967 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Haha ja had ook wel verwacht dat het minder zou worden. Maar tot nu toe nie ...
Zelfde hier hoor! Ze ligt op dit moment ook weer na anderhalf uur aan de borst. Is vaak in de avond zo, ik vind het ook wel gezellig. Even knuffelen voordat ik zelf ga slapen

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Haha ja had ook wel verwacht dat het minder zou worden. Maar tot nu toe nie ...
En hoe ging in de overdag ? Komt ze ook vaak of weinig

4 maanden geleden

Reactie op Laloch

Is jullie kindjes slapen door of staan nog vaak voor bv?
19.00-7 ongeveer. :)

4 maanden geleden

Reactie op Laloch

Is jullie kindjes slapen door of staan nog vaak voor bv?
Hier staat ze nog op voor meerdere voedingen 😔

4 maanden geleden

Reactie op Laloch

En hoe ging in de overdag ? Komt ze ook vaak of weinig
Ja dat wisselt wel, maar overdag de ene keer iedere twee uur en dan weer om de drie uur.

4 maanden geleden

Reactie op Laloch

Is jullie kindjes slapen door of staan nog vaak voor bv?
Doorslapen is nog niet eens in de buurt. In het beste geval 2 nachtvoedingen (nou is voor mij alles na 23u een nachtvoeding) ook vaal zat 3. Maar stoppen is geen optie. Ze slaapt wel direct weer in dus kost relatief weinig moeite.

4 maanden geleden

Het is goed om te horen dat de kindjes nog meerdere keer opstaan ik ben niet de enige 😅 hier ook 3-4 in de nacht

4 maanden geleden

Ik begon het me ook af te vragen..😅 het was een tijdje 1x in de nacht maar nu alweer een tijdje stipt weer elke drie uur.

4 maanden geleden

Hier ook vaak nog 1 of 2 nachtvoedingen hoor! Is heel normaal op deze leeftijd.

4 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hier ook vaak nog 1 of 2 nachtvoedingen hoor! Is heel normaal op deze leeft ...
Ja, ik was aan het vragen want op een andere topic hoor ik vaak dat de baby’s door slapen ( die geen bv krijgen daarom ik aan het vragen was of ook kindjes die bv krijgen slapen ook door if niet

4 maanden geleden

Reactie op Laloch

Ja, ik was aan het vragen want op een andere topic hoor ik vaak dat de baby ...
Mijn kindje krijgt al 6 maanden alleen borstvoeding. Eerste 3 maanden heeft ze doorgeslapen.. maand 4 was elk 2 uur wakker. Maand 5 kwam ze nog 1x in de nacht en nu sinds begin mei slaapt ze weer door. Ze wil zelfs nu rond 19 uur al naar bed ipv 21 uur wat ik vaak deed. Echt elke baby is anders.

4 maanden geleden

Ik kan het antwoord nog nergens vinden, ik heb zojuist gekolfd op mijn werk. Alleen kan het nu niet meteen in de koelkast. Ik ben helaas mijn koeltasje vergeten... 😱. Nu vraag ik me af kan ik het nu na een paar uur(ik denk 2 uurtjes) buiten de koelkast en daarna in de koelkastnog nog aan haar geven? Of kan ik het dan beter weg gooien? Iemand een idee? Ik weet dat het 4 uurtjes buiten de koelkast kan blijven, maar dan moet het wel gelijk geconsumeerd worden. Dat lukt nu niet, ik ben vanavond pas weer thuis, de rest van de middag staat het dus wel in de koelkast.

4 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Ik kan het antwoord nog nergens vinden, ik heb zojuist gekolfd op mijn werk ...
Het kan zelfs tot 8 uur op kamertemperatuur! Zou het dan wel bij thuiskomst gelijk geven en die voeding dan opnieuw kolven en dat in de koelkast/vriezer, je kan de bewaartijden namelijk niet stapelen. Als je het nu 2 uur buiten de koelkast bewaart kan je dit prima nog in de koelkast zetten straks en dan z.s.m. geven ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Fem.

Het kan zelfs tot 8 uur op kamertemperatuur! Zou het dan wel bij thuiskomst ...
Wat een goede tip!

4 maanden geleden

Reactie op Fem.

Het kan zelfs tot 8 uur op kamertemperatuur! Zou het dan wel bij thuiskomst ...
Thnx 😁 goede tip!

4 maanden geleden

Heeft iemand die eerder gestopt (bij vorig kindje of nu) is met borstvoeding de ervaring dat je daardoor weer wat helderder van geest bent? Ik ben elke keer rond 10 maanden gestopt, en heb altijd t idee dat ik me dan pas weer echt mezelf ga voelen maar miss is dat ook gerelateerd aan dat we dan ook 10 maanden verder zijn.. of zou t toch echt aan de andere hormonencoctail liggen? ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hier in. (Stoppen is nu geen optie want ze weigert de fles, maar ik kijk wel heeel erg uit naar weer me zelf te kunnen zijn).

4 maanden geleden

Meer van jullie bekend met kolven en dat er echt niets uit komt? Uit mijn rechterborst kreeg ik vanmorgen 50 ml, vanmiddag eerst niets maar twee uur later toch 50 ml, en nu weer niets? Echt geen druppel. Links gaat beter, maar ook echt een stuk minder. Normaal kolf ii ongeveer 150 tot 180 ml per sessie. Borsten voelen wel vol, en tintelen. Ik heb al vaker een borstontsteking gehad, maar dan had ik wel nog productie. Dit is dag 29 van mijn cyclus, vorige maand voor het eerst ongesteld geweest. Zou dat het zijn? Heb zowel mijn medela freestyle, als handkolf, als willow 3.0 geprobeerd, dus kan niet aan de kolf liggen

4 maanden geleden

Als ik mijn dochter aanleg, zijn mijn borsten daarna overigens wel leeg. Dus dan werkt het wel aardig, ze lijkt voldaan. Ik kolf omdat ze op het kdv was, en voor de nacht kunstvoeding kriigt met pap, de pap wordt dun met mijn borstvoeding en wil niet dat productie acteruit gaat door dir kv fles. (Voor ik als vraag krijg waarom ik kolf terwijl mijn dochter het kan fixen. 😜)

4 maanden geleden

Zou het kunnen dat mijn dochter minder drinkt? Ze drinkt korter aan de borst, hapjes gaan als een speer en mijn kolfopbrengst is lager. Drinkt ze effectiever of wil ze minder? Ze spuugt nog wel regelmatig na een voeding. Qua afgekolfde flessen drinkt ze nog steeds 120 ml, maar ik krijg het lastiger gekolfd.

4 maanden geleden

Reactie op WeStok

Zou het kunnen dat mijn dochter minder drinkt? Ze drinkt korter aan de bors ...
Ah jij dus ook!!! Hier hetzelfde. Heb er vanmorgen met moeite 100 ml uitgekregen. 🥴 Aan de borst gaat het hier wel nog steeds goed...