967 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op bsr

Dag dames, ik weet niet meer wat ik moet doen. Onze zoon (5,5 mnd) krijgt n ...
Tip! Schakel een laktatiekundige in. Waarschijnlijk drinkt je kindje niet actief, (alleen een toeschiet reflex). Valt je kindje af? Dan gaat de energie hier naar toe. En kost het wellicht te veel moeite om te drinken. Ik zie hier adviezen voorbij komen met om de 4 uur voeden maar ik raad je dit echt af. 1 je productie neemt af, (wellicht is die momenteel al niet toereikend als je kindje niet voldoende drinkt imv vraag en aanbod.) 2 je kindje gaat niet opeens om de 4 uur wel heel veel melk drinken want zijn maag inhoud wordt niet in 1 keer groter. Dus valt nog meer af. Ik zou hulp inschakelen om de boel weer op de rit te krijgen. Flink afbuigende curves zijn signalen om iets mee te doen!

5 maanden geleden

Reactie op AH1973

Tip! Schakel een laktatiekundige in. Waarschijnlijk drinkt je kindje niet a ...
Ook een super tip. Altijd doen Ik heb echter nergens gezegd om hem ineens om de vier uur te geven. Maar elke dag een kwartiertje later zodat het dus wordt opgebouwd, ook voor het maagje. Ik ben absoluut geen lactatiedeskundige en dit hoeft zeker niet de oplossing te zijn. Wij waren ook elke twee uur 50ml +/- aan het voeden na een virus. Kleine viel af, maag raakte geirriteerd, kleine kreeg niet genoeg binnen, mijn productie van de.leg. Op advies van kinderarts en lactatiedeskundige moesten wij toen dus weer opbouwen naar om de vier uur. Mijn productie is hier overigens niet door afgenomen. Vandaar dat ik dit zei, als in meedenken. :) Succes Marieleeek, ik hoop dat je kindje snel weer wat aan komt. 🙏🏻💪🏻

5 maanden geleden

Ons baby’s worden 6 maanden. Ze beginnen nu ook goed te eten 2 keer per dag. Mijn vraag is: wanneer zouden jullie met bv stoppen en waarom?

5 maanden geleden

Reactie op Laloch

Ons baby’s worden 6 maanden. Ze beginnen nu ook goed te eten 2 keer per dag ...
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Het advies is melk tot 1 jaar is de hoofdvoeding. Dus tot die tijd moeten ze naast de vaste voeding melk krijgen en si de vaste voeding eigenlijk voor de lol/lering.

5 maanden geleden

Reactie op Laloch

Ons baby’s worden 6 maanden. Ze beginnen nu ook goed te eten 2 keer per dag ...
Zodra het niet meer leuk is. Ik wilde in elk geval de zes maanden halen, daar zitten we nu bijna op. Ik ga nog wel even door

5 maanden geleden

Reactie op Laloch

Ons baby’s worden 6 maanden. Ze beginnen nu ook goed te eten 2 keer per dag ...
Ik ga voor zolang mogelijk borstvoeding. Totdat ik het zelf genoeg vind. Wilde in ieder geval half jaar exclusief borstvoeding. Dat is nu gelukt, nog maar af en toe uit de vriezer hoeven geven dus nu ook nog genoeg voor komende maand als ik niet genoeg kan kolven. Ik hoop stiekem op een jaar alleen bv en geen kv, maar ben niet zo’n goede kolver op het werk dus misschien niet helemaal realistisch. Altijd gedacht dat ik rond 1 jaar zou stoppen bij de eerste ook, maar kwam erachter dat ze met 1 jaar echt nog wel veel drinken en beperkt eten, vooral met tandjes en ziek zijn. Dus toen ook nog langer doorgegaan. Maanden daarna werd melk inderdaad minder onderdeel van de totale calorieën en kon ik voor mijn gevoel beter afbouwen. Ik was ook wel toe aan pauzes op het werk zonder kolven, dagje weg kunnen zonder plannen, keer uitslapen enzovoort. Was toen al wel rond 8-9 maanden over op aanvullen met kunstvoeding omdat kolven op het werk lastiger werd en ik het niet bij elkaar kreeg. Het allerbeste vind ik trouwens 2 jaar borstvoeding, bijvoorbeeld nog 1 drinkmoment ochtend of avond. Heel veel respect voor moeders die dat nog kunnen halen! Zelf denk ik dat ik nu weer afbouw/stop als er nog maar 1-2 voedingen over zijn. Maar gewoon even zien. Elke voeding die nog lukt is mooi meegenomen :). Wil wel even meegeven aan moeders die twijfelen omdat het heel zwaar is icm kolven op het werk: ik vond het vanaf 7-8 maand echt zoveel makkelijker worden. Stabiele melkproductie, paar keer per dag maar voeden en kolven hoefde helemaal nog maar weinig. Dat gaf al beetje vrijheid terug. Niet dat je nou ten koste van alles moet doorgaan hoor, maar meer van: het wordt alleen maar beter en makkelijker 🍀

4 maanden geleden

Wanneer het goed voelt. Sowieso is melk tot 1 jaar nog nodig en mijn kleintje eet nog niet. We hebben deze week voor het eerst wat geoefend met een hapje, maar thats it. Ik wilde eigenlijk met 6 maanden afbouwen, maar nu hij 5.5 maand is voelt dat nog helemaal niet goed. Wel geef ik zo nu en dan een flesje kv sinds een paar weken, voor wanneer ik slechte nachten heb gehad en wat uurtjes wil bijslapen of wanneer ik niet genoeg in de vriezer heb liggen en eens wat voor mezelf wil gaan doen. De druk van het altijd aan staan en beschikbaar zijn is er nu vanaf. Ik ga nog wel even door ❤

4 maanden geleden

Reactie op killian

Wanneer het goed voelt. Sowieso is melk tot 1 jaar nog nodig en mijn kleint ...
Mijn vriend geeft dat flesje dan uiteraard. 😂

4 maanden geleden

Hebben jullie een tip om te onthouden met welke borst je als laatst hebt gevoed? Ik doe altijd een elastiekje om mn pols maar dat geeft altijd zo een afdruk. Iemand anders een andere handige manier? Opschrijven in mn telefoon helpt niet, want dat vergeet ik vaak.

4 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hebben jullie een tip om te onthouden met welke borst je als laatst hebt ge ...
Ik gebruik een baby tracker, ik time namelijk hoelang ze drinkt. Dan kan ik ook een beetje inschatten hoe laat ze weer komt.

4 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hebben jullie een tip om te onthouden met welke borst je als laatst hebt ge ...
Ik heb deze gekocht, ideaal! https://www.bol.com/nl/p/borstvoedingslintje-boobytag-loesje/9300000074313176?referrer=socialshare_pdp_androidapp

4 maanden geleden

Reactie op WeStok

Ik gebruik een baby tracker, ik time namelijk hoelang ze drinkt. Dan kan ik ...
Aahh okee ja dankjewel!

4 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ik heb deze gekocht, ideaal! https://www.bol.com/nl/p/borstvoedingslintje- ...
Hee dit is handig! Dankjewel!

4 maanden geleden

Reactie op Hoopvol <3

Hebben jullie een tip om te onthouden met welke borst je als laatst hebt ge ...
Ik doe hetzelfde, stiekje/ heel simpel armbandje. Ik rek mijn gewone stiekjes dus eerst uit om die reden 😅

4 maanden geleden

Reactie op bsr

Dag dames, ik weet niet meer wat ik moet doen. Onze zoon (5,5 mnd) krijgt n ...
Kolf je wel eens? Gewoon om te kijken hoeveel je kolft. Ik vind het zelf ook altijd interessant om te zien hoeveel vet er op je melk gaat drijven. Zegt niet heel veel. Maar dan weet je iig wat er minimaal in zit

4 maanden geleden

Is jullie kindjes slapen door of staan nog vaak voor bv?

4 maanden geleden

Reactie op Laloch

Is jullie kindjes slapen door of staan nog vaak voor bv?
Hier iedere 2-3 uur in de nacht voor voeding.

4 maanden geleden

Reactie op Laloch

Ons baby’s worden 6 maanden. Ze beginnen nu ook goed te eten 2 keer per dag ...
Mijn eerste dochtertje heb ik 2 jaar gevoed. Dat was niet perse gepland, bv ging me (gelukkig) makkelijk af. Ik vond het altijd een fijne manier om de dag af te sluiten (op een gegeven moment voedde ik alleen nog 1x voor het slapen gaan ‘s avonds). Ik ben toen gestopt omdat ik opnieuw zwanger was, daardoor geen melk meer produceerde en mijn dochtertje de borst begon te weigeren. Voor nu neem ik me nog niet een moment voor om te stoppen. Ik zie wel hoe het loopt. Zodra het niet meer goed voelt is het klaar wat mij betreft. Op dit moment ga ik in ieder geval nog door ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Hier iedere 2-3 uur in de nacht voor voeding.
Hier hetzelfde… best vaak vind ik 🫠

4 maanden geleden

Reactie op fox2403

Hier hetzelfde… best vaak vind ik 🫠
Haha ja had ook wel verwacht dat het minder zou worden. Maar tot nu toe niet. Soms zelfs nachten van 1-2 uur. Maar ik vind het wel heel fijn om borstvoeding te geven. Dus denk er ook nog niet over na om te stoppen voorlopig. Maar soms zijn de nachten wel intens.