967 Reacties

4 maanden geleden

Vraagje, Mijn zoontje is intussen ruim 6 maanden uit en heeft uitsluitend borstvoeding gekregen. Nu sinds 3 weken ook gestart met hapjes en hij vindt het heerlijk. Daarnaast voed ik hem om de 4 uur of kolf ik. Ik heb echter sinds een week opeens last van pijnlijke tepels, tepelkloven en pijnlijke harde plekken ij 1 borst. De pijnlijke plekken lijken nu af te nemen maar die tepelkloven en pijnlijke tepels (dus druk tegen de tepel zelf) zijn er nog wel. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Tepelkloven aan het begin komen vooral door verkeerd aanleggen, maar ik verwacht na 6 maanden dat hij dit niet opeens verleerd is?? Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe dit het beste aan te pakken? Smeer met pure lanoline maar het lijkt nu alleen maar erger te worden en voeden is nu geen pretje. Ik hoop dat jullie tips/adviezen hebben.

3 maanden geleden

Reactie op Biancamz

Vraagje, Mijn zoontje is intussen ruim 6 maanden uit en heeft uitsluitend ...
Misschien dat je gaat menstrueren..

3 maanden geleden

Reactie op Biancamz

Vraagje, Mijn zoontje is intussen ruim 6 maanden uit en heeft uitsluitend ...
Passen de borstschilden van je kolf nog goed?

3 maanden geleden

Reactie op Biancamz

Vraagje, Mijn zoontje is intussen ruim 6 maanden uit en heeft uitsluitend ...
Kan het wellicht zijn dat je zoontje tandjes krijgt en daarom een andere hap maakt waardoor die kloven dus ontstaan?

3 maanden geleden

Reactie op Jover21

Misschien dat je gaat menstrueren..
Er gebeurt nog niets, maar wie weet..

3 maanden geleden

Reactie op WeStok

Passen de borstschilden van je kolf nog goed?
Kan dit opeens veranderen? Ze hebben altijd goed gepast?

3 maanden geleden

Reactie op Fem.

Kan het wellicht zijn dat je zoontje tandjes krijgt en daarom een andere ha ...
Ik zie nog niets verschijnen in zijn mondje maar hij is wel heel veel aan het kwijlen dus wie weet..

3 maanden geleden

Reactie op Biancamz

Kan dit opeens veranderen? Ze hebben altijd goed gepast?
Ja, je borsten en tepels kunnen veranderen in de borstvoedingsperiode. Borstschilden moet je sowieso na verloop van tijd vervangen geloof ik.

3 maanden geleden

Mijn dochter gaat de nachten steeds meer doorslapen. Door het ontbreken van een nachtvoeding ben ik bang dat m’n productie achter uit gaat overdag (einde van de dag soms wat minder). Is dit een terechte angst of past dit zich in de meeste gevallen gewoon goed aan?

3 maanden geleden

Reactie op Kelly285

Mijn dochter gaat de nachten steeds meer doorslapen. Door het ontbreken van ...
Je kindje regelt het echt heel mooi zelf! Als ze door gaat slapen heeft ze overdag genoeg voeding gehad. Als je productie toch achteruit gaat en ze niet meer genoeg heeft zal ze of gaan clusteren om het op te krikken, of weer om een nachtvoeding vragen. Komt goed!

3 maanden geleden

Reactie op Fem.

Je kindje regelt het echt heel mooi zelf! Als ze door gaat slapen heeft ze ...
Thanks!! 🫶🏼 dan ga ik daar van uit. Ze is heel snel afgeleid, soms heeft ze daardoor weinig “zin” om goed te drinken. Dan kolf ik en geef ik een flesje. Dacht misschien gooi ik het daarmee in de war maar ze krijgt ip binnen wat ik op dat moment heb. Het is ook wennen dat de BV zich zo aan het afbouwen is naar steeds minder momenten.🙏🏼

3 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding, maar ivm slinkende voorraad en minder kolven, probeerde ik deze week 2 keer een flesje kunst. Beide keren spuugde ze een paar uur later haar hele maag inhoud eruit. Daarna veel kokhalzen en dikke slijm. Herkent iemand dit??

3 maanden geleden

Reactie op Mar2222

Ik geef nog borstvoeding, maar ivm slinkende voorraad en minder kolven, pro ...
Misschien een koemelk intolerantie? In borstvoeding zijn de melkeiwitten veel meer opgeknipt dan in standaard kunstvoeding. Het kan zijn dat je kindje die grotere eiwitten niet tolereert. Je zou kunnen kijken of ze bijvoorbeeld pepti wel binnen houdt. Of misschien een voeding op basis van geitenmelk?

3 maanden geleden

Reactie op Mar2222

Ik geef nog borstvoeding, maar ivm slinkende voorraad en minder kolven, pro ...
Ik had dit met mijn dochtertje ook. Wat bij ons goed hielp was om heel rustig kunst te introduceren. Dus klein deel kunst en groot deel gekolfde melk en de verhoudingen elke keer wat veranderen naar steeds meer kunst en steeds minder gekolfde melk. Het kost wat meer tijd en energie maar scheelt je wel een aantal wasbeurten ;)

3 maanden geleden

Vraagje; mijn kindje eet steeds meer vaste hapjes. Dat gaat goed. Ik ben ik korte tijd van 7 naar 6, toen naar 5 en uiteindelijk naar 4 voedingen per dag gegaan. Maar nu wil hij in de middag ook niet meer drinken (ook niet uit fles, vertoond ook geen honger signalen). Maar dan kom ik maar op 3 melkvoedingen per dag. Volgens het Voedingscentrum zouden het 4-6 melkvoedingen moeten zijn, en zou pas vanaf 8 maanden afgebouwd moeten worden naar 3 melkvoedingen. Mijn zoontje is overmorgen 7 maanden. Kan het kwaad dat hij nu al op nog maar 3 voedingen zit? Ik vraag me echt af of hij dan voldoende vocht binnen krijgt.

3 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Vraagje; mijn kindje eet steeds meer vaste hapjes. Dat gaat goed. Ik ben ik ...
Als ik in de middag kolf, kolf ik ook echt naar iets van 40 ml..

3 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Vraagje; mijn kindje eet steeds meer vaste hapjes. Dat gaat goed. Ik ben ik ...
3 is wel weinig voor borstvoeding 7 maanden, melk is de basis tot 1 jaar oud en vast voedsel bevat veel minder calorieën maar vult wel. Ik zou toch kijken of je niet te veel vaste voeding geeft, met 3 voedingen is je productie op peil houden op termijn ook lastiger lijkt mij. Op de website van LLL staat hier ook veel over geschreven.

3 maanden geleden

Hoe zitten jullie ondertussen met werken en frequentie kolven bij 8 maand? Ik kolf nog steeds 2x en bij lange werkdagen 3x. Probeer voedingsrecht te gebruiken om later naar werk te gaan en eerder naar huis, dat scheelt al een hoop. Maar wil graag meer taken oppakken, het kolven staat nu dus steeds meer mijn ambities in de weg.. even volhouden nog tot 9-10 maand of toch al naar 1x met de lunch? Kleine drinkt nog zeker 2x op de opvang.

3 maanden geleden

Reactie op Regen123

Hoe zitten jullie ondertussen met werken en frequentie kolven bij 8 maand? ...
Gaat mij niet om de hoeveelheid dat ik kolf, ik vul op opvang dagen sinds kort aan met kunstmelk. Maar wil niet dat mijn productie dipt, wil graag overige dagen live blijven voeden.

3 maanden geleden

Reactie op Regen123

Hoe zitten jullie ondertussen met werken en frequentie kolven bij 8 maand? ...
Onze zoon drinkt nu nog bij wakker worden, lunch, en avond. Dus nog maar 1 kolf moment. Wat voeding uitbereiden en water mij geven. 3x melk kan prima bij 8 maanden