967 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Ah jij dus ook!!! Hier hetzelfde. Heb er vanmorgen met moeite 100 ml uitge ...
Komt je toeschietreflex nog wel goed opgang als je kolft? Ik heb wel eens gehoord dat je borsten zich steeds minder makkelijk laten foppen(met een kolf zeg maar) naar mate je langer borstvoeding geeft. Misschien is dat waarom live voeden wel goed gaat maar kolven niet meer.

4 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Ah jij dus ook!!! Hier hetzelfde. Heb er vanmorgen met moeite 100 ml uitge ...
Drinkt jouw dochter ook korter?

4 maanden geleden

Reactie op WeStok

Zou het kunnen dat mijn dochter minder drinkt? Ze drinkt korter aan de bors ...
Hier wil niet meer overdag drinken

4 maanden geleden

Reactie op eline199

Komt je toeschietreflex nog wel goed opgang als je kolft? Ik heb wel eens g ...
Ik denk inderdaad dat dit het is. Uiteindelijk werkte het gistermiddag ineens allemaal weer. Net ook nog even snel extra gekolfd voor werk en ging ook goed. Super gek dat het ineens niet werkte. @westok Ze drinkt nog even lang. Ongeveer 10 minuten per borst in de ochtend en avond en overdag ongeveer 5 minuten per borst.

4 maanden geleden

Reactie op WeStok

Zou het kunnen dat mijn dochter minder drinkt? Ze drinkt korter aan de bors ...
Hier drinkt dochter ook echt niet veel hoor. Op de opvang drinkt ze vaak nog geen 100 ml uit de fles en aan de borst is ze zo klaar. Maar ze doet het er goed op en groeit ook nog steeds super goed. Dus het zal wel meevallen. Het kan ook zijn dat de samenstelling van je melk veranderd is (vetter geworden), dan hebben ze ook minder ml nodig.

4 maanden geleden

Ik wilde hier de vraag stellen of jullie bekend zijn met een terugloop van de productie tijdens kolven maar zie al genoeg soortgelijke verhalen terug. Ik geef nu 6 maand exclusief borstvoeding, kolfde eerst zo'n 160 ml per keer (meer drinkt hij ook niet ook al bied ik meer aan) . Echter loopt dit al een tijdje terug maar vanavond was het slechts 120ml. Ik vond 160 al weinig maar dit is wel erg karig. Iemand enig idee hoe je je borsten weer aan de praat krijgt dmv kolven? (Buiten een neusspray met oxytocine) Ik zal toch binnenkort echt weer moeten gaan werken. (Ik weet het, had asociaal lang verlof😇)

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Ik wilde hier de vraag stellen of jullie bekend zijn met een terugloop van ...
120 is ook echt netjes hoor! Het is vaak heel normaal om ook 3x te moeten kolven om 2 voedingen bij elkaar te hebben. Mocht je het echt willen opkrikken kun je eventueel powerkolven

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Ik wilde hier de vraag stellen of jullie bekend zijn met een terugloop van ...
Ik vind het eigenlijk al heel netjes. Ik kolf tussen 90-150 in. Maar vaak zat onder de 120. Hij drinkt 110. Dus op zich voldoende. Hij hoeft ook niet meer te drinken toch als je volgens de formule zou berekenen?

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Ik wilde hier de vraag stellen of jullie bekend zijn met een terugloop van ...
120! Ik zou ervoor tekenen. Ik ben teruggegaan van 120 naar 40.

4 maanden geleden

Reactie op Fem.

120 is ook echt netjes hoor! Het is vaak heel normaal om ook 3x te moeten k ...
Ochjee nooit geweten dat het 'normaal' is om voor 1 voeding 2x te kolven 😅 tijdens m'n vorige periode van voeden heb ik 6 maand fulltime gekolft en nooit mee te maken gehad met een verminderde productie...zal wel een verhaal van in het verleden verwend zijn dus🤣🙈

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Ik vind het eigenlijk al heel netjes. Ik kolf tussen 90-150 in. Maar vaak z ...
Ik heb dus nog nooit de formule erop los gelaten eerlijk gezegd en gewoon gegeven wat hij vroeg...hij vroeg altijd 160 dus vandaar dat ik nu 120 'karig' noem omdat ik hem dan 40 ml tekort geeft wat dus 25% minder is toc tov wat hij nodig heeft😅 wel had ik als referentie kader mijn neefje aan de kv die al vanaf maand 2 zo'n beetje 210ml per keer drinkt😅

4 maanden geleden

Reactie op WeStok

120! Ik zou ervoor tekenen. Ik ben teruggegaan van 120 naar 40.
Aah wat zuur😢 misschien een oxytocine neusspray vragen bij de huisarts?

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Ik heb dus nog nooit de formule erop los gelaten eerlijk gezegd en gewoon g ...
Wat een bult voeding zeg. Maar kv is natuurlijk anders. Powerkolven? En wat voor kolf heb je nu? Ik heb een hands free, maar met een handkolf krijg ik er meer uit.

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Ik heb dus nog nooit de formule erop los gelaten eerlijk gezegd en gewoon g ...
Ip hoef je niet de kv als referentie te gebruiken. Die kinderen drinken meer in minder flessen. Als hij het nodig heeft heeft hij het natuurlijk nodig. Maar soms loop je dus in de knel met de kolfhoeveelheid als je ze dus meer geeft als ze met minder ook tevreden zijn.

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Ik wilde hier de vraag stellen of jullie bekend zijn met een terugloop van ...
Ja helaas ook bekend mee.. vriezervoorraad wordt nu minder en mijn man doet regelmatig een nacht en dan kolf ik niet meer, dus dan gaat er nog meer melk doorheen. Nu weer besloten om over paar weken op opvangdagen kunstvoeding half om half met afgekolfde melk te geven. Zo heb ik ook bij de eerste nog heel lang borstvoeding kunnen geven, maar niet het stressen van steeds te weinig kolven. Na 9 maand hield het natuurlijk ook op met extra momenten kolven op het werk🥲. Enige dat hier hielp om wel voldoende te kolven was echt vaker kolven, maar dat kon ik mentaal niet meer opbrengen icm werk en ik snakte naar pauzes met collega’s ipv afgezonderd kolven.

4 maanden geleden

Reactie op WeStok

Wat een bult voeding zeg. Maar kv is natuurlijk anders. Powerkolven? En wat ...
Ja bizar veel he! Kwa groei etc gaan ze verder wel gelijk op moet ik zeggen...echter komt die van mij met bv nog wel 1x per nacht (heel soms 2) en slaapt z'n neefje al vanaf maand 2 door🙈 Is ook lastig te vergelijken maar goed om te lezen dat er sws meer bv kindjes een stuk minder drinken. Ik hen vandaag de oxytocine neusspray gehaald via de ha dus ik ben benieuwd 🤞

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Ja bizar veel he! Kwa groei etc gaan ze verder wel gelijk op moet ik zeggen ...
Oh heel netjes. Ik voed in de nacht nog iedere 1,5-2 uur 😅 Maar bv kindjes drinken idd minder maar vaak ook wel vaker. Het is lichter verteerbaar. Ben benieuwd wat de neusspray doet en anders misschien de kleine wat vaker aanleggen?

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Ja bizar veel he! Kwa groei etc gaan ze verder wel gelijk op moet ik zeggen ...
Ik heb gisteren de neusspray gehaald, maar 40 ml gekolfd net. Ik zal zo de andere kolf nog proberen. Nu de volgende zorg: de kleine meid is in de afgelopen maand niet aangekomen. Ik begin nu toch te twijfelen aan mijn productie naast het kolven.

4 maanden geleden

Reactie op WeStok

Ik heb gisteren de neusspray gehaald, maar 40 ml gekolfd net. Ik zal zo de ...
Wat jammer dat de neusspray niet geholpen heeft voor nu. Zelf gister ongesteld geworden dus denk dat dat ook mee speelt. Een maand lang niet aankomen is wel een lange tijd. Misschien even een lactatiekundige inschakelen om mee te laten denken?

4 maanden geleden

Reactie op hallobaby2

Wat jammer dat de neusspray niet geholpen heeft voor nu. Zelf gister ongest ...
Met de andere kolf ging het gelukkig beter! We hebben over twee weken een nieuw weegmoment afgesproken en twee weken daarna moeten we weer naar het cb. De vorige keer was ze niet veel aangekomen, maar toen bogen alle lijntjes even hard af. Nu was het een andere weegschaal en daar kan iets verschil inzitten, maar het is wel gek. Ik wil namelijk niet bijvoeden met kv als het niet nodig is.