967 Reacties

één maand geleden

Hoeveel voedingen geven jullie nog overdag? Wij vier, vast voedsel drie keer. Ik vraag me af of we terug moeten naar drie om drie, omdat ze overdag maar kort drinkt ('s ochtends en 's avonds drinkt ze goed) en ik vooral uit gewoonte aanleg. Ik ben alleen bang dat mijn productie dan keldert.

één maand geleden

Reactie op WeStok

Hoeveel voedingen geven jullie nog overdag? Wij vier, vast voedsel drie kee ...
Wij zitten nog wel op 6 hoor maar onze dochter is van 30/11. Eten soms 3x, soms 2.

één maand geleden

Reactie op Elisabeth93

Wij zitten nog wel op 6 hoor maar onze dochter is van 30/11. Eten soms 3x, ...
Die van mij is van 23/11, dus dat scheelt niet veel.

één maand geleden

Reactie op WeStok

Hoeveel voedingen geven jullie nog overdag? Wij vier, vast voedsel drie kee ...
Gaat alle kanten op haha, van 5-9 voedingen op een dag, en 2-3 keer vast voedsel. Zijn wel vooral veel korte voedingen

één maand geleden

Reactie op Teddy2020

Hoi dames, Hoevaak drinken jullie kindjes nog overdag? Onze dochter lijkt ...
Hoi! Bij ons bij wakker worden 7.30 Bij wakker worden na het slaapje om 11.00 Weer bij wakker worden om 15.00 Voor slapen gaan 19.00 En nog 1 keer in de nacht meestal tussen 4 en 5 Soms heeft hij er ook geen aandacht voor en zijn het maar een paar slokken. Het is overdag ook meer op mijn verzoek dan op de zijne haha. Hij eet smorgens een broodje en tussen de middag ook, vaak nog ergens wat fruit en rond 17u avondeten.

één maand geleden

Reactie op Esvk

Hoi! Bij ons bij wakker worden 7.30 Bij wakker worden na het slaapje om 11. ...
Hij wil niet drinken uit een fles dus als ik werk drinkt hij om 8.00 en om 16.00 pas weer. Dit gaat prima

één maand geleden

Reactie op Esvk

Hij wil niet drinken uit een fles dus als ik werk drinkt hij om 8.00 en om ...
Drinkt hij ‘s nachts bij? Ik hebt hetzelfde noodgedwongen ook door flesweigering.. drinkt hij op een andere manier wel wat? Bij ons gaat t denk ik prima, maar voel me vooral beetje schuldig dat ik haar zo lang zonder echt drinken achterlaat (op paar slokjes water na) ..

één maand geleden

Hoihoi, Hoe gaan jullie om met bijten (auw!)? Bij de oudste fulltime gekolft, dus heb het niet eerder meegemaakt😅. En ik wil eigenlijk nog niet stoppen.

één maand geleden

Reactie op Zomie

Hoihoi, Hoe gaan jullie om met bijten (auw!)? Bij de oudste fulltime gekol ...
Over het algemeen roep ik gewoon hard auw! Dan schrikt hij vaak al zo erg dat hij loskoppelt en anders doe ik dat snel met mijn pink. Vervolgens zeg ik dat hij niet mag bijten omdat dat pijn doet(geen idee of hij dat snapt, maar toch). En dan laat ik hem opnieuw aanhappen. Ik heb niet het idee dat hij het expres doet, het gebeurt hier meestal als hij afgeleid is.

één maand geleden

Reactie op Zomie

Hoihoi, Hoe gaan jullie om met bijten (auw!)? Bij de oudste fulltime gekol ...
Auw roepen en haar vertellen dat het niet mag. Eerst haalde ik haar ook los, 'auw' is tegenwoordig genoeg. Ze doet het nu alleen nog maar als ze zich verveelt.

één maand geleden

Ga ik dat proberen! Bedankt🙂

één maand geleden

Reactie op Zomie

Ga ik dat proberen! Bedankt🙂
Bij mijn eerste dochter hielp au roepen niet voldoende. Die leek het grappig te vinden als ik au riep (ging dan lachen) en bleef bijten. Ik had toen ergens gelezen dat je ook als ‘straf’ kunt afkoppelen en echt even weg zetten zodat duidelijk is dat na bijten er niet meer gedronken mag worden. Dat heb ik twee keer gedaan, ze huilde meteen heel hard als ik haar naast me neerzette, maar ik wachtte echt een aantal minuten voor ze weer aan mocht happen. Na die twee keer heeft ze nooit meer gebeten.

één maand geleden

Reactie op amaf

Drinkt hij ‘s nachts bij? Ik hebt hetzelfde noodgedwongen ook door flesweig ...
Hij drinkt uit een tuitbeker met een zachte tuit van de action wel een paar slokjes water. Maar heeel veel bekers en flessen geprobeerd met melk maar hij hoeft het echt niet. Hij drinkt 's nachts niet bij komt elke nacht sws nog wel een keer. Ik heb ook heel schuldig gevoeld maar hier ook met een logopedist naar gekeken/ besproken maar zij zei ze zijn nu op een leeftijd dat ze wel wat langer zonder drinken kunnen. Zij gaf nog als tip om te oefenen uit een open beker. Dat vind mij zoontje wel reuze interessant.

één maand geleden

Reactie op Zomie

Hoihoi, Hoe gaan jullie om met bijten (auw!)? Bij de oudste fulltime gekol ...
Ik ben een beetje bruter. Ik roep echt heel hard en boos HEEEEE!! 2x gebeurd, ging ze heel hard huilen maar daarna nooit meer. Is al zeker een maand geleden. Heb haar ook wel getroost daarna

één maand geleden

Iemand ervaring met kamille thee zakjes in de bh voor de tepel stoppen snachts voor de melkproductie op te krikken?

één maand geleden

Reactie op Chamss

Iemand ervaring met kamille thee zakjes in de bh voor de tepel stoppen snac ...
Nee, vind het ook een gek idee haha 🙈 Beste manier om je productie op te krikken is aanleggen aanleggen aanleggen

één maand geleden

Zijn er misschien meer dames die zich plots opeens meer vermoeid voelen?

één maand geleden

Mijn lieve baby is inmiddels alweer 10 maanden en drinkt nog steeds met plezier aan de borst. Alleen heeft ze de laatste tijd steeds minder interesse in borstvoeding uit een flesje (alleen op de opvang of bij opa en oma krijgt ze dit). Ze drinkt dan echt heeel erg weinig. Ze drinkt dan wel graag water als ze het haar aanbieden. Is dit al oké? Ik kolf nog zo’n 250 ml op een opvangdag alleen drinkt ze dat nooit meer op… eerder de helft. Herkennen jullie dit?

één maand geleden

Reactie op Starz

Mijn lieve baby is inmiddels alweer 10 maanden en drinkt nog steeds met ple ...
Ja hier ook! Kan op deze leeftijd echt geen kwaad. Ze hebben minder melk nodig en halen het anders wel later in bij jou! Als ze goed vaste voeding eet kunnen ze dat gewoon (meer) aanbieden en water inderdaad.

één maand geleden

Reactie op Roomsoes68

Zijn er misschien meer dames die zich plots opeens meer vermoeid voelen?
Niet plots.. bij ons komt het nu door de slechte nachten