747 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Op hoeveel voedingen zitten jullie gemiddeld per 24 uur? Even benieuwd naar ...
Vandaag ben ik de tel kwijtgeraakt, ik denk een regeldag want hij is de hele nacht tot drie uur ‘s middags onrustig geweest 😞 veel kramp en dan weer honger… en dan weer kramp.. bijna elk uur wel voeden 🤱 Ik probeer mijn productie op te hogen met kolven maar ik blijf op ongeveer 40 a 50 cc per borst..

7 maanden geleden

Hoeveel groeit jullie kindje per week? Mijn dochter was nu in de 2e week 70 gram bijgekomen. En nog niet op geboortegewicht. Van het consultatiebureau vonden ze het te weinig en moest ik extra komen wegen. Had zelf het idee dat het wel goed ging ze lijkt gewoon verzadigd na voeding en huilt niet heel veel

7 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Op hoeveel voedingen zitten jullie gemiddeld per 24 uur? Even benieuwd naar ...
Enorm van genieten! 7 keer is echt wel fijn, daar wil je uiteindelijk naartoe. Ons meisje van 2 weken komt nu zo'n 9x per 24 uur. Vandaag toevallig al 10. En zal nog wel minimaal 1x bij komen. Maar denk dat ze een soort regeldag heeft omdat iedereen hier in huis ziek is. Zal wel extra behoefte hebben aan antistoffen.

7 maanden geleden

Reactie op Sweety

Hoeveel groeit jullie kindje per week? Mijn dochter was nu in de 2e week 70 ...
Ons meisje is niet representatief, lijkt wel een hamster. Geboren met een gewicht van 4580, was na een week alweer 100 gram boven geboortegewicht en 5 dagen daarna (toen het consultatiebureau langskwam) woog ze al 5020). Geen idee wat t dus ondertussen is maar ze groeit iig mega hard.

7 maanden geleden

Iemand tips voor baby wakker maken voor voedingen? Is soms zo ingewikkeld, schone luier werkt t beste maar ook dan valt ze snel weer in slaap. Ze kwam wat vroeger, 37+1, en heeft voedingen a 3 uur echt nodig om aan te sterken. Verder wat overproductie, iemand daar tips voor? Willen niet meer afkolven waardoor productie te hoog blijft. Wisselen veel af van kant.

7 maanden geleden

Reactie op Robin_254

Iemand tips voor baby wakker maken voor voedingen? Is soms zo ingewikkeld, ...
Hier ook eentje die moeilijk wakker te krijgen is. Naast de luier is het beste wat hier werkt een koud doekje in het gezicht vegen en d'r op het dekbed of een ander kouder plekje leggen. Om een beetje de druk van de borsten te halen had ik de Haakaa collector ladybug gehaald, zodat je evt wel een klein beetje melk opvangt maar niks stimuleert.

7 maanden geleden

Reactie op Robin_254

Iemand tips voor baby wakker maken voor voedingen? Is soms zo ingewikkeld, ...
https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/te-veel-melk-overproductie/ Hier staan tips voor overproductie. Juist 1 borst aanbieden, anders wordt de andere ook "geactiveerd"! Behalve luier verschonen, legde ik hem ook even niet ingebakerd weg, dus niet knuffelen of vasthouden om wakker te maken voor een voeding. Halfuurtje voor je wilt gaan voeden. Misschien helpt dat bij jouw kindje ook.

7 maanden geleden

Reactie op Robin_254

Iemand tips voor baby wakker maken voor voedingen? Is soms zo ingewikkeld, ...
Voor de overproductie kregen wij de tip om een Haakaa kolf aan te schaffen. Deze kan je dan aan de andere borst doen zodat de melk niet weggaat. En 1 borst 3 uur lang aanbieden en dan pas wisselen van borst. Kijk maar of je hier wat aan hebt 🤗

7 maanden geleden

Reactie op Robin_254

Iemand tips voor baby wakker maken voor voedingen? Is soms zo ingewikkeld, ...
Idd een nat doekje en de baby niet te comfortabel warm houden tegen je aan dus even geen dekentje er over etc. bij t voeden. Dan vallen ze sowieso weer. En als je overproductie hebt zou je eigenlijk juist over moeten gaan op blokvoeden (dus binnen 3-4 uur alleen 1 borst aanbieden, niet beiden). Is wel veel over te vinden!

6 maanden geleden

Dank voor alle tips! Haar niet warm aankleden tijdens voeden, luier verschonen deden we indd al. Ze lijkt langzaam aan ook wat sterker te worden, drinkt al langer en blijft ook wat langer wakker daarna. Doen nu indd 1 borst per keer en ga haakaa verder uitzoeken.

6 maanden geleden

Hi dames! Gebruiken jullie ook een app of zo om alles bij te houden?

6 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Hi dames! Gebruiken jullie ook een app of zo om alles bij te houden?
We schrijven het op, 's nachts appen we elkaar. Maar ik moet erbij zeggen dat we nog in de kraamweek zitten, dus dit moet van de kraamhulp.

6 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Hi dames! Gebruiken jullie ook een app of zo om alles bij te houden?
Ja ik gebruik de Medela app. Vind ik zelf heel fijn, ook omdat snachts dan snel zie welke kant ik bijvoorbeeld moet aanleggen.

6 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Hi dames! Gebruiken jullie ook een app of zo om alles bij te houden?
Ja, ik gebruik baby+ vind hem zelf heel fijn omdat je naast de gewone borstvoeding ook eventuele kolven en fles geven etc vast kan leggen en daarnaast ook de groei kan bijhouden

6 maanden geleden

Reactie op Ellen-88

Ja ik gebruik de Medela app. Vind ik zelf heel fijn, ook omdat snachts dan ...
Welke is dat precies? Ik zie 2 maar beide betaald dus kan niet kijken

6 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Welke is dat precies? Ik zie 2 maar beide betaald dus kan niet kijken
Medela Family, ik hoef er niet voor te betalen

6 maanden geleden

Reactie op Zaarrr

Ja, ik gebruik baby+ vind hem zelf heel fijn omdat je naast de gewone borst ...
Ziet er handig uit inderdaad! Dank je 😄

6 maanden geleden

Ik merk de afgelopen dagen iets opvallends. Namelijk dat mijn borsten even flink pijn gaan doen (stuwing? Tsr?) vlak voordat mijn kindje komt voor een voeding. Het is echt een kwestie van minuten voordat ze komt, en ze geeft op dat moment echt nog geen kik. Ik vind het zo bijzonder, alsof mijn lichaam iets opmerkt dat ik niet bewust waarneem, maar vraag me af of het toeval is, of echt een biologisch iets? Kennen of herkennen jullie dit?

6 maanden geleden

Reactie op Spirit

Ik merk de afgelopen dagen iets opvallends. Namelijk dat mijn borsten even ...
Jazeker! Onze lichaam vangt het signaal op wanneer baby bijna wakker is. Melkproductie maakt zich klaar voor de baby. Daarom gaan je tepels prikkelen en zelfs beginnen met lekken. Toen ik begob met werken, voelde ik mijn tepels prikkelen en wist meteen dat mijn zoontje wakker werd. Ik ging gelijk bellen en ja hoor hij was net wakker. Ik ging toen ook kolven en met wat facetime baby zien kon ik heel wat melk kolven 😅. Dit soort verhalen noemen we vaak “zweverig” maar echt er is een onzichtbaar “antenne” tussen baby en moeder ❤️

6 maanden geleden

Zijn jullie tepels ook zo gevoelig? Ik kan gewoon echt niks verdragen en moet m'n wasbare(zachte!) pads in m'n bh houden om het een beetje draagbaar te houden waardoor ik dus dag & nacht met bh slaap. Tepelcreme smeer ik al na iedere voeding..