproberen.
Ja, das logisch 😂😂 Het is meer dat ik teveel naar het aantal kilo's keek wat op de verpakking staat. Maar het is goed gekomen hoor!

5 maanden geleden

Reactie op killian

Hoi mama's, Zijn hier moeders die borstvoeding combineren met af en toe ee ...
Hoi! Ook ik combineer fles met borstvoeding. Mijn zoontje van 5 maanden krijgt af en toe een fles en dat gaat heel goed. Hij drinkt nu 5 keer per dag en als hij de fles krijgt, is het 180cc water met 6 schepjes. Leek me eerst heel erg veel, maar hij doet het er prima op! En ik ook, veel mee rust tussen m’n oren dat ik het af en toe even ‘los’ kan laten. Succes!

5 maanden geleden

Hoi mama’s, sinds een tijdje merk ik dat mijn borsten minder vol zijn. Zoontje is nu 5 maanden oud. Hij stopt veel sneller met drinken. Stopt huilend zelfs. Lijkt alsof hij meer wilt maar het komt er niet uit. Wanneer hij stopt heeft hij geen honger meer, het huilen stopt vlak erna maar het lijkt wel alsof hij niet verzadigd is. Hij komt nog steeds om de 3 uur, snachts om de 4 uur. Vandaag heeft mijn moeder opgepast en vlak voordat ik wegging heeft hij uit beide borsten gedronken. Mijn moeder heeft hem toen nog een flesje met 100 ml gegeven en die heeft hij ook opgedronken. Kan het zijn dat ik niet genoeg meer produceer?

5 maanden geleden

Reactie op ayca1

Hoi mama’s, sinds een tijdje merk ik dat mijn borsten minder vol zijn. Zoon ...
Als hij om de 3-4 uur komt zou ik denken van niet. Anders zou hij wel vaker willen drinken. Dat gevoel van je borsten kan horen bij deze fase. Heeft hij misschien geen spruw? Die van mij kan ook alles drinken wat je hem maar aanbied. Hoe gaat zijn groei? Dat is een beetje de graadmeter of er genoeg is. Anders moet je hem vaker gaan aanleggen op de dag om zo de productie omhoog te brengen.

5 maanden geleden

Dag dames, ik weet niet meer wat ik moet doen. Onze zoon (5,5 mnd) krijgt nog volledig live bv. Ik heb hem vorige week even tussendoor laten wegen en het blijkt dus dat hij niet aankomt maar afvalt. Ik was al begonnen met hapjes maar daar neemt hij ook maar 2/3 hapjes van. Ik ben hem echt om de 2/3 uur aan het voeden en ‘s avonds gaat hij om 19:00 uur naar bed waardoor hij dan wel 3/4 uurtjes slaapt. Maar in de nacht is dit heel anders. In de nacht komt hij echt nog 3 keer voor een voeding wat mij dus erg opbreekt. Nu hij ook niet aankomt en niet tevreden is, weet ik niet wat ik moet doen. Ik zou nog zo graag door blijven willen voeden met bv, maar hij zit er ook niet vol mee. Ook heb ik geprobeerd om hem bv te geven en vervolgens een flesje kunstvoeding, maar die drinkt hij ook niet neemt twee slokken en dat is het klaar. Dus eigenlijk zit hij wel vol op dat moment, maar krijgt snel weer honger. Hoe kan ik dit het beste gaan doen. Iemand tips😔

5 maanden geleden

Reactie op bsr

Dag dames, ik weet niet meer wat ik moet doen. Onze zoon (5,5 mnd) krijgt n ...
Misschien de vraag even stellen op borstvoedingsforum? Facebook. Maar wat ik daar vaak als advies zie is vaker aanleggen. En dat borstvoeding meer calorieën bevat dan de hapjes. Is hij toevallig ziek geweest? En welke curve is er gebruikt en hoe vaak si er gewogen?

5 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Misschien de vraag even stellen op borstvoedingsforum? Facebook. Maar wat ...
Ik leg hem al een maand om de twee uur aan en ‘s nachts dus ook😪 dus dat vaker aanleggen weet ik niet of dat echt helpt.. hij is in ieder geval 1 keer gewogen en groeit al onder de gemiddeld alleen daar is hij dus ook op afgevallen (bij zijn eigen groei lijn) hij heeft wel sinds de geboorte verstopte neus maar verder niets eigenlijk.. 16 mei gaan we weer naar de cb ben benieuwd wat hij dan heeft gedaan

5 maanden geleden

Reactie op bsr

Dag dames, ik weet niet meer wat ik moet doen. Onze zoon (5,5 mnd) krijgt n ...
Ik snap je gevoel volledig! Vooral de continue onzekerheid rondom de productie en of de baby wel genoeg binnenkrijgt.. Ik ben vorige week bij het CB geweest en daar bleek het gewicht van mijn dochtertje ook iets minder te groeien dan de gemiddelde lijn (mijn dochter is bijna 6 maanden en krijgt bv). Volgens het CB is dit heel normaal bij baby’s die volledig bv krijgen. Ze zei dat er vaak een dip in het gewicht voorkomt tussen de 4 en 6 maanden. Volgens haar dus niks om je druk om te maken! Vooral als je baby content is en goede luiers produceert. Hopelijk kan dit je wat rust geven voordat je naar het CB gaat.

5 maanden geleden

Vraagje mijn zoontje is ondertussen 5,5 maand en krijgt nog steeds borstvoeding. Alleen ik wil stoppen, maar hij wil geen fles meer, iemand de gouden tip??

5 maanden geleden

Reactie op MarielleeeK

Vraagje mijn zoontje is ondertussen 5,5 maand en krijgt nog steeds borstvoe ...
Iemand anders laten geven en jij niet in de buurt zijn. blijven proberen. Ze houden dat echt geen uren vol als ze dorst krijgen hoor. Pak eventueel een grotere speen en sijpel de melk erin, dan heeft hij de smaak al in zijn mondje. Kolf af en geef direct, dan is het de beste temperatuur. 37 graden moedermelk 40 graden Poedermelk 45 graden reflux Ik zag ook nog een filmpje dat de man een gat had geknipt bij de tiet. Fles erachter, speentje erdoor. Weet niet of dat werkt. Ik zou wel moment voor moment pakken, zodat de andere voedingen nog wel relaxt aan de borst blijven. Je kunt toch maar 1 voeding per week afbouwen, is het advies.

5 maanden geleden

Reactie op bsr

Ik leg hem al een maand om de twee uur aan en ‘s nachts dus ook😪 dus dat v ...
Kan het misschien juist die twee uur zijn? Dat hij nog niet veel trek heeft, en dus genieg drinkt om net vol te zitten en dan dus niet de vette achtermelk krijgt, maar juist alleen de voormelk. Misschien kan je eens proberen er meer tijd tussen te laten. Dit op te bouwen met een kwartier per dag/twee dagen. Kijken of hij dan over een aantal dagen om de 3/4 uur kan drinken met een grotere hoeveelheid incl de vette melk.