967 Reacties

één maand geleden

Reactie op Magdalena12-/

Toevallig van de week voor het eerst vervangen, las op internet tussen de 3 ...
Ja klopt. Ik las het ook en ben al langer aan het kolven haha. Dus was even benieuwd! Maar ze zijn idd heel makkelijk online te bestellen.

één maand geleden

Hi dames, Wie van jullie combineert borstvoeding met kv en hoe ziet jullie schema er ongeveer uit? Hier een mannetje van 8.5 maand die tussen zijn boterham en hapjes nog zo'n 5/6 keer per etmaal bv krijgt. Laatste voeding voor we de nacht in gaan kreeg hij al een flesje. Hij is snel tevreden en drinkt kleine beetjes. Als ik een fles maak doe ik 150+5 waarvan hij meestal zo'n 100ml drinkt, soms iets minder soms ietsje meer. Nooit leeg. Ik heb net een goede buikgriep achter de rug en daardoor het idee dat mijn productie is terug gelopen. Ik merk dat ik de energie ook niet meer heb dit helemaal op te krikken, maar zou wel nog in de ochtend, avond en nacht willen blijven voeden. Hoeveel flessen geven andere mama's overdag nog?

één maand geleden

Reactie op killian

Hi dames, Wie van jullie combineert borstvoeding met kv en hoe ziet jullie ...
9 maand hier. Op opvang dag doe ik het zo: 6:00/6:30 bv volledig 7:30/8:00 korstjes brood met fruit 10:30/11:00: 90 kv en 90 bv gecombineerd 12:15 brood 2 snee met avocado, of havermout of pannekoek ect 15:00 fles 90 bv 90 kv gecombineerd 16:30 op opvang al eerste hapjes eten 17:30 restjes mee eten met ons 18:15 bv voor de nacht Bij onze eerste deed ik 11:00 fles volledig kv en gaf ik dus op vrije dagen ook zelf de fles vanaf 8 maanden. Toen gaf ik max 3x per dag live voeding nog. Vanaf 12 maand 2x per dag. Nu geef ik zelf nog alles live, maar kolf ik iets minder en vul dit aan met kunst waar nodig. Dus eigenlijk nog 4 voedingen live. Sinds enkele dagen is de nachtvoeding eraf.

één maand geleden

Voor de dames die nog volledig borstvoeding geven: hoeveel ml krijgt jullie kindje per dag? ( als je dat weet) Ik zit nu op 6.30 live voeden 11.30: 160 ml via de fles 16.00 160 ml via de fles (daar drinkt hij bijna niks van op de opvang(als ik live voed op dit tijdstip drinkt hij wel meer maar niet 'leeg'. 19.30 live voeding. Ik zit dus een beetje in dubio of ik 1 voeding minder moet gaan aanbieden of niet... Ik denk dat hij minder drinkt op de opvang doordat hij nooit super fan was van drinken uit de fles... Maar om16. 00 drinkt hij bij mij live ook wel minder lang en niet 'leeg'. Ik ben benieuwd hoeveel ml jullie kindjes op een dag(gemiddeld) wegdrinken. Mijn zoontje is 8.5 maand nu

één maand geleden

Reactie op hallobaby2

Voor de dames die nog volledig borstvoeding geven: hoeveel ml krijgt jullie ...
Op een opvang dag voed ik live om 6u en om 7:45. Dan krijgt ze 3 flessen van 100 mee, laatste tijd drinkt ze daar niet alles meer van op. En dan voed ik bij thuiskomst soms en daarna om 19u. Ze komt ook weer minimaal 1 a 2x 's nachts nu. Wij hebben toevallig gisteren overlegd dat wanneer ze het niet drinkt, ik graag wil dat ze het daarna in een beker of rietjesbeker geven want dan drinkt ze wel. In plaats van de beker water bij de lunch bijvoorbeeld. Is een beker voor jullie misschien ook een idee? Als hij bij jou live wel drinkt zou ik die voeding zeker niet weglaten. Misschien iets minder aanbieden in beide flessen? Of dus een beker proberen? Ik zeg maar iets hoor 😊

één maand geleden

Reactie op Elisabeth93

Op een opvang dag voed ik live om 6u en om 7:45. Dan krijgt ze 3 flessen va ...
Oja dat is nog een idee inderdaad een rietjesbeker! Ik had die 360 graden cup laatst geprobeerd maar dat werd nog niet wat. Ik ga het eens proberen, bedankt voor het meedenken🤗

één maand geleden

Reactie op hallobaby2

Voor de dames die nog volledig borstvoeding geven: hoeveel ml krijgt jullie ...
Wel naast 200 fruit, 1 brood, 150-200 Yoghurt, 200 avondeten Alleen bij opvang de fles. Thuis live. Rond half 7 bv Na de lunch bv 150 ml Rond 3 uur bij opvang 150 ml bv thuis al yoghurt ofzo 'S avonds Rond 7 bv Maar sinds deze vakantie heel veel nieuwe dingen leren soms 's morgens of 's avonds een extra voedingsmoment

één maand geleden

Weet iemand of ik (half)volle melk en bv kan combineren vanaf 10 maanden. Hij zal het grootste gedeelte van de tijd bv krijgen. Ik lees overal dat normale melk niet mag onder de 1 jaar, maar dat is als dat de enige melk is die ze krijgen. Ik zou dan 2 dagen per week 1 of 2 voedingen willen vervangen. Hij krijgt ook wel eens yoghurt/kwark

één maand geleden

Reactie op aflla

Weet iemand of ik (half)volle melk en bv kan combineren vanaf 10 maanden. H ...
Ik zou deze vraag bij een arts of het cb neerleggen. Ik zou zeggen doe maar niet.

één maand geleden

Reactie op WeStok

Ik zou deze vraag bij een arts of het cb neerleggen. Ik zou zeggen doe maar ...
Bedankt voor je reactie, ik ga idd het cb nog bellen. Maar dacht misschien hebben anderen er ervaring mee

één maand geleden

Reactie op aflla

Bedankt voor je reactie, ik ga idd het cb nog bellen. Maar dacht misschien ...
Misschien even in het korte vragentopic je vraag stellen? Daar zitten meer voedende moeders.

één maand geleden

Ik kon de vraag zo snel niet ergens vinden maar voor degene die al gestopt zijn tot wanneer kwam er nog melk uit je borsten? Ik ben al na 6 weken gestopt en hij is nu bijna 9 maandem maar soms komt er nog steeds melk😅

één maand geleden

Reactie op aflla

Weet iemand of ik (half)volle melk en bv kan combineren vanaf 10 maanden. H ...
En wat adviseerde cb?

één maand geleden

Reactie op Marliesbv95

Ik kon de vraag zo snel niet ergens vinden maar voor degene die al gestopt ...
Ik volg Teddy Roorda op instagram en daar komt wel eens zo'n vraag voorbij. Maar volgensmij kan dat nog best wel lang aanhouden! Wel tot een jaar of langer..

één maand geleden

Reactie op Livelli

Ik volg Teddy Roorda op instagram en daar komt wel eens zo'n vraag voorbij. ...
Ohh dan is het dus niet gek. Dankjewel voor je antwoord!

één maand geleden

Reactie op aflla

Weet iemand of ik (half)volle melk en bv kan combineren vanaf 10 maanden. H ...
Het is niet dat ze totaa geen normale melk mogen maar er zitten gewoon minder voedingsstoffen in (bijv ijzer) en meer eiwit (teveel eiwit voor een baby) maar als je het mengt met bv en het limiteert dan moet het gewoon kunnen. Sterker nog de who heeft z’n advies aangepast en zegt nu dat na 6 maanden baby’s die geen bv krijgen ofwel kunstvoedingen kunnen krijgen of wel gewone melk. Er wordt dan wel aangeraden om volle melk te gebruiken.. nou zou ik zeker niet aanraden om na 6 maanden al over te stappen volledig op gewone melk maar als het maar een paar voedingen zijn kan dat geen kwaad bij 10 maanden. Zeker niet als hij goed vaste voeding eet ook al

één maand geleden

Reactie op killian

Hi dames, Wie van jullie combineert borstvoeding met kv en hoe ziet jullie ...
Ons zoontje is 9,5 maand en wij combineren kv en bv ook. Het is geen grote (groenten en fruit) eter. We zijn net begonnen met yoghurt. En hij wilde tot vorige week nog 's nachts drinken, maar dat gebeurt steeds minder vaak.' s Nachts wil ik 'm het liefst bv blijven geven (als hij daarom vraagt), maar ik weet niet zeker of m'n productie op pijl blijft nu hij steeds vaker lekker blijft slapen. 😅 Ons schema ziet er (meestal) zo uit: 7.30u 160 ml kv 8.30u 50 gram fruit 10.30u 180 ml kv 12u 1 boterham 15u bv 17u 50 gram groenten 18u 180 ml kv 00u bv (als hij erom vraagt)

één maand geleden

Hoi dames, Hoevaak drinken jullie kindjes nog overdag? Onze dochter lijkt geen tijd te hebben om te drinken overdag. Ze vraagt er ook niet om, dus dan laat ik haar lekker gaan. Als ik haar toch op mijn verzoek laat drinken, dan draait ze eigenlijk meteen weg en wil ze weer spelen. Voor haar dutjes drinkt ze wel altijd nog wat om inslaap te vallen. Dit is 2x op een dag, maar niet veel meestal valt ze na een paar slokken al inslaap. Daarnaast drinkt ze als ze 's ochtends wakker wordt en als ze naar 's avonds naar bed gaat. Het lijkt er alleen op dat ze snachts gaat inhalen, ze komt soms nog wel 4x voor een nachtvoeding. Hoe drinken jullie kindjes?

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi dames, Hoevaak drinken jullie kindjes nog overdag? Onze dochter lijkt ...
Ik leg hem voor en na elk dutje aan en probeer tussendoor ook. Na een dutje en tussendoor drinkt hij max 3 minuten, voor een dutje valt hij hier ook in slaap aan de borst na zo’n 5 minuten

één maand geleden

Reactie op Fem.

Ik leg hem voor en na elk dutje aan en probeer tussendoor ook. Na een dutje ...
Scheelt ook dat voor en na de dutjes in zijn (donkere) kamer is zonder afleiding!